2016-01-12, 23:52
Medlem
Nej man kan vara medvetslös nån minut kanske,men så fort han märker att hon tappar medvetandet och inte gör motstånd längre så fortsätter han att strypa med händerna till hon är död.Och det kan ta runt 3-5min högst.Jag tror inte hon var vid liv vid upphängningen. ..
2016-01-12, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Nej man kan vara medvetslös nån minut kanske,men så fort han märker att hon tappar medvetandet och inte gör motstånd längre så fortsätter han att strypa med händerna till hon är död.Och det kan ta runt 3-5min högst.Jag tror inte hon var vid liv vid upphängningen. ..

Varför hänger han upp henne då?
2016-01-12, 23:53
Medlem
Själva upphängningen av kroppen är bara en ritual som han som sadist får njutning av att se en död människa hängandes..
2016-01-12, 23:54
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Och hon var helt stilla och lät det ske, inga klössår eller motvärnsskador?
2016-01-12, 23:54
Medlem
Citat:
Själva upphängningen av kroppen är bara en ritual som han som sadist får njutning av att se en död människa hängandes..

Borde han isf inte njuta mer om hon var medveten och vid liv när hon hängdes upp?
Och se hennes rädsla i ögonen och sen plåga henne maximalt?
2016-01-12, 23:56
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decipi
Kan dock hålla med Xenia ovan. Lite märkligt är det....

Dom andra tjejerna lämnade området 18.15 (?), fickringen ska ha ägt rum 18.26?
Vid den tidpunkten var hon ju ännu inte attackerad....

Rättså många minuter...eller??

Ett vittne passerar caféet i bil, kommande norrifrån. Hon kör sakta och uppmärksammar både L*sa vid sin moped och hennes kolleger R*becka och L*wa. Samtidigt tittar vittnet på sin klocka, vilken visar på 18.20. Mer eller mindre exakt. Uppfattar av vittnesmålet att det kan "diffa" på ett par minuter.
Vittnet blir senare omkörd av kollegerna, vilket de i sin tur bekräftar genom vittnesmål.

Kl 18.26 pratar L*sa möjligen med NB. Kollegerna hade en tid att passa och bör ha varit borta från platsen vid den tidpunkten.
2016-01-12, 23:56
Medlem
Hon har gjort motstånd och slagit och kämpat såklart för sitt liv och det är väl mest troligt att han fått sår och börjat blöda och att några av blodspåren på lisas kläder uppkommit genom att hon gjort motstånd..
2016-01-12, 23:57
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Vad får en sadist att njuta av en död människas hängande? https://sv.wikipedia.org/wiki/Sadism
Citat:
Sadism är att uppleva njutning av att tillfoga någon annan människa eller ett djur smärta. Det kliniska begreppet skapades av psykiatriprofessor Richard von Krafft-Ebing i slutet av 1880-talet som motsats till masochism.[1] Markis de Sade hade med särskilt eftertryck skildrat denna typ av njutning i sina berättelser. Njutningen kan även bestå av att förödmjuka någon annan och uppträda tvingande.
En död människa känner inte smärta, förödmjukelse eller störs av att någon uppträder tvingande.
2016-01-12, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ett vittne passerar caféet i bil, kommande norrifrån. Hon kör sakta och uppmärksammar både L*sa vid sin moped och hennes kolleger R*becka och L*wa. Samtidigt tittar vittnet på sin klocka, vilken visar på 18.20. Mer eller mindre exakt. Uppfattar av vittnesmålet att det kan "diffa" på ett par minuter.
Vittnet blir senare omkörd av kollegerna, vilket de i sin tur bekräftar genom vittnesmål.

Kl 18.26 pratar L*sa möjligen med NB. Kollegerna hade en tid att passa och bör ha varit borta från platsen vid den tidpunkten.

Jag tycker du verkar påläst här.

Hur är din uppfattning, har han planerat dettas mkt och denhär söndagen spanat mot caféet och haft det under uppsikt?
Hur tog han kontakt med LH eftersom moppen var på baksidan?
Tror du det var under hot eller lyckades han lura henne?

Vad fick han å ta en sånhär sanslöst stor risk just denhär söndagen?
2016-01-12, 23:59
Medlem
Det är hans sexuella lustar av själva upphängningen som han får njutningen av.
2016-01-13, 00:02
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Ynkryggen började ju lipa i förhör när man kom in på gripandet och någon polisman hade puttat till katten med foten, säker i det stök som blev när nämnde NB satte sig till motvärn.

Katten kunde han lipa över men i övrigt är han fullständigt känslokall.

Katten hade han utvecklat en relation till. BO va ett objekt.
2016-01-13, 00:03
Medlem
Citat:
Det är hans sexuella lustar av själva upphängningen som han får njutningen av.

Men varför inte hänga henne när hon är vid medvetande istället ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in