2016-01-12, 23:36
Medlem
DaddyD2s avatar
Vad är det för snack om för kukbild? Vad har jag missat?
Citera
2016-01-12, 23:37
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Också intressant att titta på vilka figurer som stödjer de två olika inblandade, i de olika Facebook-grupperna:

Stödjer den mördade: Han beskrivs som en fin kille, som gick emellan då tjejer trakasserades av GM. Beskrivs allmänt som en snäll kille, ser sådana bilder av honom.

Stödjer mördaren: Skriver på arabiska att den otrogne hunden nu har fått sitt straff, tacka Gud för hundens straff. Osv. Så här ser det ut sida upp och sida ner, hundratals kommentarer.

Det är ganska hemskt att samhället har blivit så här. Och inte undra på att Nyheten har försvunnit från samtliga tidningar trots att det bara är ett drygt dygn sedan en 14-åring kallblodigt knivmördade en 15-åring på en svensk skola, ett dåd som planerats under hela julhelgen (=minst sagt stort nyhetsvärde!)
Citera
2016-01-12, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juha73
Man förstår ju vems sida du står på!

Du läser vad du vill läsa, jag skrev att Arminas var en mobbare vilket jag har sett med egna ögon. Sen får vi se på video att Arminas örfilar en betydligt mindre kille och springer efter honom.

Hemskt att han är död, det är dock ingen ängel det är frågan om.
Citera
2016-01-12, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Har inte trollat för fem öre, allt jag har skrivit är sant. Varsågod, försvara en kille som i grupp har gett sig på en mycket klenare individ, en helt onödig handling att örfila den andra pojken.

Han hade möjlighet att gå till lärare, höra av sig till rektorn men nej, han örfilade den andra killen i ansiktet och jagade honom.

Med tanke på tidigare händelser jag sett utav Arminas så är jag inte förvånad. En kille som gav sig på fysiskt underlägsna individer.
Tror personligen du e ett jättetroll, men hoppas även det samma. "Han hade möjlighet att gå till lärare, höra av sig till rektorn men nej, han örfilade den andra killen i ansiktet och jagade honom."

Ska vi köra på han hade bl.a. Bl.a. Bl.a. Men valde å köra kniven i ryggen på en försvarslös grabb liggandes på magen på en bänk?
Om du inte inser att det är nåt fel med vad du argumenterar för så hör av dig till närmaste psyke. "Varsågod å försvara försvara en person som i grupp gett sig på klenare typer" +dödligligt våld. En förövare är en förövare så kul å se vem du försvarar...
Citera
2016-01-12, 23:39
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag tänker på själva mordet och hur sjukt "proffsigt", kliniskt och överlagt det tydligen är.

Att smyga på någon bakifrån, dra en kniv genom kläder och allt och 5-10 cm in i kroppen framifrån. Sen bara studsa därifrån. Ett dödande hugg.

Jag själv skulle aldrig någonsin "fixa" detta mentalt, och troligtvis inte heller rent fysiskt. Träffa under bröstkorgen, så precist.

Tydligen hade GM kollat på internet och övat på hur man dödar. Kanske på Islamistiska sidor?
Rädd blir man, av att vi har sådana här totala galningar i landet.

OBS Tillägger att han sedan efter hugget även dragit ur kniven och haft kvar den i handen stånde bredvid offret som håller på att dö. Skulle inte många mentalt fixa att göra heller.
Senast redigerad av Pandalina4 2016-01-12 kl. 23:47.
Citera
2016-01-12, 23:41
Medlem
Asså de är fan aldrig berättigat att döda... Speciellt inte för någon sån här liten sak. Vafan att den andra killen inte ba tålde de o gav igen på ett normalt sätt.. Däremot så visar ju videon sitt tydliga språk. Arminas var fan inget oskyldigt helgon. Hans sätt att rusta upp sig o sparka på killen o jaga honom visar tydliga tecken på att han minsann kan sitt.

Med detta sagt förtjänar han inte dö. Det ska inte ske sånt här. Men tror allt att pojken blivit lite mobbad osv. Sen är han ju helt efterbliven o om familjen har påverkat honom äre ännu värre.. Men Arminas verkade va lite "översittare" (bully)..
Citera
2016-01-12, 23:42
Medlem
why123s avatar
Nej, men vi kan väl ändå alla vara överens om att inget berättigar det GM gjorde. Det som är ruskigt är att han har funderat på det i ett par veckor också.. Det vi nu gör är väl att försöka lista ut orsaken.

Att de som skriver på facebook inte är opartiska fattar väl alla. Sedan är det inte bara när en människa blir mördad som den blir så "god". I samma ögonblick en människa dör besitter h*n de mest fantastiska egenskaper.

Har ni inte sett alla knepiga delningar på facebook "alla ni som har en ängel däruppe, dela detta". Jag har aldrig gjort det, förvisso har jag en del nära och kära däruppe, men någon ängel har jag förbanne mig inte däruppe.
Citera
2016-01-12, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malmi
Tror personligen du e ett jättetroll, men hoppas även det samma. "Han hade möjlighet att gå till lärare, höra av sig till rektorn men nej, han örfilade den andra killen i ansiktet och jagade honom."

Ska vi köra på han hade bl.a. Bl.a. Bl.a. Men valde å köra kniven i ryggen på en försvarslös grabb liggandes på magen på en bänk?
Om du inte inser att det är nåt fel med vad du argumenterar för så hör av dig till närmaste psyke. "Varsågod å försvara försvara en person som i grupp gett sig på klenare typer" +dödligligt våld. En förövare är en förövare så kul å se vem du försvarar...

Än en gång samma skit, jag försvarar inte gärningsmannen. Jag vet inte ens vem han är och har aldrig träffat honom.

Arminas stötte jag på dagligen under perioden jag jobbade på skolan och han var en mobbare, det är det enda jag har skrivit. Har aldrig rättfärdigat GM och dennes mord.
Citera
2016-01-12, 23:43
Medlem
Citat:
Också intressant att titta på vilka figurer som stödjer de två olika inblandade, i de olika Facebook-grupperna:

Stödjer den mördade: Han beskrivs som en fin kille, som gick emellan då tjejer trakasserades av GM. Beskrivs allmänt som en snäll kille, ser sådana bilder av honom.

Stödjer mördaren: Skriver på arabiska att den otrogne hunden nu har fått sitt straff, tacka Gud för hundens straff. Osv. Så här ser det ut sida upp och sida ner, hundratals kommentarer.

Det är ganska hemskt att samhället har blivit så här. Och inte undra på att Nyheten har försvunnit från samtliga tidningar trots att det bara är ett drygt dygn sedan en 14-åring kallblodigt knivmördade en 15-åring på en svensk skola, ett dåd som planerats under hela julhelgen (=minst sagt stort nyhetsvärde!)
Ja vad fan hände med mångkulturen och hålla varandra i hand? Är detta inte endast ännu ett möte mellan två människor? Varför tar folk sina landsmän i absolut försvar?
Citera
2016-01-12, 23:43
Medlem
Citat:

Såg det på nyheterna alldeles nyss, så att nyheten på något vis skulle mörka av media stämmer ej. Det kanske bara är dumt att spekulera innan det finns mer och bättre pålitlig fakta i ärendet? Finns det inget nytt i ärenden så får händelsen också mindre utrymme i rapporteringen.
Citera
2016-01-12, 23:44
Medlem
bobo86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BingBong011
Man ser på GM att han är en feg liten kärring, springer därifrån som en åsna! Knivhugger nån som inte är beredd. Han har garanterat slagit till den här tjejen också, och hans kompis har garanterat skickat kukbilden. Det ligger i deras kultur! Bara att araber hyllar och försvarar hans dåd visar på hur skevt tänk man har i deras kultur!

Muslim slår tjej = Okej

Europe slår muslim = Dödshämnd

Vakna!!

Alltså din dumma jävel vad har muslimer och araber med det ? glöm inte att Sveriges värsta elev mördare är Anton Petterson och Sveriges största pedofil mördare är Anders Eklund och Sveriges värsta våldtäktsmannen är hagamannen Kurt Nicklas och alla de 3 är svenskar. jag är arab och tycker absolut det han gjorde är fel och han borde fan sitta inlåst resten av sitt liv. Kan tänka mig att han är CP i huvudet och kunde döda tack vare hans uppfostring alltså menar inte föräldrar men vad han har gått genom innan han kom till Sverige. Det finns 36 länder som är talar arabiska och alla är inte mördare eller pedfiler osv, det finns äckliga araber och "muslimer" som gör att vi blir hatade men som sagt alla är inte som du tror.
Citera
2016-01-12, 23:44
Medlem
Nu rapporterade TV4 att skolan redan var i blickpunkten för skolinspektionen, som hade bokat in ett besök pga rapporter om "otrygghet" på skolan. Någon som har kunskap vari denna otrygghet bestod i? Uppenbarligen kom i alla fall inte denna händelse som en blixt från klar himmel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in