2016-01-12, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Intressant att Falkenberg nu satt en tidsgräns för Gustaf Nilsson, han har en vecka på sig att bestämma sig om det blir fortsatt spel i Falkenberg eller en ny klubb. Göteborg och (framförallt) Malmö har visat intresse. Gissningsvis hamnar han i Malmö.
Det känns lite udda det där kravet. Klubbar som Norrköping, Malmö, IFK mfl är ju såklart beroende av vad utländska klubbar gör. Säljer Norrköping Kujovic eller IFK Engvall så vore det smart av Nilsson att gå dit, men det är samtidigt inget som lär ske inom just en vecka heller. Han kanske borde få januari ut på sig kan man ju tycka.
2016-01-12, 11:36
Avslutad
Citat:
Vore nog absolut en bra värvning för Götet, men som du säger kanske ekonomin sätter käppar i hjulet. Nöjer sig Tobbe med vad han tjänat som fotbollshora? Det är frågan.

Jag har ju svårt att se att Tobbe tycker det var ok att slava i Kina för att sedan låta pengarna hamna hos IFK.
2016-01-12, 11:41
Medlem
Cadenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Jag har ju svårt att se att Tobbe tycker det var ok att slava i Kina för att sedan låta pengarna hamna hos IFK.
Slava?

Har han nåt hjärta för Götet går såklart han ner i lön så att klubben har råd i detta pressade läge de befinner sig i.

Men jag tror nog att kärleken till pengarna är större.
2016-01-12, 11:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cadenza
Men jag tror nog att kärleken till pengarna är större.

Varför drog han isf till Kina från första början? Han trivdes inte där (därav "slava") men pengarna var tillräckligt bra för att det skulle vara värt det.

Nu förväntas han alltså gå ner i lön i IFK pga att han tjänade pengar i Kina?
Senast redigerad av se_där... 2016-01-12 kl. 12:02.
2016-01-12, 12:04
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Varför drog han isf till Kina från första början? Han trivdes inte där (där av "slava") men pengarna var tillräckligt bra för att det skulle vara värt det.
Du svarar på din egen fråga.
Citat:
Nu förväntas han alltså gå ner i lön i IFK pga att han tjänade pengar i Kina?
Ja var inte det planen från början? Dra till Kina, håva in cash för att kunna ha en stabil grund efter karriären och därefter återansluta till Blåvitt?

Klart som fan att Tobbe förväntas gå ned i lön, ingen svensk klubb skulle va villig å erbjuda en årslön på 15 miljoner netto.
2016-01-12, 12:27
Avslutad
Citat:
Du svarar på din egen fråga.

Ja var inte det planen från början? Dra till Kina, håva in cash för att kunna ha en stabil grund efter karriären och därefter återansluta till Blåvitt?

Klart som fan att Tobbe förväntas gå ned i lön, ingen svensk klubb skulle va villig å erbjuda en årslön på 15 miljoner netto.

När jag pratar om att gå ner i lön, så pratar jag om att han skall spela "gratis" (missförstå mig rätt) i IFK. Alltså, inte ens med allsvenska mått mätt, skall han ha en bra lön iom att IFK inte har pengar för det.

För att Hysen skall hamna i IFK:
1. Antingen kan IFK ge han en skälig lön i Sverige, typ 150k-200k i månaden plus sign on.
2. Eller så går Hysen ner från lämpliga 150k-200k till typ 50k i månaden

Problemet med 1. är att IFK inte har dessa pengar (väl?)
Problemet med 2. är att Hysen måste ha en grym kärlek till klubben för att tacka nej till 15 miljoner om året i Kina för att hjälpa IFK för en årslön på, vad, 600 tusen (50k i månaden).

Jag missar något här...
2016-01-12, 12:37
Medlem
Citat:
När jag pratar om att gå ner i lön, så pratar jag om att han skall spela "gratis" (missförstå mig rätt) i IFK. Alltså, inte ens med allsvenska mått mätt, skall han ha en bra lön iom att IFK inte har pengar för det.

1. Antingen kan IFK ge han en skälig lön i Sverige, typ 150k-200k i månaden plus sign on.

Problemet med 2. är att Hysen måste ha en grym kärlek till klubben för att tacka nej till 15 miljoner om året i Kina för att hjälpa IFK för en årslön på, vad, 600 tusen (50k i månaden).

Jag missar något här...
Själva poängen med flytten till Kina var väl i syfte att mer eller mindre kunna bli ekonomiskt oberoende, vilket aldrig hade inträffat om han stannat kvar. Nu kan han unna sig att gå ner i lön mer än vad han hade kunnat om han hade stannat kvar i Sverige och aldrig flyttat till Kina.

Så om kärleken och suget till IFK är så stark och Hysen redan kammat hem jackpotten i öst så borde man nog kunna hitta en lösning, förutsatt att det inte blir en helt förjävla kass lön då.
2016-01-12, 12:49
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:

Jag missar något här...
mushymushy tar mer eller mindre orden ur munnen på mig. Men tycker du det är så himla konstigt om Tobbe nu skulle välja å vända hem för den månadslönen nu IFK kan erbjuda? Nu har han tjänat ihop en del cash och som sagt är frågan om han anser det va tillräckligt eller ej. Han lär i alla fall vända hem till Blåvitt inom en relativ snar framtid.

Eller iofs, söker inte MFF en anfallare?
2016-01-12, 12:58
Avslutad
Citat:
mushymushy tar mer eller mindre orden ur munnen på mig. Men tycker du det är så himla konstigt om Tobbe nu skulle välja å vända hem för den månadslönen nu IFK kan erbjuda? Nu har han tjänat ihop en del cash och som sagt är frågan om han anser det va tillräckligt eller ej. Han lär i alla fall vända hem till Blåvitt inom en relativ snar framtid.

Eller iofs, söker inte MFF en anfallare?

Nja konstigare saker har hänt men nu står 15 miljoner för ett år till i Kina mot 600 tusen (eller ngt) i IFK.
Han lämnade ju IFK för 3 år i Kina, så det är väl inget konstigt om han fullföljer 3:e året och får 15 miljoner för besväret.

Alternativet är ju att han, så här i efterhand, tycker att det var ett misstag då förhållandena i Kina är så odrägliga att dom inte är värda 15 miljoner. Men då skall det vara jävligt odrägliga förhållanden också... Är dom så odrägliga verkligen.

Aja, vi kommer nog inte längre i denna diskussion utan vi får låta framtiden avgöra hur Hysen resonerar.
2016-01-12, 13:01
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Nja konstigare saker har hänt men nu står 15 miljoner för ett år till i Kina mot 600 tusen (eller ngt) i IFK.
Han lämnade ju IFK för 3 år i Kina, så det är väl inget konstigt om han fullföljer 3:e året och får 15 miljoner för besväret.

Alternativet är ju att han, så här i efterhand, tycker att det var ett misstag då förhållandena i Kina är så odrägliga att dom inte är värda 15 miljoner. Men då skall det vara jävligt odrägliga förhållanden också... Är dom så odrägliga verkligen.

Aja, vi kommer nog inte längre i denna diskussion utan vi får låta framtiden avgöra hur Hysen resonerar.
Det som gör att det kommer upp nu än en gång är ju att det ryktas om en hel del spelare till Shanghai vilket skulle göra att man har för många utländska spelare. Hysén är den som med stor sannolikhet får gå i så fall och han lär inte lämna Shanghai gratis i så fall...
2016-01-12, 13:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Det som gör att det kommer upp nu än en gång är ju att det ryktas om en hel del spelare till Shanghai vilket skulle göra att man har för många utländska spelare. Hysén är den som med stor sannolikhet får gå i så fall och han lär inte lämna Shanghai gratis i så fall...

Du menar att Shanghai köper ut Hysen? Ja det skulle isf vara en rimligare förklaring än de som diskuterats.
2016-01-12, 14:15
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Du menar att Shanghai köper ut Hysen? Ja det skulle isf vara en rimligare förklaring än de som diskuterats.
Ja, han har ett år kvar på kontraktet och varit tydlig med att om han inte köps ut kommer han att stanna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in