Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-12, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eg2
Ni här inne är ju grovt efterblivna , hade det varit en svensk pappa som sa att " Skolan gjorde inget för att hjälpa honom och upprätta hans heder" Hade det inte varit något snack om den raden, men bara för att det är en invandrare så understryker ni ordet HEDER.

heder för mig är mycket om personligt värde, och där ingår det för mig att ingen ska få mig att må dåligt.

Läs rätt och tänk inte efter etnicitet era urholkade tattare.

Du är efterbliven, det finns ett fåtal olika händelser som skett med Svenska GM som tagits upp i media och här på FB där det beskrivs om både ena och andra orsaker!

Det som sker i media just nu är hemskt, Dom vinklar historien ur GM sida, hur faan tror du familjen känner sig till BO, dom har mist ett barn och det enda som media skriver om är hur GM blev mobbad!
Det verkar dessutom inte vara sant om man läser lite bakåt i tråden, fast det intresserar dig kanske inte?
Citera
2016-01-12, 09:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Är du helt jävla störd! Oavsett om någon mobbing förekommit är det verkligen inte ok att döda någon för nåt sånt!
Nu är det dessutom bara den ena parten som kommit till tals dessutom i Aftonbladet.
Vi ska nog vänta lite innan vi påstår att det var mobbing som ligger bakom....

Nej då, inte rätt att döda honom men är man ett svin som mobbar och vägrar sluta trots att den mobbades familj bett on hjälp så får man skylla sig själv.
Citera
2016-01-12, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Politiker jobbar redan hårt med att försöka stänga ner den valmöjligheten och tvinga svenskar att offra sina barn för "integrationens" skull. Politiker har genom massimporten förstört svenska skolan och nu ska de försöka tvinga svenska barn att offra sig själva och sin framtid för att rädda skiten tillräckligt mycket så att politikerna som är de ansvariga ska kunna rädda sitt eget skinn.

OnT: När man läser pappan i Aftonbladet dels påstå att sonen varit mobbad och dels nämna att sonen skulle "upprätta sin heder" så inser man, om man inte är helt verklighetsfrånvänd, att den så kallade mobbningen kan ha varit något hur obetydligt som helst. En arab kan ju bli kränkt av i princip vad som helst verkar det.

Så är det. Ära och heder betyder mycket; tillräckligt mycket för att t.o.m. mörda egna familjemedlemmar. Minsta lilla gärning som på något sätt kan uppfattas som en förolämpning tas på största allvar och ska hämnas - gärna med inadekvat kraftfullhet. I Sverige har araberna även lägre status än svenskar, vilket ökar risken för konflikt. Jag blev för ett par dagar sedan själv ögonvittne till hur en 14-årig arab ställde till med en stor scen på ett bibliotek när en vänligt inställde man råkade stöta till arabens långt utsträckta ben i förbifarten. Det var häpnadsväckande men typiskt arabiskt.
Citera
2016-01-12, 09:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eg2
Ni här inne är ju grovt efterblivna , hade det varit en svensk pappa som sa att " Skolan gjorde inget för att hjälpa honom och upprätta hans heder" Hade det inte varit något snack om den raden, men bara för att det är en invandrare så understryker ni ordet HEDER.

heder för mig är mycket om personligt värde, och där ingår det för mig att ingen ska få mig att må dåligt.

Läs rätt och tänk inte efter etnicitet era urholkade tattare.
Precis - en svensk kanske hade använt ordet "upprättelse" istället - men innebörden är densamma.
Citera
2016-01-12, 09:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Ingen Svensk använder ordet Heder.
Jodå. Det finns liksom en grund till att ordet finns med i svenskan. Det är inget "nyord" som du tycks inbilla dig.

Ta heder och ära av någon
Tala mycket illa om någon; förtala någon.
Senast redigerad av micro113 2016-01-12 kl. 09:19.
Citera
2016-01-12, 09:17
Medlem
Ravnungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillothekid
Har 2 vänner som slutat som poliser efter många års tjänst. Den ena frilansar som "bodyguard", den andra som fastighetsskötare(!). Det var kanske den dåliga lönen som vägde tungt men båda är väldigt rasistiska i sina åsikter vad gäller brottslingar. De pratar om hur illa integrationen är och hur laglöst det är i många områden i Sverige.

Frågan är om det är bättre i Oslo? Min släkt där berättar om mycket problem med invandringen också.
Vi har litt bettre kontroll i oslo, men nog inte så lenge til. Det tetner til sig, det kan man lesa av alla statistiker fremmedkulturella toppar på alla vis. Har precis flyttat derifrån, âr från oslo, och utveklingen är riktig skremmande. Polisen gikk ut i media en sommar och ba nordiska holda sig från den øastra delen av karl Johan i helgerna. Sier sitt!

Tror inte det finns någon reell integrering i sverige, dom är blivit for många. Som i oslo ser man at istellet för att integrera sig, ender fremmedkulturella, dom från muslimska lender, upp med att bli ennu mer fanatiska i kläder, holdninger til norska samhället osv.
Källa: http://www.osloby.no/nyheter/Moralkontroll-i-Oslos-innvandrergater-5314438.html
Citera
2016-01-12, 09:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Jo du har rätt mina föräldrar var också med och stöttade mig i skolan. Jag var uppfostrad och fick lära mig tidigt att inte leka med knivar.
Jag anser fortfarande att skola och politik skall ha ansvar för mina barn när jag lämnat dem på skolan.

Det blir en omöjlighet för skolan att skydda eleverna om inte eleverna äger ett visst mått av självdisciplin. Bristen på självdisciplin skapar en situation som inte går att hantera, att ha vakter överallt och säkerhetsrutiner är inte realistiskt och är inte heller en garanti för att ingenting ska kunna hända. Gäller i samhället i stort som i skolan.

Däremot så kan skolan bli bättre på att fånga upp signaler och faktiskt vidta åtgärder direkt, här ger jag skolan ett stort minusbetyg.

Policys, värdegrunder, rastvakter och temadagar i all ära, det räcker dock inte om man inte också agerar snabbt, konsekvent och verkningsfullt när man har en indikation.

Jag anser att flumkulturen med åsiktskorridor och pk-ism som råder i samhället är roten till att det här mordet kunde ske. Förmodligen var skolans vuxna bakbundna, ingen vågar göra något med risk för att stämplas som rasist. Det här fenomenet råder i samhället i stort som i skolan.
Citera
2016-01-12, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Precis - en svensk kanske hade använt ordet "upprättelse" istället - men innebörden är densamma.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hederskultur

Ni vet inte vad ni pratar om. Heder är något väldigt centralt i dessa kulturer. Familjens och individens heder. Det är fan inte samma sak som upprättelse för en svensk. Nu håller ni truten.
Citera
2016-01-12, 09:22
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arialo
Men lever du under en sten eller? Klart de mörkar sanningen. Det är en vänstertidning med en politisk agenda precis som all annan media i Sverige. Du fattar inte att du lever i en diktatur.

Aftonbladet mörkar? Nja, de brukar snarare vara den tidning som skriver mest och läcker tillsammans med exprssen med namn på folk.

Vänstertidning? Ha ha ha Nej, inte sedan Schibsted köpte upp tidningen och fick typ 90% av ägandet.
Citera
2016-01-12, 09:23
Medlem
jugbandbluess avatar
det minderåriga offret har knappt kallnat och aftonbladet ger sig på att karaktärsmörda honom med hjälp av mördarens pappa. detta har jag aldrig sett maken till tidigare. det var ta mig fan det värsta.

"Skolan gjorde inget för att hjälpa honom och upprätta hans heder."

vi som känner det arabiska kynnet vet att det här kan handla om en betydelselös inbillad kränkning. vad ville pappan skulle ske? att skolan anordnade en balkongflygning? den där tjejen som fick ett slag borde nog få polisbevakning innan den här gubben iscensätter hedersupprättelse nummer två
Citera
2016-01-12, 09:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
https://sv.wikipedia.org/wiki/Hederskultur

Ni vet inte vad ni pratar om. Heder är något väldigt centralt i dessa kulturer. Familjens och individens heder. Det är fan inte samma sak som upprättelse för en svensk. Nu håller ni truten.

I svensk kultur heter det ... du ska inte tro att du är nåt, du bestämmer inte över mig, och är väldigt centralt för svenskarna.
Citera
2016-01-12, 09:25
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Ni som inte fattar detta med vad "heder" i detta sammanhang, som pappan uttrycker det, handlar om så skall jag berätta detta för er. Det handlar givetvis om att GM blivit tillrättavisad, blev väl "bitchslappad" vid något tidigare tillfälle(?), och genom detta övervägda mord nu återtog sin förlorade "heder". När han fick något slag på kinden på skolan så tappade han självklart (för en aggressiv arab) ansiktet och därmed sin "heder". Svårare än så är det inte! har haft att göra med slikt patrask i mången år och detta med att förlora ansiktet, särskilt inför kompisar, är något vedervärdigt och oerhört traumatiskt för dessa imbecilla och impulsstyrda varelser.

Sådant här kommer vi få se massor utav framöver...
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2016-01-12 kl. 09:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in