2016-01-11, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jaha, och vilket mordbevis pekar mot NB? Jag vet att han skändade kroppen, det är inte de bevisen jag frågar efter, utan bevisen för att han mördade Lisa.

Det är detta som HR ska ta ställning till. TR kom fram till att så var fallet.

Blir det annat resultat i HR får han åka hem.
2016-01-11, 23:07
Medlem
Citat:
Inga skador på handlederna och fria händer när hon hittades. Hade hon bundits så hade hon gjort motstånd och det hade synts.

Är man händig med rep kan man binda utan att det lämnar spår. Utanpå kläderna i höjd med armbågarna bakom ryggen är mitt tips. På kort tid kan man inte åstadkomma motsvarande de typiska skavsår som är karaktäristiska för snöre på bar hud runt handlederna. Jag säger inte att det var så men man bör inte låsa sig vid att händerna var fria. Då hamnar man i ett sånt där märkligt "tejpa med en hand"-läge igen. Du väljer dina fixpunkter på ett, skall vi säga, smått unikt sätt.
2016-01-11, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Det är väl så att förhandlingen i och med synen anses tillfälligt förlagd till Blomberg och den åtalade ska vara med om hela förhandlingen.

Kan också vara av intresse för HR att iakta hans ev. reaktion på platsen för händelsen.
2016-01-11, 23:10
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Är man händig med rep kan man binda utan att det lämnar spår. Utanpå kläderna i höjd med armbågarna bakom ryggen är mitt tips. På kort tid kan man inte åstadkomma motsvarande de typiska skavsår som är karaktäristiska för snöre på bar hud runt handlederna. Jag säger inte att det var så men man bör inte låsa sig vid att händerna var fria. Då hamnar man i ett sånt där märkligt "tejpa med en hand"-läge igen. Du väljer dina fixpunkter på ett, skall vi säga, smått unikt sätt.
Nu vände sig Ockham i sin grav igen. Han tycker att Lisa gick själv.
2016-01-11, 23:12
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Jaha, och vilket mordbevis pekar mot NB? Jag vet att han skändade kroppen, det är inte de bevisen jag frågar efter, utan bevisen för att han mördade Lisa.

Att du fortfarande ställer den frågan efter 111805 inlägg - Ska vi verkligen gå igenom det igen. Du vet att även utan mordbevis så kan man dömas till livstid? Det finns flera exempel på det. Mordet i Lund då en kvinna hittades död i ett badkar, så dömdes maken till livstids fängelse. Även fast obduktionen inte kunde visa att det var självmord eller mord. I fallet Lisa holm, så finns det inga frågetecken överhuvudtaget och även tung bevisning mot Nerijus.

Vad ska det krävas för bevis för att du ska bli nöjd, ett erkännande? Nej, det har vi inte i dagsläget. Det kan du tacka Nerijus för, och det behövs inte ett erkännande.

Min fråga kvarstår, vart vill du komma med statistiken du rabblar upp. Är det viktigare att följa statistiken än dom faktiska omständigheterna i fallet? Väldigt enkelspårigt måste jag säga, jag trodde du följde bevisning.
2016-01-11, 23:15
Medlem

Xenia har en point här. Faktiskt. Fundera lite. Hur trötta ni än är på onatoppen 👍
2016-01-11, 23:16
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Att du fortfarande ställer den frågan efter 111805 inlägg - Ska vi verkligen gå igenom det igen. Du vet att även utan mordbevis så kan man dömas till livstid? Det finns flera exempel på det. Mordet i Lund då en kvinna hittades död i ett badkar, så dömdes maken till livstids fängelse. Även fast obduktionen inte kunde visa att det var självmord eller mord. I fallet Lisa holm, så finns det inga frågetecken överhuvudtaget och även tung bevisning mot Nerijus.

Vad ska det krävas för bevis för att du ska bli nöjd, ett erkännande? Nej, det har vi inte i dagsläget. Det kan du tacka Nerijus för, och det behövs inte ett erkännande.

Min fråga kvarstår, vart vill du komma med statistiken du rabblar upp. Är det viktigare att följa statistiken än dom faktiska omständigheterna i fallet? Väldigt enkelspårigt måste jag säga, jag trodde du följde bevisning.
Att folk har dömts förut utan bevis betyder inte att NB är skyldig när det saknas bevis. Jag följer bevisning, och den visar att NB har förklaringsbörda, inte att han har mördat.
2016-01-11, 23:17
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Det går ett mord på tusen hängningar.

Den tusende gången då?

Och hur i helvete kan det vara vanligare att " hitta " en död flicka och förgripa sig på henne, än att mörda OCH förgripa sig på henne i samma veva död/halvdöd.
2016-01-11, 23:19
Bannlyst
Citat:

Varför gick hon själv? Och vad skulle hon göra i ladan? Eftersom baltaset enligt dig inte har dödat henne så måste ju någon annan ha lockat dit henne? Frågan är vem? Eller skulle hon ta sig en titt på höjden på slangen kontra rören i slaktrummet. Hon kanske hade stämt träff med en av hinkarna som du var så bekymrad över att de hade flyttats? Får vi några svar den här gången tro? Vad säger statistiken om i hur många fall en hink är inblandad i ett mord?
2016-01-11, 23:21
Medlem
Citat:

Du menar väl inte att hon gick på händerna? :-) Bakbunden i armbågshöjd omöjliggör inte förflyttning till fots. Inte ens enligt Ockham.
2016-01-11, 23:21
Medlem
Nosemonkeys avatar
Advokaten IR måtte ha läst en del på FB, hennes fantasier är ju som hämtade från de imbecilla här som fortfarande griper efter halmstrån i förhoppningen att NB är oskyldig. Väldigt smaklösa kommentarer från IR idag också om att Lisa "kan ha lekt i ladan", därav hennes DNA och hårstrån där Att påstå att Lisa skulle ha levt i flera dagar som IR gör är absurt, det finns inte ett bevis i den riktningen. Inte ens IR kan tro på fablerna hon försöker få andra att svälja. GW har rätt allt som oftast, mördaren har signerat sin egen dom!
2016-01-11, 23:22
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
NB är väl inte ens svensk medborgare, han har ju varit i Sverige illegalt och jobbat svart så jag skulle inte vara sömnlös för att baltjäveln fick plågas. ..

Jaa, det ser dystert ut för åklagaren. Fråga värt om det ens kommer gå att ro hem ”brott mot griftefriden”. Men jag håller tummarna, förstås.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in