Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-11, 22:57
Medlem
Ett namn som dyker upp i minnesgruppen är A*mad A*lajli som GM.

Finns det någon i glimåkra med det namnet?

*=h
Citera
2016-01-11, 22:57
Medlem
4N0NYMs avatar
Var BO svensk? Om GM är utlänning behöver jag väll inte ens fråga..
Citera
2016-01-11, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Möllan63
Nu skriver Exponerat i en uppdatering att båda pojkarna var litauer och hänvisar till litauiska media (länk finns). Någon som behärskar litauiska och kan vederlägga? Kan det finnas någon sanning i uppgifterna? http://www.exponerat.net/14-aring-knivhogg-15-aring-till-dods-pa-skaneskola/

Litauiska media skriver så: enligt obekräftade uppgifter är GM inflytning från ngt krigsland.
Citera
2016-01-11, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4N0NYM
Var BO svensk? Om GM är utlänning behöver jag väll inte ens fråga..

Litauer/litauiskt ursprung. Har inte hört något om hur länge han bott i Sverige.
Citera
2016-01-11, 23:00
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Intressant att en Carl Johansson postade frågan "Stämmer det att idiotens namn börjar på A" i Minnessidan på Facebook.

Kommentaren togs bort av Admin (=kompisen till BO) med frågan "Carl Johansson vem e du?"

Ytterligare ett bevis enligt mig på att minnessidan är äkta och info där stämmer. Men Admin-tjejen har helt enkelt ingen lust att bidra till att GM's namn kommer ut.

Ska vi gissa att det snart kommer en hjärtskärande intervju med någon vän eller närstående som passar på att uppmana till att kämpa mot rasismen i samhället?
Citera
Medlem
karlsoons avatar
Detta lär väll mörkas eftersom det är ett invandrarbrott begånget av en invandrare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
Enligt andra uppgifter har GM en pappa och är alltså inte ensamkommande.
Dessa ensamkommande bla afghaner har ju kommit i flera år nu, även längre bak i tiden. Det KAN ju vara så att denne efter sitt givna PUT dragit hit familjen.
Citera
2016-01-11, 23:01
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Föräldrar varnade - kommunalrådet ignorerade.

I september fick kommunalrådet (m) Patric ett mail från en förälder, men i en artikel i Sydsvenskan beskeiver han det som hotfullt och otrevligt:

Citat:
Resten av mejlet var obehagligt i tonen. Avsändaren kopplade ihop dubbelmordet på Ikea i Västerås med strömmen av flyende människor som kommer till Sverige. Skolbarnen i Östra Göinge är inte trygga när kommunen tar emot så många flyktingar, påstod föräldern.
Vakna nu innan det är för sent, uppmanade han sitt kommunalråd.

Citat:
– Jag har inte svarat på mejlet än, säger han.

Nu visar det sig att föräldern hade alldeles rätt och att kommunalrådet - tjaa - knappast sett till att kommunen vidtagit de åtgärder som hade krävts för att skapa en trygg skolmiljö (och detta oberoende av vad der är för etnicitet på GM).

Om det går att hitta något lagrum för att stämma såväl kommun som kommunalråd, eftersom de inte kunnat ordna en trygg elevmiljö, och alldeles särskilt eftersom den här Patric på ett tämligen otrevligt och arrogang sätt har nonchalerat varningssignaler från föräldrar till skolbarn - då skulle jag följanrättegången med intresse och hoppas på hårdast möjliga påföljd så att det blir ordning, reda och trygghet för våra skolbarn.

Artikeln: http://www.sydsvenskan.se/sverige/kommunen-som-tog-ansvar---men-fick-nog-nar-andra-svek-1/
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2016-01-11 kl. 23:14.
Citera
2016-01-11, 23:01
Medlem
4N0NYMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Litauer/litauiskt ursprung. Har inte hört något om hur länge han bott i Sverige.

Ok, tack. Hemskt att sånt här sker i våra skolor
Citera
2016-01-11, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wejo

Litauerna är våra goda grannar och Litauen ett av våra grannländer, så de skall behandlas som de vore vi själva.
Citera
2016-01-11, 23:02
Medlem
kottedelakottes avatar
Citat:
Linda Pers..... Hon vet hur, pga hon låg på bänken mitt emot... O hon försökte stoppa blödningen... Så vet hon!

Alla vi som stöttar arminas Jocke jag var med och såg min bästa vän bli mördad idag och försökte rädda hans liv genom att försöka stoppa blödningen men lyckades tyvärr inte. Killen blev 15 år, skulle bli 16. SÅ VET JAG.

Citat:
Jaha.. Jocke det var en kille som för några veckor kom i en konflikt med arminas. Arminas försvarade bara en tjej.. Jag vet vem killen som gjorde detta är... Han går i min skola. Och är utlänning. Mer behöver du inte veta.

Allt här: https://www.facebook.com/Alla-vi-som-stöttar-arminas-1624850641112502/timeline
Citera
2016-01-11, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monedika
Litauiska media skriver så: enligt obekräftade uppgifter är GM inflytning från ngt krigsland.

Då styrks de tidigare uppgifterna om Syrien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in