Citat:
Ursprungligen postat av
dack
Ja vi kan ju alltid hoppas att den mördade pojkens föräldrar har ryska kontakter så att det blir lite blodshämd.
Jag vill bara säga att Litauen inte har haft någonting att göra med Ryssland i 26 år.
Den här veckan påminner det litauiska folket 25 år av Januarihändelserna: "The January Events (Lithuanian: Sausio įvykiai) took place in Lithuania between January 11 and 13, 1991 in the aftermath of the Act of the Re-Establishment of the State of Lithuania. As a result of Soviet military actions, 13 civilians were killed and around 1000 injured (källa:
https://en.wikipedia.org/wiki/January_Events_(Lithuania)).
Dessutom påminner jag också om en massa mina släktingar och andra litauer som var utbildade eller bönder, eller affärsmän och därför fick de dö... eller deporterades till Siberia, och dog där efter Soviet Ryssland ockuperade Litauen 1940. De dog bara att de var litauer och hade välfungerande hjärna och hjärta och älskade sitt hemland.
Det vad jag skriver är out off topic men sådana inlägg som ditt och liknande accepterar jag också som out off topic och personligt upplever jag det även som ngn angrepp mot etnisk grupp.
R.I.P. Arminas