2016-01-11, 18:06
Medlem
schizophrenias avatar
Curren verkar av allt att döma vara rätt, men jag menar att Mark Philippoussis, som heller aldrig vann någon grand slam i singel men var med i två finaler, var en bättre servare än Curren. Det var inte för inte som Philippoussis kallades för Scud.

Däremot var Curren en ovanligt grym servare för sin längd (och vikt).

Fast jag är kanske bara förargad (?) för att jag inte hittade fram till rätt svar ... nja, egentligen inte. Bra gjort tcfmog!
Citera
2016-01-11, 19:19
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia
Curren verkar av allt att döma vara rätt, men jag menar att Mark Philippoussis, som heller aldrig vann någon grand slam i singel men var med i två finaler, var en bättre servare än Curren. Det var inte för inte som Philippoussis kallades för Scud.

Däremot var Curren en ovanligt grym servare för sin längd (och vikt).

Fast jag är kanske bara förargad (?) för att jag inte hittade fram till rätt svar ... nja, egentligen inte. Bra gjort tcfmog!

(min fetning) Durban i Natalbukten.

Njooaaee schizophrenia - ok, kanske att jag pudlar... tack för att du serverar "min räddning" på silverfat... Curren "bara" 1,85 - MEN som bäst världsfemma, Mark P enkom åtta. Dessutom var MP:s serve en oestestisk sledgehammer, Curren var en servarnas Picasso - för den som vill youtuba; se hur han då han slog ut Connors ur Wimbledon både 83 och 85 vid ett flertal tillfällen lurar denne genom att justera uppkastet, och motståndaren blir helt felfotad, och detta på andraservar! Om Mark P var Foreman så var Curren Ali...

Serven (sic!) välförtjänt till tcfmog!
Senast redigerad av GoggeGogelius 2016-01-11 kl. 19:27.
Citera
2016-01-11, 20:46
Medlem
tcfmogs avatar
Får se om jag hålla serven.

1.Vår stad var präglad av långa stridigheter men det är lugnt sedan drygt tio år tillbaka

2.En tredjedel av landets befolkning bor i staden, de flesta i stor fattigdom

3.Paradoxalt nog är det ändå väldigt dyrt
Citera
2016-01-11, 20:50
Medlem
atts avatar
Returnerar med en snabb gissning på Beirut.
Citera
2016-01-11, 21:08
Medlem
Bilingualbverns avatar
Kickar iväg en fotboll mot Mexico City..
Citera
2016-01-11, 21:14
Medlem
tcfmogs avatar
Ut. 15-0.

Servar till backhandrutan genom att säga att stridigheterna tog slut genom att en rebelledare dödades.
Citera
2016-01-11, 21:40
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Ut. 15-0.

Servar till backhandrutan genom att säga att stridigheterna tog slut genom att en rebelledare dödades.

Slår en andraserve lätt slicad tätt över nät och därmed utan större förtroende för den; Bogotá..?
Citera
2016-01-11, 22:12
Medlem
tcfmogs avatar
Den returnerar jag med en backhandcross som sitter otagbart på linjen, 30-0.

Vår stad var centrum för slavhandel, slavhandeln gick över havet till ett land där det talas samma språk som i vår stad.
Citera
2016-01-11, 22:26
Medlem
Bilingualbverns avatar
Man tänker ju Luanda, men befolkningen stämmer nog inte. Världens dyraste stad att bo i, med gigantiska slumområden. Slavhandel och Portugal.
Citera
2016-01-11, 22:29
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Den returnerar jag med en backhandcross som sitter otagbart på linjen, 30-0.

Vår stad var centrum för slavhandel, slavhandeln gick över havet till ett land där det talas samma språk som i vår stad.

Spelar klassisk nötande grustennis utmed baslinjen och toppar en backhand med; Freetown..?
Citera
2016-01-11, 22:47
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern
Man tänker ju Luanda, men befolkningen stämmer nog inte. Världens dyraste stad att bo i, med gigantiska slumområden. Slavhandel och Portugal.
Det är Luanda. Plågades av inbördeskrig som tog slut när rebelledaren Jonas Savimbi dödades i strid med regeringstrupper. Det är en mycket dyr stad, en halvliter glass kostar $31. Det var centrum för slavhandeln med Brasilien och har enligt portugisiska Wikipedia drygt 8 miljoner invånare vilket innebär ca. en tredjedel av Angolas befolkning.

Din tur!
Citera
2016-01-11, 23:06
Medlem
Bilingualbverns avatar
Tackar! Ny stad:

1) Druvor ger staden

2) Byt ut konsonant i landet där staden ligger så fås uisge beatha

3) Ledtråd 1 och 2 är nog inte populära i staden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in