2016-01-11, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Säpo ser dig
Kan fantomens fru vara den som plockar fram vapnet till GW menar du?

Kanske är det ett bra sätt att bli av med något man inte längre vill ha?

Få en låda levererad till porten och Ojsan(!) där fanns visst något!
Senast redigerad av Kawasaki 1500 2016-01-11 kl. 17:39.
Citera
2016-01-11, 17:27
Medlem
Jahapp, nu går det inte att fråga P-G Näss något mer...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22072703.ab

Dog han en naturlig död, eller vad tror konspiratörerna.... så här i väntan på "svaret" kring vapnet å allt...
Citera
2016-01-11, 17:28
Medlem
riskybizzys avatar
PG Näss har gått hädan

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22072703.ab

Edit, tvåa på den. Ja, tänkte just att det var lite synd för honom att han missade de kommande månaderna runt 30 årsdagen och resultatet från provskjutningen bland annat.
Citera
2016-01-11, 17:46
Medlem
Mera om Näss:

"Enligt säker källa (en god vän till P-G Näss) höll den legendariske Säpo-mannen vid sin bortgång på att skriva sina minnen från 1980-talets politiska röra. Han hade hunnit med ”444 sidor” och utlovade en del avslöjanden.

Bland annat hävdade han att socialdemokratiska ministrar agerade för att sopa pinsamma uppgifter under mattan.

– Jag hoppas verkligen, säger Näss gode vän, att man tar väl hand om de minnen som P-G höll på att skriva."

http://nwt.se/arvika/2016/01/11/sapo-chefen-och-varmlanningen-p-g
Citera
2016-01-11, 18:33
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
.......
Där man menar att sårkanalen visar gärningsmannens längd, men där man samtidigt bortser från att vederbörande kunde höja, eller sänka, sin arm i skottögonblicket för att kunna få en ultimal skottvinkel. Eller att gärningsmannen inte alls tänkte utifrån sin längd. Men att det i längden fungerade.
En kropp i rörelse framåt lutar dessutom vilket innebär att skottet riktats minst 30 grader uppifrån. Detta ger en omotiverat obekväm vinkel även för en lång skytt om också med kortaste 3" pipa på 20 cm håll som Bobos räknat ut.
Om samtidigt 6" pipa eller snarare gevär använts för den sedan märkligt försvunna dödskulan kan skottet orimligen ha kommit från skytten på marken.
Citera
2016-01-11, 19:26
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.s82
Jo han håller rätt så tyst ändå. Förmodligen för att inte skada utredningen, och för att visa sig lojal mot personer han kan behöva mer inormation från framöver.
Jag tror faktiskt att detta kan vara rätt vapen, men jag är tveksam till att GW skulle berätta det rakt ut för svenska folket.
Personligen tror jag att GW skulle kunna offra det mesta han äger för att så fast Palmes mördare. Småpengarna har får från Expressen är nog inte drivkraften för 5 öre.

Nu syftar jag inte på pengar från Expressen, jag syftar på att alla han uppmärksamhet ökar hans bokförsäljning.

Att vara tyst är att inte säga något. Så är inte fallet. Han har inte varit tyst.
Citera
2016-01-11, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Vågar du gå ändå längre i ditt resonemanget tro.

Att överlämnandet i sig är enda eller bästa vägen till framgång.

Där man måste fråga sig vem eller vilka som anser sig vinna på en slutlig lösning. Där vapnet är enda vägen till framgång i dagsläget. Om inte någon kommer över hemliga dokument, som Jallai och Frånstedt. Men där de centrala angående mordet fortfarande saknas. Om de ens existerat.

De enda som tror på spöken är de själva. Ändå spökar de i sin egen villfarelse. Eftersom man alltid kan skrämma, eller övertyga, några okunniga.

I historiens ljus kan man nog säga att det är av stor vikt att det hela sker publikt via LGWP vare sig det är välgrundat eller ej. Som vi märkt de senaste åren har det funnits mycket som undertryckts offentligheten medan annat blåsts upp av PU och media utan att där funits någon substans..

Ovillighet att ens ta emot tips från PU:s sida är det många som kan vittna om. Att alla skulle vara rättshaverister är inte troligt.

Därmed är inte sagt att det innebär omedelbar målgång. Däremot kan det kanske lätta på några tungor. Det är skillnad på att påstå saker som man inte kan styrka helt och att göra det i skenet av konkreta fakta.
Citera
2016-01-11, 19:49
Moderator
OYs avatar
DNA spår på GW:s puffra, rapporterar aftonbladet.
Citera
2016-01-11, 19:52
Medlem
Nu händer det grejer...
http://www.expressen.se/nyheter/gw-dna-traff-pa-misstankt-palmevapen/

DNA på vapnet... men det är väl inte så konstigt...någon har väl tagit i vapnet utan handskar nån gång...
Vet inte om jag missat nåt, men ser ingen vidare koppling till MOP... än bara en massa med förhastade slutsatser av media...

...eller som sagt, läste jag för fort? (bara för att vara först här..)

Edit: Så blev jag tvåa på denna ändå...
Citera
2016-01-11, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlitos
Nu händer det grejer...
http://www.expressen.se/nyheter/gw-dna-traff-pa-misstankt-palmevapen/

DNA på vapnet... men det är väl inte så konstigt...någon har väl tagit i vapnet utan handskar nån gång...
Vet inte om jag missat nåt, men ser ingen vidare koppling till MOP... än bara en massa med förhastade slutsatser av media...

...eller som sagt, läste jag för fort? (bara för att vara först här..)

Edit: Så blev jag tvåa på denna ändå...

Det är kanske så man blir av med sånt man inte längre vill ha!!!
Citera
2016-01-11, 20:02
Medlem
pantherTypeGs avatar
Det är ju bara intressant med DNA-spåret om det är mordvapnet. Det lär vi få se imorgon.
Citera
2016-01-11, 20:15
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Det är ju bara intressant med DNA-spåret om det är mordvapnet. Det lär vi få se imorgon.

Kan vara, men det är liksom 30 år sen i år. Det kan ju i princip vara vems DNA som helst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in