2016-01-11, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Som jag skrivit tidigare.

GW skänker en viss auktoritet till detta hos de flesta.

För vad hade varit alternativet. Att överlämna vapnet till Dag Andersson i tysthet eftersom man inte ville uppmärksammas.

Det som sticker ut i denna historien är att GW inte håller tyst. Samtidigt som en person som vill vara anonym, samtidigt accepterar en mängd poliser som övervakar överlämnandet. Där samme GW fick en kula för drygt 2 år sedan som aptitretare. Han var uppenbarligen vald redan då.

Det att gå via GW garanterar ju att det inte går förbi i tysthet. Men andras ord verkar uppgiftslämnaren inte ha förtroende för PU. Kanske är det på goda grunder. Man undrar därmed vad som skiljer dessa uppgifter från spökena som basunerar ut sina kontakter med PU!
Citera
2016-01-11, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Tack för informationen, om det du säger stämmer så är det med stor sannolikhet en 357 som använts.

Troligen men en modifierad 38:a som den som CGÖ hade går inte heller att utesluta! Det finns dock klara tecken på att det är ett vapen men högst 4" pipa vilket begränsar urvalet och utesluter flera vapen som varit PU:s heta spår i åratal
Citera
2016-01-11, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulsterboy.
Det roliga är att du Bobos nedvärderar alla som inte går med på din AGAG-teori. Du missbrukar ordet desinformation precis som vänsteraktivister missbrukar ordet rasism. Flygare har i alla fall skrivit en bok, har du det din feta svartsjuke fan?

Du skall också alltid avslöja dig

Lär dig skilja på sakargumentation och personangrepp!
Citera
2016-01-11, 08:54
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det att gå via GW garanterar ju att det inte går förbi i tysthet. Men andras ord verkar uppgiftslämnaren inte ha förtroende för PU. Kanske är det på goda grunder. Man undrar därmed vad som skiljer dessa uppgifter från spökena som basunerar ut sina kontakter med PU!

Vågar du gå ändå längre i ditt resonemanget tro.

Att överlämnandet i sig är enda eller bästa vägen till framgång.

Där man måste fråga sig vem eller vilka som anser sig vinna på en slutlig lösning. Där vapnet är enda vägen till framgång i dagsläget. Om inte någon kommer över hemliga dokument, som Jallai och Frånstedt. Men där de centrala angående mordet fortfarande saknas. Om de ens existerat.

De enda som tror på spöken är de själva. Ändå spökar de i sin egen villfarelse. Eftersom man alltid kan skrämma, eller övertyga, några okunniga.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-01-11 kl. 08:57.
Citera
2016-01-11, 08:59
Medlem
http://palmeutredningen.blogg.se/

2 inlägg är borttagna o ett är svarat på för ngn v sedan. Bloggen är inte modererad.
Borttagna: Kände du Tomas Flyckt?
Heter du ngt som börjar på R?

O här är det enda stället jag sett om 10 miljoner innan GW började prata om det.
Citera
2016-01-11, 11:53
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Troligen men en modifierad 38:a som den som CGÖ hade går inte heller att utesluta! Det finns dock klara tecken på att det är ett vapen men högst 4" pipa vilket begränsar urvalet och utesluter flera vapen som varit PU:s heta spår i åratal
Undrar vad Tommy Axelsson hade för piplängd? Det finns ändå en liten chans att det är hans kulor.
Citera
2016-01-11, 11:55
Medlem
p.norths avatar
hur lång var olof och hur lång är lisbeth?
Citera
2016-01-11, 12:20
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north

Gällande Olof torde informationen återfinnas på Remstams blog eller hemsida. Dessa är lite svårsökta dock. Minns jag rätt är de lika till längd ungefär, vilket framgår av bilder jag sett av dem ihop vid offentliga framträdanden. Längderna är således ca. 170 cm om jag ej missminner mig.
Citera
2016-01-11, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p.north

Hur hög Holmer var, och hur låg Åsa är.

Kan läsas i denna tråd.

Liksom Olof och Lisbet.

(FB) Kändisars kroppslängd (Sammanfogad /Mod)
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-01-11 kl. 12:52.
Citera
2016-01-11, 12:51
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Hur hög var Holmer, och hur låg är Åsa.

Om man nu envisas med att det ska anges i centimeter, ska läsa följande tråd.

(FB) Kändisars kroppslängd (Sammanfogad /Mod)

Förvisso. Men å andra sidan. Skall en person nitas för Palmemordet måste det finnas den lilla tillstymmelse till teknisk bevesning som är bevarad. Där ingår brottsoffrens längd. Om du nu inte menar att det var Åsa eller Hans som avlossade skotten?
Citera
2016-01-11, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Förviso. Men å andra sidan.entimeter Skall en person nitas för Palmemordet måste det finnas den lilla tillstymmelse till teknisk bevesning som är bevarad. Där ingår brottsoffrens längd. Om du nu inte menar att det var Åsa eller Hans som avlossade skotten?

Alla vittnesmål vittnar om att gärningsmannen var längre än sina offer, eller minst lika lång. Men där ingen vittnar om att han var mycket eller betydligt längre eller kortare.

Palme var 173 centimeter. Lisbet är en bit under 170. Där jag själv kan kan vittna i sammanhanget. Eftersom jag en gång tiden stod bredvid dem i min ringa längd. Där Sten Andersson låg i samma härad som en jämförelse.

Där man menar att sårkanalen visar gärningsmannens längd, men där man samtidigt bortser från att vederbörande kunde höja, eller sänka, sin arm i skottögonblicket för att kunna få en ultimal skottvinkel. Eller att gärningsmannen inte alls tänkte utifrån sin längd. Men att det i längden fungerade.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-01-11 kl. 13:45.
Citera
2016-01-11, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
http://palmeutredningen.blogg.se/

2 inlägg är borttagna o ett är svarat på för ngn v sedan. Bloggen är inte modererad.
Borttagna: Kände du Tomas Flyckt?
Heter du ngt som börjar på R?

O här är det enda stället jag sett om 10 miljoner innan GW började prata om det.

Kan fantomens fru vara den som plockar fram vapnet till GW menar du?
Senast redigerad av Säpo ser dig 2016-01-11 kl. 15:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in