Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-11, 18:11
Medlem
Teskeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Den förra skolmördaren hängdes ut i medierna med namn och bild.... Fast han var ju svensk.

Så trött på svensk media.
... och myndig, vilket inte är fallet idag.

Hade den förra händelsen hanterats annorlunda av media om GM varit invandrare? Högst troligt.
Hade dagens händelse hanterats annorlunda om GM varit/är invandrade? Med stor sannolikhet inte.
Citera
2016-01-11, 18:11
Medlem
Bodickers avatar
Killen på bilden ser inte ut som någon Muhammed
Citera
2016-01-11, 18:12
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ltsvensson
Kan vi vänta med att skrika "utlänning". Det hjälper varken debatten eller synen på oss på FB.
Det skeppet seglade för flera år sen; det är väl en sak att diskutera det ena och det andra med lite högre i tak än på andra platser, men här sitter ju bara folk och tokrunkar så det skvätter vid varje tanke på att en brun person skulle visa sig vara skyldig till något. Kikar ändå förbi ibland för att det kan, ibland, finnas lite mer info på FB om aktuella händelser om man orkar vada genom rasistgeggan.

Det verkar ju på alla sätt och vis vara en helt unik händelse med tanke på ålder och utgång. Knivhot och någon faktisk skärning har ju förekommit i de åldrarna så länge jag kan minnas vid enstaka tillfällen men just att det går så illa kan jag inte dra mig till minnes. I de flesta fall så försöker väl inte egentligen GM döda utan mer skrämmas och utan mer detaljer skulle det väl kunna vara så även här. Riktigt riktigt ovanligt blir det om det verkligen var uppsåt att döda.
Citera
2016-01-11, 18:12
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
For real? Är detta verkligen BO:s facebook? Se lite ut som nån randoms som råkar ha samma namn...

Edit: Av allt att döma är det BO:s facebook

Av vad att döma? Jag använder naturligtvis inte Kretinboken, så jag kanske missar något, men jag ser ingenting som visar att kontoinnehavaren är något mer än en litauisktalande samt motor- och negerintresserad person av manligt kön. Den enda anknytningen till Sverige är en grupp kallad "team rak kurva", fast den kan han ju gått med i för att dess namn blir lustigt på litauiska.
Citera
2016-01-11, 18:13
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reddeadray
Vet vem det var och vem som dog, han är rätt död om han kommer till Broby igen, Göingeskolan heter skolan, det var en utlänning som gjorde det, sjukt liksom bara att göra något sådant??
Men har ni fler frågor skriv för är själv ifrån Broby så

Du vet vem som dog och han är rätt död om han kommer till Broby igen...

Har ni mycket problem med zombies i Broby?

Annars antar jag att du menar att BO och inte GM är död om han kommer till Broby igen.

Annars har du iof rätt ändå,BO åker nog till en större ort med rättsläkare nu och JA då är han nog rätt död fortfarande när han kommer till Broby igen.
Senast redigerad av SergeantPrepper 2016-01-11 kl. 18:15.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VFX
Inte ett enda ord på Aktuellt 18:00 om att GM är ett skäggbarn, endast ett mkt kort inslag som ska blåsa förbi i PK sverige😣😣😣

Är GM ett flyktingbarn som visar sig vara betydligt äldre lär det leda till att Löven och de gröna (med eller utan tårar i ögonen) blir tvungna att agera och införa obligatoriska medicinska ålderstester av flyktingbarn.
Citera
Medlem
Mycket tragiskt oavsett ursprung på BO och GM. Vet inget mer om händelsen men arbetar på högstadiet sedan 10 år.

Det jag kan bidra med är en förklaring på det här med att undervisningen pågår som vanligt efter att något allvarligt skett. Folk verkar mycket förvånade över detta. Syftet är att man från personalens sida vill samla eleverna. De ska inte springa omkring på skolan eller släppas hem utan måste naturligtvis tas om hand och få prata av sig under organiserade former. Att man använder begreppet "undervisning som vanligt" betyder egentligen att du går till din klass och den lärare du skulle ha enligt schemat. Det är det enklaste sättet att samla ihop en stor mängd elever och få läget på skolan under kontroll. Därefter kan man hantera situationen.
Citera
Medlem
GM har en sån där musse mössa på sig i den bilden. En god muslim alltså. Kuffarn kom ivägen för Muhjadeen'en och hans byte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohlikken
Svenska barn drar aldrig kniv?
Gick högstadiet i den närliggande Olofströms kommun där det inträffade flera gånger att elever drog och hotade lärare med kniv.
För att inte nämna när elever slogs med lärare..

Okej, det finns även svenska OBS-barn. Att dessa flippar ut känner jag till, kanske tar med en kniv. Men att de skulle hugga någon är inte troligt då svenskar har en spärr som många invandrare verkar sakna. Om det beror på gener eller krigsskador etc vet jag inget om men detta är nog en allmän uppfattning och mycket möjligt även bevisat.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohlikken
Svenska barn drar aldrig kniv?
Gick högstadiet i den närliggande Olofströms kommun där det inträffade flera gånger att elever drog och hotade lärare med kniv.
För att inte nämna när elever slogs med lärare..

Det var ju dock en extraordinär händelse om någon blev knivmördad förr. Det skulle liksom blivit extrasändning. Nu mer är det som det verkar jaha inget mer om den saken.
Citera
2016-01-11, 18:14
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oneone1
Från BO's facebooksida:

så nu har vi iaf konstaterat vilken hudfärg GM har. sjukt intressant, right? naaa. så, kan vi fokusera på det viktiga i ämnet? knivdådet i sig och hur man förhindrar det från att hända igen?

Vill du printscreena?
Citera
2016-01-11, 18:15
Medlem
augusta66s avatar
från fb-sidan...

Citat:
Varför är det så tyst om denna skolmassakern?
Beror det på att det var en Muhammed som högg ner en kille som gick emellan när Muhammed attackerade en tjej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in