2015-11-19, 05:49
Medlem
snelhestens avatar
Grejen är den att kvinnor har lagstadgade rättigheter att skaffa precis vilket jobb de vill och däribland även de där män är överrepresenterade. Om måttstocken för "patriarkatet" endast kräver att män tagit tillvara på sina möjligheter bättre så är det en så jävla urvattnad definition att ordet att det i praktiken förlorar all mening.
Citera
2015-11-19, 06:37
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Män som grupp har inte makten, utan en grupp män har makten. Det är en liten minoritet män som har makt.

Att män för det mesta sitter på politiska poster och har hög inkomst och förmögenhet trots den massiva feministpropagandan och lagarna som införts för att gynna feminismens agenda, beror på att män och kvinnor är olika(duh), och att män är mer politiska av sig och är mer karriärsinriktade och arbetsamma av sig.
Så sant, den slagkraftige nationalistiske uppviglaren Andrew Anglin gav tidigare i år en bra och aforistisk kommentar som dementerar hela feministmyten om "patriarkatet":
Citat:
Now, granted, feminism is men’s fault. They should never have allowed it. And the fact that they did allow it ultimately proves, beyond any shadow of a doubt, that it is a hoax. If this alleged patriarchy conspiracy actually existed, it would have arrested Jew Steinem as soon as she began to implement her plot to destroy society.
http://www.dailystormer.com/woman-whines-about-70-of-american-men-aged-20-34-being-unmarried/
Citera
2015-11-19, 16:46
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Så sant, den slagkraftige nationalistiske uppviglaren Andrew Anglin gav tidigare i år en bra och aforistisk kommentar som dementerar hela feministmyten om "patriarkatet":

http://www.dailystormer.com/woman-whines-about-70-of-american-men-aged-20-34-being-unmarried/
Visst är det så. Att feminismen existerar, och dessutom är statsreligion och den enda tillåtna åsikten inom media och politik enligt det dominerande maktetablissemanget, är bevis i sig att det inte existerar en manlig makt som förtrycker kvinnor. En vit manlig makt dessutom, tydligen. Trots att staten aktivt påbjuder att vita män ska sorteras bort från jobb, utbildning bostad och politik, och jämt och ständigt ylar efter mer s.k "positiv diskriminering", för diskriminering är fel och olagligt, förutom när vita män ska diskrimineras, eller vita i allmänhet, då är det positivt.

En rolig bit i programmet som tydligt visar hur feminismen verkligen slår krokben för sig själv ännu mer, är denna, 26.10:
Citat:
Man måste kunna generalisera för att se strukturer. För om man blundar för strukturer, då kan man inte se hela bilden, och det är dåligt att förneka att problem finns i samhället. Vilket är samma sak som att förbise, eller tillochmed strunta i folk som blir förtryckta, på grund av hudfärg, religion, läggning, eller kön. Manshat är inte riktat till män som personer. Jag vill att du som lyssnar ska förstå att jag inte hatar män eller killar som individer. Jag vill att du som lyssnar ska förstå att jag inte hatar min pappa, min morfar eller mina bästa killkompisar. Jag vill att du som lyssnar ska förstå, att manshatet är riktat till patriarkatet och machokulturen.
Snacka om att verkligen legitimera den enligt dem "ondskefulla rasismen", som generaliserar. Snacka om att legitimera erkännandet av den judiska maktstrukturen.
Citat:
Man måste kunna generalisera för att se strukturer. För om man blundar för strukturer, då kan man inte se hela bilden, och det är dåligt att förneka att problem finns i samhället. Vilket är samma sak som att förbise, eller tillochmed strunta i folk som blir förtryckta, på grund av ras, religion, läggning, eller kön. Judehat är inte riktat till judar som personer. Jag vill att du som lyssnar ska förstå att jag inte hatar judar som individer. Jag vill att du som lyssnar ska förstå, att judehatet är riktat till maktjudarna och den judiska kulturen.
Vad skulle hända om SR tillät detta att sändas? Sommarprataren inklusive hela redaktionen skulle slängas i fängelse på livstid för åsiktsbrott(HMF), hela landets medier och alla riksdagspartier skulle utlysa nationellt kristillstånd, alla massmedier och partier skulle ägna 3 år åt uteslutande kampanjarbete för att säga att judar inte äger någonting, 10 miljarder skulle sättas åt att staten skulle sprida påståenden att judar inte har någon makt(varför inte återöppna Ullenhags "myter"-hemsida på statens webbdomän?), förintelsefilmer skulle visas 10 gånger per termin obligatoriskt i varje klass i den obligatoriska skolan, plus gymnasiet och kanske även kan de klämma in det i universitetet under en lag om "mångfald och tolerans".

Ungefär så ser verkligheten ut. Att tala om en vit manlig maktstruktur får bästa sändningstid i den statliga radion. Att tala om en judisk maktstruktur är förbjudet, och alla samhällsresurser ägnas åt att motverka alla som vågar titta på vilka som dominerar medieägande, bankägande och har enormt politiskt inflytande i Västvärlden.
Citera
2016-01-11, 16:19
Medlem
elliot1990s avatar
Vars är Zara Larsson? We are Sthlm

Superfeministen och sångerskan som hatar män har varit helt tyst sen skandalen blev ett faktum. Bland annat fick minderåriga barn fingrar uppkörda i underliven av ivriga festivalbesökare. Minderåriga barn sextrakasserade i massiv skala. Superfeministen som backade Adam Tensta när han lämnade tv4 studion i protest, superfeministen som läxade upp bloggerskan och tvprofilen Paow för att Paow gick ut med att hon stödjer SD, superfeministen som förbisåg grova hat och rena mordhot mot både Louise Andersson Bodin och Paow samtidigt som hon gärna påvisar att hon näthatas av en mobb av män på nätet. Superfeministen och det feministiska geniet är helt tyst nu när unga flickor sextrakasserades under bland annat hennes spelning. Vars är Zara Larsson? Varför sänder hon inte ut sin kärlek till tjejerna som utsatts och nu lever med ångest och oro, men för livet. Varför denna tystnad från en artist som gjort sig känd för att uttala sig politiskt och feministiskt? Vars är Zara Larsson? Inget stöd, ingen kärleksbomb för alla drabbade.

Zara Larssons senaste tweet
Citat:
"I took a pill in Ibiza? To show Avicii I was cool" hahaha that line is so motherfucking dark and lame

Förresten har det feministiska geniet varit helt tyst om Köln.
Senast redigerad av elliot1990 2016-01-11 kl. 16:39.
Citera
2016-01-11, 16:58
Medlem
Gabriel Knights avatar
Hon är ju på semester, självklart bryr hon sig inte om sina fans osv då

Vart är den där andra filuren förresten? Lady Damer eller vad människan heter som är Zaras läromästare och partner in crime?

Dårar kallades de förr, numera kallas de för "feministiska artister med budskap"
Oavsett vad de kallas så bryr de sig inte om andra människor utan bara om profiten de tjänar på andra människor.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2016-01-11 kl. 17:51.
Citera
2016-01-11, 17:00
Medlem
Det är detta som är charmen med invandrarkramare. Man kan bara vinna!
Citera
2016-01-11, 17:03
Medlem
Donaldpumps avatar
Ja du, passar det inte in i agendan så är man tyst tills problemet försvinner.
Zara Larsson har gått kurs i media-hantering på Bagdad-Bob universitetet, Aftonbladet betalade hennes studieavgifter.
Citera
2016-01-11, 17:04
Medlem
elliot1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Varför är de hennes jobb? Bry dig själv istället

Om jag var artist och det var min spelning som det hände har jag uttalat mitt stöd till alla drabbade och tagit avstånd från vad som hänt, även om jag förmodligen inte valt att vara en politiskt driven artist. ZL visar på hyckleriet. Lättare att dra en kondom över det hela.
Citera
2016-01-11, 17:14
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
Om jag var artist och det var min spelning som det hände har jag uttalat mitt stöd till alla drabbade och tagit avstånd från vad som hänt, även om jag förmodligen inte valt att vara en politiskt driven artist. ZL visar på hyckleriet. Lättare att dra en kondom över det hela.
Men jag menar att om du bryr dig kan väl du själv ge ditt stöd. Istället för att klaga.
Citera
2016-01-11, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Varför är de hennes jobb? Bry dig själv istället

Om det nu var som poliser har beskrivit och även de som jobbat där att gråtande offer samt gärningsmän de facto samlades/togs back stage av säkerhetskäl eller vad man nu vill kalla det finns det inte en chans att hon kan ha missat detta eller tänker jag fel? Vilket leder till nästa fråga, har även hon aktivt valt att inte dela detta?
Citera
2016-01-11, 17:20
Medlem
Onanizts avatar
Z Larsson är ju bara en skitunge som knappast kan lastas för sin omognad. Det är ju de vuxna barn som gett henne en arena som ska kritiseras.
Citera
2016-01-11, 17:47
Moderator
MrFishboys avatar
Sammanfogade tråd med befintlig tråd i liknande ämne.

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in