2016-01-10, 10:52
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag vet inte ett dugg om honom är det någon som kan säga något om honom.
24-årig holländsk mittback med erfarenhet från Europaspel. Mycket mer än så vet inte jag heller. Ferry31 kanske kan berätta mer?
2016-01-10, 20:26
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Nog fan saknar jag det gamla glamorösa 80-yalet mustasch pudelrockare hockeyfrilla neon och allt annat.
Vi vann inte många titlar i Europa men fan det var ungdomens tid och jag kunde åka hur mycket jag ville till München och se på fotboll det spelade ingen jävla roll att det var 285mil enkel resa hem.
Olympiastadion var min borg.
Nu träffar jag söner till polarna på Allianz som kämpar på.
Livet går vidare men jag tror inte att det dröjer så länge till innan jag flyttar tillbaka.

Packad.. Jupp

Ja vilket årtionde. Innan man gifte sig och skaffade barn, vad man reste och och kollade på fotboll i Sverige och övriga Europa. T.o.m. jag var några gånger på Olympiastadion i München det årtiondet. Det var starka "Mark" som gällde och inte några euros. Lokdragna tåg och inga ICE. Fotbollstidningar och inget internet. Man skaffade Tyska "brevkompisar" och inga dj-la facebook-vänner. Prenumererade på "Stern" gjorde jag, dyrt som fasicken.

Pudelfrisyrer, mustacher, jeansjackor och kartor i järnvägsvagnarna där DDR benämndes som "Zur Zeit unter fremder Verwaltung". Det är ett Tyskland jag minns med nostalgi......

Packad.. Jupp
2016-01-11, 11:08
Medlem
fchansas avatar
Schaaf ställer två olika lag på plan i dag i två olika tränings/cupmatcher. Mycket folk med på träningslägret?
2016-01-11, 13:31
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Ja vilket årtionde. Innan man gifte sig och skaffade barn, vad man reste och och kollade på fotboll i Sverige och övriga Europa. T.o.m. jag var några gånger på Olympiastadion i München det årtiondet. Det var starka "Mark" som gällde och inte några euros. Lokdragna tåg och inga ICE. Fotbollstidningar och inget internet. Man skaffade Tyska "brevkompisar" och inga dj-la facebook-vänner. Prenumererade på "Stern" gjorde jag, dyrt som fasicken.

Pudelfrisyrer, mustacher, jeansjackor och kartor i järnvägsvagnarna där DDR benämndes som "Zur Zeit unter fremder Verwaltung". Det är ett Tyskland jag minns med nostalgi......

Packad.. Jupp
Underbart vi verkar ha upplevt det ljuva 80-talet på ett rätt lika sätt.

Men nu längtar jag till den 22/1 då det drar igång igen.
2016-01-11, 17:02
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Schaaf ställer två olika lag på plan i dag i två olika tränings/cupmatcher. Mycket folk med på träningslägret?
Jo en del från Regionalligalaget + alla nyförvärv. Inte så svårt att skrapa ihop två startelvor + någon reserv då.

Allan Saint-Maximin är dock inte med eftersom han precis blev pappa. Killen är 18 år...
2016-01-11, 22:16
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Jo en del från Regionalligalaget + alla nyförvärv. Inte så svårt att skrapa ihop två startelvor + någon reserv då.

Allan Saint-Maximin är dock inte med eftersom han precis blev pappa. Killen är 18 år...

Blev det en son? Då är han väl lagom färdig för A-laget när farsan hans lägger av

För övrigt slog 96'ornas "B-uppställning" Wehen medans "A-uppställningen" fick stryk mot Hertha.
Senast redigerad av fchansa 2016-01-11 kl. 23:03.
2016-01-11, 22:18
Medlem
gato12s avatar
Känns lite som att Tyskland har ett alldeles för långt vinteruppehåll...
2016-01-12, 06:32
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Blev det en son? Då är han väl lagom färdig för A-laget när farsan hans lägger av
Nej det blev en dotter vid namn Lyana. Titta på oss: skvallrar värre än Bild Zeitung.

En annan kul grej är att spelbolaget Betsafe redan nu betalar ut vinst till dem som tippat Bayern München som vinnare av Bundesliga den här säsongen. Är det inte lite tidigt? Inte för att jag på något sätt tror att Bayern ska tappa sitt försprång. Men vi har ju bara "halvtid".

Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Förra veckan hade stora delar av Tyskland snö. Just nu är det plusgrader men framåt helgen ska det bli kallt igen. Jag tycker det är bra att man håller uppe den här perioden för att slippa snöiga och isiga planer. Dessutom suger det att gå till stadion när man måste frysa röven av sig.
Senast redigerad av Germanofil 2016-01-12 kl. 06:35.
2016-01-12, 06:35
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Detta kan ha ett finger med i spelet
http://www.focus.de/regional/videos/minustemperaturen-in-deutschland-unwetterwarnung-mit-sturmboeen-in-dieser-region-fallen-jetzt-80-zen timeter-neuschnee_id_5203246.html

Det kan komma upp till 80cm nysnö på vissa ställen och normalt sett så brukar det vara rätt kallt under uppehållet inte så kul att spela fotboll då.
Nu har ju vintrarna blivit betydligt varmare så vem vet uppehållet kanske krymper.
2016-01-12, 20:06
Medlem
cyberkalles avatar
Hamburg har gjort ett fantastiskt nyförvärv av ett ensamkommande flyktingbarn.
Killen ska tydligen vara 17år men folk med kunskap gissar mer att gossen är närmare 30
2016-01-13, 06:19
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Hamburg har gjort ett fantastiskt nyförvärv av ett ensamkommande flyktingbarn.
Killen ska tydligen vara 17år men folk med kunskap gissar mer att gossen är närmare 30
Ja det där med flyktingars ålder är ju ett kärt tema här på fb och jag har inget att tillägga angående det. Men historien får mig osökt att tänka på den svenska filmen Offside där det gamla Brukslaget Stenfors (ska väl anspela på Degerfors) är på dekis och ska räddas av någon gammal engelsk stjärnspelare som visar sig vara helt försupen. Istället är det några av ortens flyktingar som ansluter sig till laget och dominerar i de lägre värmländska serierna. Kanske kan man där se vissa paraleller till HSV.

Några klipp från filmen:
https://www.youtube.com/watch?v=ur9l4rJHFUI

Annars så skriver skvallerpressen i Hannover mycket om Marko Marin nu i dagarna. Tydligen är han en personlig favorit hos Schaaf men jag tvivlar på att Hannover kommer att värva honom.
2016-01-13, 12:34
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ja det där med flyktingars ålder är ju ett kärt tema här på fb och jag har inget att tillägga angående det. Men historien får mig osökt att tänka på den svenska filmen Offside där det gamla Brukslaget Stenfors (ska väl anspela på Degerfors) är på dekis och ska räddas av någon gammal engelsk stjärnspelare som visar sig vara helt försupen. Istället är det några av ortens flyktingar som ansluter sig till laget och dominerar i de lägre värmländska serierna. Kanske kan man där se vissa paraleller till HSV.

Några klipp från filmen:
https://www.youtube.com/watch?v=ur9l4rJHFUI

Annars så skriver skvallerpressen i Hannover mycket om Marko Marin nu i dagarna. Tydligen är han en personlig favorit hos Schaaf men jag tvivlar på att Hannover kommer att värva honom.
Haha den filmen har jag missat vilket kanske inte varit någon större förlust för mig.

Marko Marin är han verkligen ett bra nyförvärv för Hannover?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in