Citat:
Nämen nu får ni ta och skärpa er !!!
Det finns INGEN här i tråden som försvarar Lisas mördare!
Och jag i det minsta, har aldrig sagt att NB är oskyldig, tror inte heller att det finns andra i tråden som påstår det.
Jag/vi, som ni så moget kallar mördarkramare, foliehattar, rättshaverister, polishatare etc etc, är bara mer eller mindre säkra på att NB hade med mordet att göra, inte för att vi gillar NB, utan för att jag/vi tycker att det är aldeles för mycket i det här fallet & utredning som inte stämmer och att vi därför tycker att det är helt fel att dömma en person till livstid i fängelse så länge det är så mycket som inte stämmer.
SÅ är det med "oss"
Det finns INGEN här i tråden som försvarar Lisas mördare!
Och jag i det minsta, har aldrig sagt att NB är oskyldig, tror inte heller att det finns andra i tråden som påstår det.
Jag/vi, som ni så moget kallar mördarkramare, foliehattar, rättshaverister, polishatare etc etc, är bara mer eller mindre säkra på att NB hade med mordet att göra, inte för att vi gillar NB, utan för att jag/vi tycker att det är aldeles för mycket i det här fallet & utredning som inte stämmer och att vi därför tycker att det är helt fel att dömma en person till livstid i fängelse så länge det är så mycket som inte stämmer.
SÅ är det med "oss"

Du har rätt i att det är mycket i fallet och utredningen som inte stämmer - med din verklighetsuppfattning. Allt som är tydligt och uppenbart räknas inte som viktigt och istället så förstoras oviktiga och betydelselösa saker upp, långsökta, verklighetsfrånvända alternativhypoteser fantiseras ihop. Om man har en något så när klarsynt förmåga att ta till sig hur allt ser ut i det stora sammanhanget, ta till sig fakta samt tänka logiskt så förstår man hur det står till i detta fall. Bevisen i form av DNA och alla vittnesuppgifter som bekräftar händelseförlopp, samt avsaknad av alibi för NB.
Det är ovanligt mycket bevismaterial i det här fallet och allt talar för Nerijus skuld.
Jag tycker att du ska fundera lite över hur det är med ditt logiska tänkande och om du är mottaglig för logiska argument samt fakta som motsäger din teori i fallet, överhuvudtaget.
Utredningsarbetet har varit utomordentligt bra, mycket noggrant, systematiskt och professionellt utfört. Det är NB som är mördaren.
Tingsrättens slutsats var därför att det är ställt utom rimligt tvivel att det varit Nerijus Bilevicius som med avsikt berövat Lisa Holm livet på sätt åklagaren påstått.
Helt rätt och livstidsdomen kommer att fastställas i HR.
Hälsningar från ÅklagarKramaren