2016-01-11, 03:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Nämen nu får ni ta och skärpa er !!!

Det finns INGEN här i tråden som försvarar Lisas mördare!
Och jag i det minsta, har aldrig sagt att NB är oskyldig, tror inte heller att det finns andra i tråden som påstår det.
Jag/vi, som ni så moget kallar mördarkramare, foliehattar, rättshaverister, polishatare etc etc, är bara mer eller mindre säkra på att NB hade med mordet att göra, inte för att vi gillar NB, utan för att jag/vi tycker att det är aldeles för mycket i det här fallet & utredning som inte stämmer och att vi därför tycker att det är helt fel att dömma en person till livstid i fängelse så länge det är så mycket som inte stämmer.

SÅ är det med "oss"

Du har rätt i att det är mycket i fallet och utredningen som inte stämmer - med din verklighetsuppfattning. Allt som är tydligt och uppenbart räknas inte som viktigt och istället så förstoras oviktiga och betydelselösa saker upp, långsökta, verklighetsfrånvända alternativhypoteser fantiseras ihop. Om man har en något så när klarsynt förmåga att ta till sig hur allt ser ut i det stora sammanhanget, ta till sig fakta samt tänka logiskt så förstår man hur det står till i detta fall. Bevisen i form av DNA och alla vittnesuppgifter som bekräftar händelseförlopp, samt avsaknad av alibi för NB.
Det är ovanligt mycket bevismaterial i det här fallet och allt talar för Nerijus skuld.
Jag tycker att du ska fundera lite över hur det är med ditt logiska tänkande och om du är mottaglig för logiska argument samt fakta som motsäger din teori i fallet, överhuvudtaget.
Utredningsarbetet har varit utomordentligt bra, mycket noggrant, systematiskt och professionellt utfört. Det är NB som är mördaren.
Tingsrättens slutsats var därför att det är ställt utom rimligt tvivel att det varit Nerijus Bilevicius som med avsikt berövat Lisa Holm livet på sätt åklagaren påstått.
Helt rätt och livstidsdomen kommer att fastställas i HR.

Hälsningar från ÅklagarKramaren
2016-01-11, 03:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag ser den skära bylten, som en stor gul pil GO14 pekar på.
Jättebra, då var del ett klar om vart i hela friden du tittade. Och nej den ligger inte synlig förrän hon kliver upp på kullen och hittar den - så nej den hade inte hittats/setts från vägen och upptäckts enkelt.
Vad är det du inte begriper som tamejfan varenda person insett innan?
Folk har letat runt i området på Martorp innan och de har givetvis inte gått i brännässlor och annan skit bakom den.
Senast redigerad av develi 2016-01-11 kl. 03:24.
2016-01-11, 03:24
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad är det jag har "fått för mig att kunna tidsbestämma"?
Och som "sen visar det sig vara mycket tokig analys" ?
Slutsatsen du drog:

Svaret du fick dvs att du gjorde antaganden på fel bas:[/quote]

Vad är problemet, det är ju sant vad jag skrev nämligen att:

Citat:
om Lisa hade legat i boden sedan den 7 Juni så skulle flug äggen, när hon hittades 5 dagar senare den 12 Juni, ha utväcklat sig till flug-larver.

Och då jag skrev det då hade jag läst att det enbart fanns flugägg i såret på Lisa's hals, upplysningen om att det fanns fluglarver i hörselgången och munnen hade jag inte fått reda på då för den upplysningen finns inte i FUP, jag hade nämlige sökt hela fupp för att säkra mig.

Så vad är det med dig eftersom att du ska göra ett sånt där onödigt äckligt påhopp
2016-01-11, 03:30
Medlem
Citat:
Jamen det är ju just det som är frågan;
Ska man dömma en person till livstid, eller till döden för den sakens skull, därför att man, på grundlag av indicier tror att han/hon är skyldig ???

Några går in för det, andra inte,
jag är sista typen och du är tydligen första typen.

Tror. Det är väl inte vad någon tror som är relevant.
Han är ju dömd för mord av TR. Frågan gäller om HR kommer fram till samma eller släpper honom fri.

Sedan är det märkligt att det inte går att få ur NB någon vettig förklaring till vad som hände.
2016-01-11, 03:33
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Du har rätt i att det är mycket i fallet och utredningen som inte stämmer - med din verklighetsuppfattning. Allt som är tydligt och uppenbart räknas inte som viktigt och istället så förstoras oviktiga och betydelselösa saker upp, långsökta, verklighetsfrånvända alternativhypoteser fantiseras ihop. Om man har en något så när klarsynt förmåga att ta till sig hur allt ser ut i det stora sammanhanget, ta till sig fakta samt tänka logiskt så förstår man hur det står till i detta fall. Bevisen i form av DNA och alla vittnesuppgifter som bekräftar händelseförlopp, samt avsaknad av alibi för NB.
Det är ovanligt mycket bevismaterial i det här fallet och allt talar för Nerijus skuld.
Jag tycker att du ska fundera lite över hur det är med ditt logiska tänkande och om du är mottaglig för logiska argument samt fakta som motsäger din teori i fallet, överhuvudtaget.
Utredningsarbetet har varit utomordentligt bra, mycket noggrant, systematiskt och professionellt utfört. Det är NB som är mördaren.
Tingsrättens slutsats var därför att det är ställt utom rimligt tvivel att det varit Nerijus Bilevicius som med avsikt berövat Lisa Holm livet på sätt åklagaren påstått.
Helt rätt och livstidsdomen kommer att fastställas i HR.

Hälsningar från ÅklagarKramaren

Jag tycker hekt enkelt bara synd om dig för det är ju helt tydligt att du inte vågar tänka själv utan du äter bara upp alt vad polisen säger och ställer NOLL kristiska frågor där det är anledning att göra det.

Den sortens blind auktoritetstro är efter min mening farliga för ett demokratiskt samhälle.
2016-01-11, 03:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Vad är problemet, det är ju sant vad jag skrev nämligen att:
Och då jag skrev det då hade jag läst att det enbart fanns flugägg i såret på Lisa's hals, upplysningen om att det fanns fluglarver i hörselgången och munnen hade jag inte fått reda på då för den upplysningen finns inte i FUP, jag hade nämlige sökt hela fupp för att säkra mig.
Så vad är det med dig eftersom att du ska göra ett sånt där onödigt äckligt påhopp

DEN 10 NOVEMBER fick du information om de förbannade äggen och larverna och tackar så väldans:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Lika fan börjar du tjata om enbart flugägg nu igen den 5 januari och ska påskina tidsbestämning.
"onödigt äckligt påhopp" - men ärligt..hur står det till undrar jag snarare...
Senast redigerad av develi 2016-01-11 kl. 03:37.
2016-01-11, 03:39
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Tror. Det är väl inte vad någon tror som är relevant.
Han är ju dömd för mord av TR. Frågan gäller om HR kommer fram till samma eller släpper honom fri.

Sedan är det märkligt att det inte går att få ur NB någon vettig förklaring till vad som hände.

NB är dömd i Tingsrätten därför att också Tingsrätten, på bakgrund a indicier, tror att NB är skyldig, det finns ingen som vet om NB är skyldig, ingen utom mördaren och möjligtvis någon annan som på något vis är inblandad.
2016-01-11, 03:41
Bannlyst
Citat:
DEN 10 NOVEMBER fick du information om de förbannade äggen och larverna och tackar så väldans:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Lika fan börjar du tjata om flugägg nu igen den 5 januari.

Scenarion utan verklighetsförankring och förvanskning av fakta = Konspirationsteorier

I syfte att få Nerijus att framstå som oskyldig.

Lite äckligt faktiskt.
2016-01-11, 03:50
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:

Lika fan börjar du tjata om enbart flugägg nu igen den 5 januari och ska påskina tidsbestämning.

OK du har rätt, jag hade fel

Jag hade glömt bort det där inlägget och iom att dom upplysningarna inte finns med i FUP, som jag sökt i, så trodde jag att det bara fanns flugägg som det ju står angående såret på halsen.
Den upplysningen om hals såret med flugägg fanns i den nyligt frigivna sekretessbelagde delen av FUP,
Så här står det:

http://www.homokozo.se/lh/hr/hemligt.pdf sidan 30

"i snörfåran ses upp till cm-stora områden med ansamlingar av flugägg"

Ingen om fluglarver där inte.
2016-01-11, 04:05
Bannlyst
Citat:
Jag tycker hekt enkelt bara synd om dig för det är ju helt tydligt att du inte vågar tänka själv utan du äter bara upp alt vad polisen säger och ställer NOLL kristiska frågor där det är anledning att göra det.

Den sortens blind auktoritetstro är efter min mening farliga för ett demokratiskt samhälle.

Så talar en äkta rättshaverist och konspirationsteoretiker, tack!
Sannerligen en djup aggression mot rättsväsendet samt en djup misstro mot andra människor.
Dessutom, avsaknad av förmågan att ta till sig logisk argumentation.
Sådana egenskaper är verkligen farliga för samhället.
Tur att det är Hovrätten som ska döma, tycker jag
2016-01-11, 04:40
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Så talar en äkta rättshaverist och konspirationsteoretiker, tack!
Sannerligen en djup aggression mot rättsväsendet samt en djup misstro mot andra människor.
Dessutom, avsaknad av förmågan att ta till sig logisk argumentation.
Sådana egenskaper är verkligen farliga för samhället.
Tur att det är Hovrätten som ska döma, tycker jag

HELT Fel, det är endast detta fall, Vatchareeya Bangsuan fallet i Boden och ett High profile case i CalifoRnien där jag varit kritisk imot polisens utredning och med tanke på att jag har researchat mordfall på en daglig basis i snart 15 år ja då får du problem med att kalla mig rättshaverist eller polishatare, jag är otrolig glad för att polisen finns och menar att 90 % av alla poliser är fina arbetsamma människovänner som gör alt vad dom kan för att skapa ett tryggt samhälle för landets medborgare. Men visst finns det ruttna, korrupta och eller obegåvade äpplen bland polisen också, präcis som blandt alla andra manniskor och om du inte förstår det då har du ett problem.

konspirationsteoretiker? jo visst om det finns anledning att misstänka en konspiration då ska det förståss kollas upp om det ligger något i det.
Konspirationer är ju inte det samma som bigfoot och flygande tefat utan det är något som händer varenda dag i större eller minde mått.

Konspiration (av latinets conspirare: 'andas tillsammans'), eller sammansvärjning, syftar på ett hemligt samarbete mellan en grupp individer med dunkelt, olagligt eller illasinnat syfte.

Misstro mot andra människor, nej du jag har nog hamnat i det motsatta diket, tror altid det bästa om folk och blir ju därför då och då besviken men den pris betalar jag gärna

"avsaknad av förmågan att ta till sig logisk argumentation" du tycker att du är bra på att ta till sig logisk argumentation, och jag tycker jag är bra på att ta till mig och själv prästera logisk argumentation, och det är nog bara bäst att vi blir eniga om att vara oeniga på den punkten.
2016-01-11, 04:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Men vad är det vi diskuterar? Tejpade NB Lisas huvud för sexuell njutning eller inte? Varför blanda in FBI?
Jag frågade dig om statistiken kring den där nekrofilin med silvertejp,snara etc -eftersom du tjatar själv om statistik - och jag hänvisade till Långström. Jag väntar fortfarande på svar.
Hur relevant är ditt påstående vill säga.

Du bygger väl inte på ett antagande ena stunden och åberopar statistik i nästa bara för att det ska passa din teori? Domar bygger på sakkunnigutlåtanden (förutom normal, sund rimlighet som diskuterats) och inte svammel.
I texten hänvisas till FBI.

Långström i TR via ljudfil:
" Det är extremt ovanligt.. det är inte vad man kan förvänta sig träffa på i sin yrkeskarriär"
Kan tillägga att han jobbar i Sverige för viss övertydlighet..och vänder sig därför till forskning som finns internationellt som har mer erfarenhet med fallbeskrivningar.
" Det finns ingenting som tyder på att det här är omöjligt, det här finns beskrivet i forskningslitteraturen" Ett sexuellt motiverat brott:
Citat:
...sexuellt motiv i dödligt våld men där det inte heller finns tecken på så att säga normativ sexualitet som faktiska samlag eller samlagsliknande handlingar utan där själva kontrollen över personen, brottsoffret, och att utsätta det för den dominans som det kan innebära och så småningom inom ramen för dom brottsliga handlingarna även tar livet av personen i sig kan kan innebära en stark sexuell upphetsning

och det är väl det som är svårt att ta till sig om man rör sig inom normativa format för även om det finns mycket sexuellt våld i samhället så brukar det ju ofta lika på olika sätt överenskommet mellan vuxna samtyckande människor på olika sätt men det är det här som är svårt att greppa i det här sammanhanget.

Men då finns det internationella definitioner på när ett brott kan ha indikationer på att vara just ett sexualbrott och när det då inte finns konkreta bevis på kroppen, tecken på samlag eller samlagslikande aktiviteter så ingår det definitioner som används av FBI och andra forskargrupper internationellt att man tittar på detta med blottande av bröst och könsorgan och såna saker
Senast redigerad av develi 2016-01-11 kl. 05:10.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in