2015-11-22, 21:18
Medlem
jag har pircat mig i ena bröstet 2 veckor tillbaka. jag har upplevt att det har läckt var efter en smäll jag fick på krogen.

jag undrar om det är ngr mer som känner av att det gör ont när bröstet tex hoppar vid dans eller annan fysisk aktivitet där brösten rör sig.
och jag har även känt av vid vissa tillfällen att det är en hård knöl alldels inpå brösts vårtan. Gör ni?

berätta gärna hur det har vart på er.
Citera
2015-11-22, 22:32
Medlem
freddmasters avatar
Antar att denna fråga mest ställs till killar med bröstpiercing...
Aldrig känt av någon smärta i bröstet i samband med någon fysisk aktivitet.
En liten knöl bakom bröstvårtan är väl normalt?
Citera
2015-11-23, 10:59
Medlem
Till kvinnor faktiskt. Det kanske jag borde ha skrivit.
Det kanske är olika för män men kan vara samma symtom ändå.
Citera
2015-11-26, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lenor88
jag har pircat mig i ena bröstet 2 veckor tillbaka. jag har upplevt att det har läckt var efter en smäll jag fick på krogen.

jag undrar om det är ngr mer som känner av att det gör ont när bröstet tex hoppar vid dans eller annan fysisk aktivitet där brösten rör sig.
och jag har även känt av vid vissa tillfällen att det är en hård knöl alldels inpå brösts vårtan. Gör ni?

berätta gärna hur det har vart på er.

Var sitter den där hårda knölen? Om det är precis där piercingen går in är det förmodligen bara ärrvävnad eller irritation efter smällen. Brukar kunna bli en vit knöl precis vid hålet på en eller vardera sida. Min tuttpiercing krånglar nå förbannat och jag har vit ärrbildning vid hålen. Har mottagit armbågar hit och slagit i dörrkarmar dit - det händer. Håll rent och dra inte i piercingen utan låt den sitta bara. Plocka inte ut den, och om det blir värre är det bara att göra återbesök hos piercaren.
Citera
2015-11-30, 12:45
Medlem
knölen sitter bara på högra sidan under bröstvårtan. den har vart stor men nu minskat i storlek. jätte konstigt anser jag.
den har även läckt var o vätska ur ena sidan av hålet. det har gått i perioder.
Citera
2015-12-04, 00:29
Medlem
m.i.t.s avatar
jag drabbades av flera infektioner med båda nipplarna, gjordes ej samtidigt . koka upp salt 1msk o 1dl vatten badda piersingingen o sitt med bommulstussen en stund , saltet drar ur infektionen . har också använt antibactriell salva använde skavsårsplåster o lät det sitta ca 24timmar.
Citera
2016-01-10, 12:43
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenor88
knölen sitter bara på högra sidan under bröstvårtan. den har vart stor men nu minskat i storlek. jätte konstigt anser jag.
den har även läckt var o vätska ur ena sidan av hålet. det har gått i perioder.
Låter som en infektion helt klart.

Tycker ärligt talat att du borde uppsöka läkare innan det sprider sig eller något betydligt mer obehagligt inträffar. Tycker det är värt de 250 spänn eller vad det nu kan vara på vårdcentralen för att få nån att kolla på det, även om det visar sig inte vara nåt allvarligt, bättre att veta det, än att upptäcka senare att det var en värre infektion.

Hur mycket är din hälsa värd? 250 spänn kallar jag billigt i det sammanhanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in