2016-01-10, 06:53
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Källa på det fetstilta. Inte mer än vad som tyder på att han är mördare.

God morgon!

På din fråga: Var det inte nån som skrev här för nån dag sedan att han KUNDE (som alternativ) skurit ner LH:s kropp när hon var död och kastat kroppen upp på diskbänken där man hittat snöre och LH:s hårstrå, och haft ut sin sexuella njutning? Hittar inte det inlägget nu tyvärr.......
2016-01-10, 07:02
Medlem
CatTheHunters avatar
Det tänkte jag, IB kommer inte. Varför var det inte viktigt att ta hand om sitt barn under de år hon befunnit sig här? Då var det inte tal om att ta hand om nåt barn inte.

Hur har hon med högt blodtryck och hjärtsjukdom kunnat leva med NB med sitt humör och hur han är?

Rädd för svensk polis, skitsnack! Hon vill inte säga sanningen för hon är rädd för NB även att han sitter bakom lås och bom. Hur länge är livstid? Sitta i fängelset tills han dör i fängelset eller blir han nån gång utsläppt?
Permission om han sköter sig? IB rädd....... och vem skulle inte vara det med en NB som make, vet ju inte vad han kan ta sig till.
2016-01-10, 07:27
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Du anser att LH tog livet av sig just därför dödsorsaken hängning är i nästan samtliga fall självmord. Du räknar enbart på statistik. Troligen har du fel.

Har hon tejpat sig själv också om hon tagit "självmord"?
2016-01-10, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Det tänkte jag, IB kommer inte. Varför var det inte viktigt att ta hand om sitt barn under de år hon befunnit sig här? Då var det inte tal om att ta hand om nåt barn inte.

Hur har hon med högt blodtryck och hjärtsjukdom kunnat leva med NB med sitt humör och hur han är?

Rädd för svensk polis, skitsnack! Hon vill inte säga sanningen för hon är rädd för NB även att han sitter bakom lås och bom. Hur länge är livstid? Sitta i fängelset tills han dör i fängelset eller blir han nån gång utsläppt?
Permission om han sköter sig? IB rädd....... och vem skulle inte vara det med en NB som make, vet ju inte vad han kan ta sig till.

I Sverige måste han sitta minst tio år innan
han kan söka tidsbestämt straff.

I Litauen så är livstid tydligen just livstid, läst någonstans,
kommer ej i håg var just nu.
2016-01-10, 08:00
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Om lille stackars Nero skulle ha blivit pressad utöver det tillåtna så undrar jag och fler
med mig varför då inte denna nu närvarande advokat Inger Rönnbäck slog näven i
bordet och sa att så här får det fan inte gå till. Hon är väl ingen vekling, hon hade väl
om det förelegat något oacceptabelt under dessa genomförda förhör med hennes
mordmisstänkte klient kunnat begärt ordet och markerat att hon inte riktigt gillade
vad som pågick. Protesterat ljudligt med andra ord.
Hade hon inga invändningar att komma när det begav sig - vilket vi inte ser minsta skymt
av i återgivandet av förhören i FUP - så ter det sig sannerligen mycket konstigt att
hon nu långt efteråt börjar jämra sig och snackar om det där med "otillbörliga förhörsmetoder".

Vad är det för stil? Hur trovärdigt blir det egentligen?

Förhörsledaren visar bilder på offret (är det något fel att göra det kanske? min anm.) och på
mordplatsen och 35-åringen pressas att ge en förklaring till hur hans dna och blod har
avsatts om det är som han själv uppger att han inte ens träffat Lisa Holm.

- Jag vet inte hur det hamnat där, jag är ingen expert, säger 35-åringen.

- Jag är ingen expert heller men jag vet att det inte flyger genom luften.
I vanliga fall har vi kanske en eller två DNA-träffar men här är det som att dra i en
jackpot-maskin och få jackpot, säger Niklas Lindström.

Förhörsledaren förklarar att om inte 35-åringen kan komma med en förklaring till
varför hans dna avsatts så blir det citat: otroligt svårt att inte dömas för det här.

(En helt korrekt upplysning. Inget otillbörligt i det. "Pressen" som NB utsätts för här
är ju inte direkt alarmerande på något sätt, vilket advokaten ej heller som bekant
förefaller tycka. I annat fall borde hon som sagt ha invänt där och då. Och inte långt
åt helvete efteråt.)

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6341451

Det må sedan uppröra våra flitiga alternativteoretiker att man inte riktigt stryker den
mordmisstänkte medhårs hela tiden och behandlar honom med silkesvantar.
Det fungerar inte riktigt så.
Föreligger det allt starkare saker som talar för direkt inblandning i en mycket allvarlig
sak som ett mord gentemot den som är under förhör så är det liksom inte på plats att
att det ska vara samtal under mycket gemytliga och angenäma former. Som vid ett kafferep.
Här har någon mördats och den mycket sannolike gärningsmannen har man i förvar och
utsätter för förhör, men denne bara håller sig till något som är helt orimligt att han kan
hålla sig till med tanke på vad man erhållit i talande, teknisk bevisning. Att han
aldrig haft något som helst att göra med offret. Inte sett. Inte träffat.

Mannen ifråga kunde ta ett liv men har inte ryggrad nog att stå för vad han gjort när
han är överbevisad om sin skuld till 110%.

Jag för min personliga del tycker nog att man kunde ha "pressat" på något påtagligare.

Precis IR kunde sagt ifrån tidigare. Det har jag också sagt. Och hur skulle det se ut om man behandlade alla med silkesvantar? Då är det väl ingen idé att hålla några förhör alls?(Sverige nog ganska snälla ändå i sina förhör mot andra länder, där är det tuffare tag).
Det är klart att en skyldig nekar, men om det inte får förhöras så skulle det ju springa omkring många NB, mördare, och övriga tunga kriminella ute i samhället. Vill alternativteoretikerna sticka ut näsan då? Det skulle jag inte vilja.
Håller med dig att det borde satt hårdare press på NB, AB och IB. NB säger ju själv att han blivit bra behandlad av polis osv. De andra hade väl heller ingenting att klaga på vad jag vet.
Förklaringsbörda, just det, ta sig ur den här om han kan NB. Ryggrad "DEN" nej, än mindre nåt vett. Han är så överbevisad så, även om de har rätt att överklaga gamla fastställda domen, åker han dit igen, helt övertygad.
Det var ju egentligen han själv som gjorde att uppmärksamheten riktades mer mot Martorp då han ville avleda Missing people därifrån och betonade att de redan sökt igenom där, och MP blev misstänksamma mot honom och kollade grundligare.
Tala om att sätta sig med skägget i brevlådan alltså........ Hade han inget sagt, kanske de inte hittat LH. Men han ville bara köpa sig tid ?

Hade han tänkt elda upp kroppen tillsammans med jacka och hjälmen i rishögen? Eller hade han tänkt sig en tunna med syra? Bara tanke........

Fram för hårdare förhörsteknik som de har i USA för där är det inget daltande med kriminella!

Vem vet vad han tänkt göra med LH:s kropp. Elda upp den på rishögen där jacka och hjälm låg?
2016-01-10, 08:06
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahahaahaha - hela denna diskussion beror på dessa spöken! Det var de som startade slog det mig (minnet..) och nu har det kommit på poltergeistnivå tror jag.
.. Måndag morgon och mitt huvud känns så tungt. Där startade det hela med NB - alibi, livrädd för sina DNA.

Jaa, undrar hur NB känner sig måndag morgon, hoppfull om att bli frikänd. Måste kännas skönt att ha ett sånt stöd från sin fru, som har varit så mån om barnet förut och tagit hand om det när barnet varit i Litauen och mamma här i många år. Sjuk pyttsan! Hon orkade ju jobba här, blodtryck- och hjärtmediciner då eller? Tror inte på denna IB nåt av vad hon säger......

"Who you gonna call, GHOST BUSTERS".......
2016-01-10, 08:38
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
I Sverige måste han sitta minst tio år innan
han kan söka tidsbestämt straff.

I Litauen så är livstid tydligen just livstid, läst någonstans,
kommer ej i håg var just nu.

ok tack. Vore bättre de skicka hem honom så slapp vi betala av skattepengarna för att han ska sitta här och sen blev det LIVSTID då, för han har inget ute bland normala folk att göra!!!!!
2016-01-10, 08:42
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6341451

Pressades Lisa Holms mördare för hårt i polisförhör?
Publicerat lördag 9 januari kl 06.00

citat:
Men i hovrätten kommer det inte bara vara fokus på hur dna har avsatts.
Redan under hovrättens första dag hörs ett nytt vittne, före detta kriminalkommissarien Pål Johansson som ska få hovrätten att fundera över om förhören gått rätt till och om förhörsledaren Niklas Lindström har hållit sig innanför ramarna.

Hade hon ingen advokat som satt med som IR med NB? Det har man väl rätt till? Eller hur funkar det? I så fall hade väl denna lika lite mål i mun som IR när de i efterhand kommer med klagomål om NB och rättegången som var i TR.
2016-01-10, 08:52
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blygtjej
Haha, han skäms så mycket så han hellre sitter inne på livstid än för griftefridsbrott.
Tror du på det själv? Du med din statistik, hur många fall har det funnits tidigare i Sverige där någon har hittat en död kvinna som han sedan tafsat på och gömt i en skitig bod på sin arbetsplats kontra hur många fall där galningar har mördat kvinnor för att stilla sina sjuka begär? Det kan inte vara svårt att med sannolikhetstänk räkna ut att du har fel från början till slut. Vem dödade offret? Och hur gick det till?

En mördare skäms inte....... än mindre en seriemördare för de har inte såna spärrar i huvudet. De får snarare mersmak och sitter nog och planerar för nästa mord med lite mer påslag i utförandet än det förra mordet.
Som svar på det du frågar Xenianonstop, har jag då aldrig hört talats om nåt liknande.

Man kan undra hur AJ känner sig som anställde NB och i hans vetskap vad hans anställde ställt till med?
2016-01-10, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
ok tack. Vore bättre de skicka hem honom så slapp vi betala av skattepengarna för att han ska sitta här och sen blev det LIVSTID då, för han har inget ute bland normala folk att göra!!!!!

Jajamen, skicka hem skräpet bara.

Någon skrev tidigare här i tråden att dom måste få tids bestämt straff
innan man kunde skicka hem dom. Kan inte hitta något som styrker det.

Någon som vet kanske?
2016-01-10, 09:20
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jajamen, skicka hem skräpet bara.

Någon skrev tidigare här i tråden att dom måste få tids bestämt straff
innan man kunde skicka hem dom. Kan inte hitta något som styrker det.

Någon som vet kanske?

Då är det väl bara att ta hem skiten, livstid är ju bestämt eller vad?
Jaja, de ska ju trassla till det med en rättegång till först förstås.

Bara ett erkännande av att IR gjorde ett dåligt jobb när hon i efterhand om att NB blivit illa åtgången under gångna resan i höst här i Sverige förresten. Borde hon väl ha öppnat mun då, komma nu......
2016-01-10, 10:29
Medlem
Advokat Rönnbäck famlar desperat efter minsta halmstrå

Nu har frun tackat nej att komma till HR och vittna till sin mans fördel och där försvann den sista möjligheten att få NB frikänd
Om det nu var ngn möjlighet

Och jag citerar ur förhör med frun:
Hur mår du nu?*
Hemskt*
Mmm*
Jag vet inte vad jag kan tänka*
Mmm*
Jag vet inte vad jag kan göra
Mmm, om Nerijus har gjort detta, eh om Nerijus har begått det här mordet, eh tycker du att han ska berätta om det då för oss,*tycker du att han ska berätta?*
Ja tycker om det är han, då, då berättar han, men om det är han som är skyldig jag vet inte vad kan motivera honom att berätta

Fru B säger alltså att hon tycker att om det är hennes man som har mördat flickan då ska han berätta - men hon vet inte vad som skulle kunna motivera honom att berätta?

Fru Bs intelligens är inte direkt bländande - åtminstone inte den empatiska delen

Personligen kan jag räkna upp många saker som jag tycker skulle motivera mördaren att berätta

Vad sägs om lite omtanke över alla människor som blivit indragna i detta helvete? Pga honom?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in