2016-01-10, 04:26
Hur tror ni DN kör Damage Control på detta? De håller käften och vägrar att kommentera det hela är vad jag tror de kommer att göra. Har man satt sig i skiten ska man ju inte gräva djupare. Lika bra att hålla tyst istället.
Citera
2016-01-10, 04:29
Medlem
vescs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Först: tack för ett alldeles fantastiskt gräv! Det här måste bara få konsekvenser.

Egentligen känns det lite grymt att just Kjöllers huvud ska rulla. Hon har genom åren varit en av få på DN som vågat ta upp kontroversiella saker. Enligt något rykte jag såg i mediekrigstråden (kan inte hitta inlägget nu) sitter hon i ett slags "frysbox" sedan i höstas - hon får inte skriva om känsliga frågor av typen invandring och integration. Vet du om det har med händelserna i Kungsträdgården att göra? Man får intrycket att hon har försökt men blivit stoppad. Fegt förvisso, men mänskligt. Man borde leta efter den verklige ansvarige. Vem är stockholmsredaktören som stoppade Kjöller? Har chefredaktör Wolodarski i egen hög person varit inblandad? Och vilka var de andra tidningarna som psykologen kontaktade?

Svårt att föreställa sig att en redaktör får information om en poliskälla vars uppgifter enligt psykologen enkelt kan bekräftas genom händelserapporter från polisen, om systematiska övergrepp på en stor skala under en festival av ett hundratal ensamkommande, väljer sedan att lägga ner allt på sitt eget ansvar av inga andra grunder än "säkert bara SD trams".

Ingen chans att redaktören inte kontaktade Wolodarski.

Det är ju en otroligt skrämmande nyhet som man inte bara lägger åt sidan, varför skulle de inte ens försöka kolla upp om informationen stämde med polisen?
Senast redigerad av vesc 2016-01-10 kl. 04:34. Anledning: rättelse
Citera
2016-01-10, 04:40
Medlem
Skulle kunnat påverkat valutgången om nyheten kom ut. Händelserapporterna från Polisen är offentlig handling så de är bara att begära ut av vem som helst. De kanske går att plocka fram WWW.polisen.se genom att filtrera på datum.
Citera
2016-01-10, 06:57
Medlem
mazdarikards avatar
Den andra tråden spammades sönder, tyvärr. Jag har lite frågor och testar här.

Varför publicerades Weirups analys öht? Uppgifterna i analysen är mycket anmärkningsvärda, av den art att de skadar arbetsgivaren. Weirups analys och formuleringar väcker ju bara frågor. Jag hajjade till direkt iaf. Har han handlat på eget bevåg, rent av kuppat igenom analysen? Eller följer han en agenda med direktiv uppifrån? Om senare gäller, omöjligt att det handlat om samma kvinnliga redaktör("SD-fabrikationer"-redaktören) från augusti som gett Weirups analys ett ok till publicering = självmord. En annan redaktör som jobbade i fredagskväll?

Har Weirup suttit på egna källor till de sexuella övergreppen, tror ni? I så fall har han delvis själv deltagit i mörkläggningen. Om källorna är enbart Kjöllers så blir det hela intressant. Han får alltså låna material och källor till ett uppslag och sedan tackar han henne genom att sticka en kniv i ryggen? Lasse är väl en gammal räv fullt medveten vad formuleringarna i hans analys antyder.

Vad är det egentligen som pågått här?

Vems huvud ska rulla? "SD-fabrikationer"-redaktören borde vara given sedan blir jag osäker. Weirup? och/eller Kjöller?
Citera
2016-01-10, 06:57
Medlem
kuntakinte55s avatar
DN & Co fostrar verkligen oppositionen i hur man manipulerar och bortförklarar sig.

När pendeln svängt om kanske det avfärdas som "Kommunist-fabrikationer eller Kommunist-falsarier" när judar eller mörhyade lynchas av svenskar, det är då det spårar ur helt eftersom ingen får reda på vad som verkligen händer.
Citera
2016-01-10, 07:02
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Skulle kunnat påverkat valutgången om nyheten kom ut.
Absolut! Och det var därför nyheten inte kom ut. De som ligger bakom vill ha en svag och handlingsförlamad regering till förmån för sina egna lobbyister och andra inflytelserika styrmedel på landet.
Citera
2016-01-10, 07:08
Medlem
Detta måste väl ändå vara bland de största scoopen på 2000-talet i Sverige?

Svensk media ertappade som lögnare/svikare/hycklare med odiskutabla bevis!
Citera
2016-01-10, 07:16
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
Den andra tråden spammades sönder, tyvärr. Jag har lite frågor och testar här.

Varför publicerades Weirups analys öht? Uppgifterna i analysen är mycket anmärkningsvärda, av den art att de skadar arbetsgivaren. Weirups analys och formuleringar väcker ju bara frågor. Jag hajjade till direkt iaf. Har han handlat på eget bevåg, rent av kuppat igenom analysen? Eller följer han en agenda med direktiv uppifrån? Om senare gäller, omöjligt att det handlat om samma kvinnliga redaktör("SD-fabrikationer"-redaktören) från augusti som gett Weirups analys ett ok till publicering = självmord. En annan redaktör som jobbade i fredagskväll?

Har Weirup suttit på egna källor till de sexuella övergreppen, tror ni? I så fall har han delvis själv deltagit i mörkläggningen. Om källorna är enbart Kjöllers så blir det hela intressant. Han får alltså låna material och källor till ett uppslag och sedan tackar han henne genom att sticka en kniv i ryggen? Lasse är väl en gammal räv fullt medveten vad formuleringarna i hans analys antyder.

Vad är det egentligen som pågått här?

Vems huvud ska rulla? "SD-fabrikationer"-redaktören borde vara given sedan blir jag osäker. Weirup? och/eller Kjöller?
Jag kan bara spekulera i det bakomliggande tankemönstret, som i sig skulle förklara det som pågår.

Under invasionsfasen vill man ha sammanhållen PK-agenda som inte får ifrågasättas. När andelen invandrare är tillräckligt stor för att landet ska kunna splittras och polariseras till den grad att förutsättningen för inbördeskrig är möjligt, då överges PK-doktrinen för att istället hetsa oss på flera fronter: svenskar mot muslimer, bidragsberoende afrikaner mot borgerligheten mm, muslimer mot svenskar. Strategin söndra och härska är mycket välbeprövad och effektiv. Omsvängningarna i både media och hos politiker tyder på att så är fallet och skulle förklara nuvarande "omorganiseringar" på DN, och övrig judisk media i resten av Europa.
Citera
2016-01-10, 07:19
Medlem
Vintergrisens avatar
Till att börja med så är väl det här knappast förvånande med tanke på hur hycklande och lögnaktigt majoriteten av den svenska journalistkåren är av nu för tiden.

Däremot är det ju lite lustigt att DN trampar i klaveret så totalt genom att först mörka en händelse för att sedan skriva om den ett halvår senare. Kan tänka mig att både Kjöller och hennes synske redaktör (den som avfärdade allt som SD-falsarier) såg med fasa vad Wierup hade råkat publicera igår.

Extremt bra grävt av Chang i alla fall och man får väl bara hoppas att pinsamheterna fortsätter att rulla in!
Citera
2016-01-10, 07:21
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Jag kan bara spekulera i det bakomliggande tankemönstret, som i sig skulle förklara det som pågår.

Under invasionsfasen vill man ha sammanhållen PK-agenda som inte får ifrågasättas. När andelen invandrare är tillräckligt stor för att landet ska kunna splittras och polariseras till den grad att förutsättningen för inbördeskrig är möjligt, då överges PK-doktrinen för att istället hetsa oss på flera fronter: svenskar mot muslimer, bidragsberoende afrikaner mot borgerligheten mm, muslimer mot svenskar. Strategin söndra och härska är mycket välbeprövad och effektiv. Omsvängningarna i både media och hos politiker tyder på att så är fallet och skulle förklara nuvarande "omorganiseringar" på DN, och övrig judisk media i resten av Europa.
Tack. Ursäkta otydligheten. Det var ingen allmän fråga, syftade specifikt på vad som pågått Weirup-Kjöller-Redaktionen.
Citera
2016-01-10, 07:27
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icefrontier76
Detta måste väl ändå vara bland de största scoopen på 2000-talet i Sverige?

Svensk media ertappade som lögnare/svikare/hycklare med odiskutabla bevis!
Ja. Och jag hoppas man gräver vidare tills det är klarlagt motiven till detta och vilka som faktiskt ligger bakom och vad de har för mål med sin verksamhet.

Fram till dess uppmanar jag alla att fundera allvarligt på vad som annars kan få någon att tiga om systematiska upprepade sexuella övergrepp mot försvarslösa kvinnor, när man har uppgiften att förmedla nyheter i ett av de mest feministiska länderna i världen. Inte fan är bortförklaringen "vi råkade slarva lite" eller "det föll visst mellan stolarna". Här finns en väl gömd enorm cancersvulst på Sverige som måste skäras bort.
Citera
2016-01-10, 07:29
Medlem
fostroms avatar
Såvitt jag kan se finns inget om detta fantastiska scoop omnämnt i MSM. Jag tror att fler än DN skruvar sig i våndor inför detta blottläggande av svensk agendajournalistik. Tystnaden lär bli kompakt, men tigern är redan ute ur buren!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in