Citat:
Ursprungligen postat av
Oeset.Joensson
Vad bra ide! Gör det, snälla du.
Du har ju identifierat hela problemet: dålig information. Hur skall de stackars traumatiserade krigsoffern annars kunna veta att det kan vara lite fel att spöa upp och våldta gråtande barn och kvinnor. Empatilöshet, kvinnoförakt och extremt övervåld löser man med föredrag. Varför har ingen tänkt på detta tidigare. Det känns ju så självklart när man tänker på det. Tänk så många knasiga små kulturella missförstånd som kunde undvikits.
Ett tips är att du även förklarar att det islamska föredömet muhammeds våldtäkter som de detaljerat beskrivs i de heliga skrifterna (hadith och sirat) är förkastliga handlingar.
Filma gärna föredragen så att vi alla kan lära oss hur man bedriver integrationskommunikation på bäst sätt.
Nästa logiska steg när du väl är färdig på hemmaplan är såklart att åka ner till mellanöstern och lära upp dom där också. Jag sponsrar gärna resan.
De måste ju informeras ordentligt i varjefall, ingenting blir ju bättre av att låta bli det. Som jag förstår det så är det nu något litet snällt föredrag som säkert någon socionom i velourbrallor och virkad kofta håller och med så mild röst att hon knappt hörs berättar att "så här gör vi inte i Sverige"
Men det vore nog effektivare om en bastant och tatuerad viking med rakad skalle, skägg och MC-väst tydligt så att alla verkligen förstod förmedlade budskapet att "här är det noll tolerans mot sexuella trakasserier, både från polis och oss andra svenska män - tänk inte ens tanken att ens glo på en kvinna!"
Så slår han näven o bordet, och tittar dem var och en i ögonen och frågar om de kommer följa lagen varvid de alla måste svara ja inför sina polare som de brukar tuffa sig inför. En spenslig afghan på Max 170 cm ståendes framför en Viking på 190 cm och minst 90 kg kan inte undgå att förstå allvaret i budskapet då.
Jag är rädd att utbildningen just nu får det att framstå som att sluta trakassera kvinnor ligger på samma beteendekodexnivå som att inte peta näsan offentligt.
Som en liten bonus och för att budskapet ska sjunka in kan de få göra en kort växelvis näsandningsmeditation efter. Bara för att jag har sjuk humor