2016-01-09, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag frågar igen, varför ska vi ta ansvar för hela världen?

Jag tror inte en turkdjävel har empati med en svensk, tvärtom ser de sig som ett överlägset folk och att svenskar är till för att tjäna pengar på.

Det är en mycket bra fråga.

Det fanns sådana som argumenterade för att ha en hög invandring för att hålla upp skattetrycket...men detta var för 15-20 år sedan...och mest vänsterpartister , och så gott som enbart mellan skål och vägg.

Dessutom finns det en revolutionsromantik inom stora delar av vänstern, även inom S.....t ex kvinnoförbundet och SSU..........man ville gärna ta en kommunistiska terrorister från Sydamerika (scendero luminoso) och Turkiet (PKK). De flesta muslimer och islamister är väldigt anti-väst och anti-USA.......och det gilar dessa revolutionsromantiker. Måhända när de en förhoppning att de ska kunna slå sönder vårt ekonomiska system.

Vi ska inte vara naiva när vi tittar på plausibla förklaringar till den extrema migrationspolitiken.
2016-01-09, 22:01
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
En part som tjänar på att det blir kaos i väst är IS. Om man får ta på sig foliehatten en stund så skulle konspirationsplanen vara följande:

Jag skall inte gå in på dina punkter, men i strategispel kallas detta "negative inducements". Man skapar en "lose-lose"-situation för motståndaren som inte försvagar dens förmåga men väl den politiska vilja att fortsätta striden, och skapar ett kapital att kunna förhandla med.

Det måste inte finnas en mastermind/tanke bakom, men det ser verkligen obehagligt likt ut en tanke bakom.
2016-01-09, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlIIN
Det handlar inte om att ta ansvar för hela välden,, det är äns ansvar som människa att orda en fri stad åt krigsdrabbade. Tänk dig om rollerna var tvärtom att Sverige var i krig och att vi hade sökt oss till andra länder, med andra kulturer som man inte förstår sig på direkt, som sakt det tar ett tag för folkt från andra kulturer att assimilera sig. Sen får man inte heller bete sig som ett svin som dessa har gjort. Men ni måste förstå att de länder de kommer ifrån är det väldig väldigt ovanligt att se kvinnor ute och lätt klädda. Så man måste sätta exempel fan fängsla några tafsade svin så att. det börjar spirda sig att det inte är okej.. För i ders huvuden så tror de att det är okej, brukar prata me de nyanlända.

Det sistnämnda är viktigt. Många muslimer ser ned på vår kultur och på västerländska kvinnor. Att tala dessa tillrätta går inte.....varför skulle de lyssna på "otrogna hundar"? Det enda som biter på sådana personer är kännbara straff.

Men.......först måste politiker inse hur gigantiska de kulturella skillnaderna är.......frågan är om kulturerna ens är kompatibla.
2016-01-09, 22:04
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
När de kommer till förmågan så finns den. Sverige är ett stort land som kan ta emot flyktingar, när de kommer till ekonomin så får Sverige kompensering av EU.. Men jag håller med dig de är inte skönt och bli "rövknullad". Och det ÄR synd om dessa blattar, du måste lära dig och sätta dig i andras skor.
De tror verkligen att svenska tjejer har sex med vem som helst och när som helst, Det är de som man måste lära dessa, jag skulle lätt kunna åka ut till de olika boendena och flykting lägren och hålla fördrag och lära dem mer om kulturen här. och speciellt om svenska kvinnor. Det är nog det som måste göras.
Och som jag skrev tidigare att det tar tid att assimilera sig.

Raskrig? Det var väl lite att ta i, Va händer med "blattarna" som har bott här hela sina liv ska dessa också stryka med i raskriget lr?
Jag håller med dessa svin ska åka på stryk och jag skulle lätt ge dem de om jag såg nåt sånt. Men du kan heller inte dra alla över en kam.
Ta och lugna ner du nu;
Är du helt debil människa? Vad tror du skulle hända om jag som etnisk, kristen svensk åkte ned till Syrien, Irak, Afghanistan eller annat islamdominerat samhälle och började sexuellt ofreda deras kvinnor? Jag skulle inte leva många sekunder. Men Sverige ska minsann acceptera att bli rövknullat av en massa människor som pissar på vårt sätt att leva?

Jag frågar dig, varför i hela helvete ska vi acceptera detta?

Dessa unga gossar kan gott flumma runt i Mellanöstern med omnejd, där de slipper "problem" med normalt klädda kvinnor. Kom för fan inte och skyll på intolerans hos svenska folket. Intoleransen går åt andra hållet.
2016-01-09, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Vad har det att göra med muslimska mäns kvinnosyn?

Det har nog snarare med muslimers syn på icke-muslimer att göra.....inklusive kvinnor alltså.
2016-01-09, 22:06
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Det handlar inte om att ta ansvar för hela välden,, det är äns ansvar som människa att orda en fri stad åt krigsdrabbade.

Det är inte ens ansvar som människa att "ordna" något över huvud taget.

Däremot kan jag hålla med om att det kan vara ens ansvar som människa att fundera över det hela och göra något, där utgångspunkten vad man kan och klarar av att göra för att inte skada sig själv och sina närmaste är lika viktig som vad man gör för andra.
2016-01-09, 22:12
Medlem
Citat:
När de kommer till förmågan så finns den. Sverige är ett stort land som kan ta emot flyktingar, när de kommer till ekonomin så får Sverige kompensering av EU.. Men jag håller med dig de är inte skönt och bli "rövknullad". Och det ÄR synd om dessa blattar, du måste lära dig och sätta dig i andras skor.
De tror verkligen att svenska tjejer har sex med vem som helst och när som helst, Det är de som man måste lära dessa, jag skulle lätt kunna åka ut till de olika boendena och flykting lägren och hålla fördrag och lära dem mer om kulturen här. och speciellt om svenska kvinnor. Det är nog det som måste göras.

Raskrig? Det var väl lite att ta i, Va händer med "blattarna" som har bott här hela sina liv ska dessa också stryka med i raskriget lr?
Jag håller med dessa svin ska åka på stryk och jag skulle lätt ge dem de om jag såg nåt sånt. Men du kan heller inte dra alla över en kam.
Ta och lugna ner du nu;

Du vet en del...men är förbannat naiv! Det går inte att förändra deras kvinnosyn med information eller föredrag på flyktingboenden. För en rättrogen muslim är en kvinna som inte har slöja på sig en hora, som man kan behandla hur som helst.....oavsett vad föredragshållaren på flyktingboendet säger.

Ska vi kunna rädda situationen behövs kännbara straff.......fr a utvisning vid sexualbrott.....sådana brott är egentligen hatbrott....även om vänstern eller feminister aldrig skulle tillstå detta.
2016-01-09, 22:15
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Men skit ner dig.
Vad Sveriga har råd med, beror på om någon vill betala. Och det vill ingen.
Jag kan sätta mig in i andras skor, men jag vore ju masochist om man brydde mig om folk som är förövare.

Citat:
De tror verkligen att svenska tjejer har sex med vem som helst och när som helst, Det är de som man måste lära dessa, jag skulle lätt kunna åka ut till de olika boendena och flykting lägren och hålla fördrag och lära dem mer om kulturen här. och speciellt om svenska kvinnor. Det är nog det som måste göras. Och som jag skrev tidigare att det tar tid att assimilera sig.

Men gör då det.
Även om de blivit itutade det så borde de ju kunna läsa ansiktsuttryck och kroppsspråk.
Fö så kan jag meddela att killen som våldtog i Strängnäs och sedan höll i åt sin kompis hade för vana att göra detta. Han spottade sedan på offret

Fortfarande synd om honom? Det var ju ett hatbrott for fucks sake.
Kan meddela att dessa Stackars flyktingar fortsätter att trackasera Svenska kvinnor.
De har inte lärt sig någonting - trots att de blev dömda.

Citat:
Nu är jag en sansad och civiliserad människa, men det är inte alla. Det glunkas på orten om att bränna ned flyktingförläggningen. Det vore den första med folk i. Jag skulle rekomendera dig att åka ganska snart på din föreläsningsturné. För dessa idioter trakasserar kvinnor på öppen gata mitt på ljusan dag. Nazzarna vad där med en banderoll. Enouh is enough.

Men de fortsätter

Citat:
Ta och lugna ner du nu;

Men nu är du väl lite naiv?
Jag har en bekant som bor där, hennes dotter blir trakasserad till och från skolan. Vill du dottern ska ta signalement och begära ID av de som förföljer henne och kollar var hon bor?
Senast redigerad av Gertrud1 2016-01-09 kl. 22:30.
2016-01-09, 22:19
Medlem
Oeset.Joenssons avatar
Citat:

Vad bra ide! Gör det, snälla du.

Du har ju identifierat hela problemet: dålig information. Hur skall de stackars traumatiserade krigsoffern annars kunna veta att det kan vara lite fel att spöa upp och våldta gråtande barn och kvinnor. Empatilöshet, kvinnoförakt och extremt övervåld löser man med föredrag. Varför har ingen tänkt på detta tidigare. Det känns ju så självklart när man tänker på det. Tänk så många knasiga små kulturella missförstånd som kunde undvikits.

Ett tips är att du även förklarar att det islamska föredömet muhammeds våldtäkter som de detaljerat beskrivs i de heliga skrifterna (hadith och sirat) är förkastliga handlingar.

Filma gärna föredragen så att vi alla kan lära oss hur man bedriver integrationskommunikation på bäst sätt.

Nästa logiska steg när du väl är färdig på hemmaplan är såklart att åka ner till mellanöstern och lära upp dom där också. Jag sponsrar gärna resan.
2016-01-09, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Är du helt debil människa? Vad tror du skulle hända om jag som etnisk, kristen svensk åkte ned till Syrien, Irak, Afghanistan eller annat islamdominerat samhälle och började sexuellt ofreda deras kvinnor? Jag skulle inte leva många sekunder. Men Sverige ska minsann acceptera att bli rövknullat av en massa människor som pissar på vårt sätt att leva?

Jag frågar dig, varför i hela helvete ska vi acceptera detta?

Dessa unga gossar kan gott flumma runt i Mellanöstern med omnejd, där de slipper "problem" med normalt klädda kvinnor. Kom för fan inte och skyll på intolerans hos svenska folket. Intoleransen går åt andra hållet.
Vi har asylrätt i Sverige, alla händelser man läser om är oftast starkt överdrivna och överdramatiserade, nej det här rör sig om ungdomar och rackartyg.
2016-01-09, 22:31
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashew30
Vi har asylrätt i Sverige, alla händelser man läser om är oftast starkt överdrivna och överdramatiserade, nej det här rör sig om ungdomar och rackartyg.

Så det är rackartyg att ofreda kvinnor? Fast att det är ett brott enligt lag?
2016-01-09, 22:32
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashew30
Jag gissar att du är ironisk, men man kan fan aldrig veta. Lagar är lätta att ändra och asyl"rätt" har ingenting att göra med "rätten" att antasta svenska kvinnor. Bara så att vi har det klart för oss. Med asylrätt avses för övrigt vanligtvis den regelsamling (samling av rättsregler) som reglerar möjligheterna att söka asyl i ett givet land, så asylrätten kan omfatta att denna möjlighet inte finns också för den delen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in