2016-01-08, 18:23
Medlem
Som feminist så tycker jag kvinnor får ställa upp på babbarnas beteende. Vi får acceptera de för deras kultur, de vet inte bättre. Kanske om 2-3 generationer så försvinner deras apbeteende eller så har vi sharialagar och då blir de inte bättre för kvinnorna.

**** sarkasm ****
Citera
2016-01-08, 21:37
Medlem
papercut-ninjas avatar
Ett typiskt beteende bland unga män i grupp i Europa...

http://static.guim.co.uk/sys-images/Sport/Pix/columnists/2015/4/14/1429025611147/spartak-009.jpg
Citera
2016-01-08, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papercut-ninja
Ett typiskt beteende bland unga män i grupp i Europa...

http://static.guim.co.uk/sys-images/Sport/Pix/columnists/2015/4/14/1429025611147/spartak-009.jpg

Men det är ju män slåss mot män?
Citera
2016-01-08, 23:26
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Men det är ju män slåss mot män?

Våld och sexuellt våld är två sidor av samma mynt
Citera
2016-01-09, 10:25
Medlem
Rodriguez89-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast nu gör inte vita detta i regel, för vita män är ju inte män enligt dig, utan "feminiserade" och "underkuvade" dvs de ser kvinnor som mänskliga varelser med rättigheter och inte som ägodelar som de har rätt till oavsett vad ägodelen tycker om saken i högre grad än vad dina "riktiga män" gör.

Din kultur och din äskade traditionella hederskulturs värderingar spärrar in och låser kvinnor i bildliga strypkoppel. Det hjälper mot främmande mäns sexuella våld visst, men är det en trevlig hjälp för dessa kvinnor och hjälper det mot de "äkta" männens sexuella våld? eller är det en manlig strategi att fortsätta få lov betrakta kvinnor som ägodelar och objekt fritt för män att bolla med?

Lösningen för problemet som ex. händelsen i Köln står för är självklart att gå på dessa mäns kvinnosyn, inte att sätta traditionella strypsnaror på 3,5 miljarder kvinnor.

Ja, att det hjälper mot "främmande" mäns sexuella våld är positivt.

Finns det något som tyder på att det är vanligare att invandrare våldtar sin partner än att svenskar gör det? I en annan tråd skrev du att det är bland svenskar som andelen våldtäkt mot partner är högre.

Och som du själv skriver så kan ju statistiken bero på olika anmälningsbenägenhet på grund av gärningsmannens etnicitet. Så jag ser inte varför du självklart vill få det till att sexualbrott beror på att invandrare har sexistisk kultur.
Citera
2016-01-09, 10:43
Medlem
Strombolizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89-2
Och som du själv skriver så kan ju statistiken bero på olika anmälningsbenägenhet på grund av gärningsmannens etnicitet. Så jag ser inte varför du självklart vill få det till att sexualbrott beror på att invandrare har sexistisk kultur.

Under Islamsk lag så måste våldtäktsmannen själv erkänna alternativt ha fyra manliga vittnen för att kunna bli fälld. Inte undra på att det anmäls mindre i vissa kulturer... Och så vill feminazist-galningarna få det till att vita svenska män är mer våldtäktsbenägna. Här räcker det med att man snuddar vid en kvinna så skriker hon våldtäkt...
Citera
2016-01-09, 11:59
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Våld och sexuellt våld är två sidor av samma mynt
Det där får stå för dig.

Tror personligen tvärtemot att män som har behov av sexuellt våld är fysiskt svaga och ynkliga män i det verkliga livet.
Citera
2016-01-09, 12:21
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Det där får stå för dig.

Tror personligen tvärtemot att män som har behov av sexuellt våld är fysiskt svaga och ynkliga män i det verkliga livet.
Troligen inte, är nog en myt på samma sätt som man brukar hävda att mobbare är svaga.
De är oftast inte det utan rätt starka och dominerande och fortsätter så även senare i livet.
Citera
2016-01-09, 12:38
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Troligen inte, är nog en myt på samma sätt som man brukar hävda att mobbare är svaga.
De är oftast inte det utan rätt starka och dominerande och fortsätter så även senare i livet.
När man talar om svaga mobbare refererar man sannolikt till den tysta svansen som ser på. Säkerligen dessa som blir sexuellt våldsbenägna senare i livet (en del) Män som slås man mot man(som bilden visade) är starka ståndaktiga individer utan behov av kvinnovåld.
Citera
2016-01-09, 12:54
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
När man talar om svaga mobbare refererar man sannolikt till den tysta svansen som ser på. Säkerligen dessa som blir sexuellt våldsbenägna senare i livet (en del) Män som slås man mot man(som bilden visade) är starka ståndaktiga individer utan behov av kvinnovåld.

Nix, människor som döms för sexualbrott är väldigt ofta också dömda för andra våldsbrott. Huliganer som går i grupp och attackerar isolerade individer med överlägset antal är inte ståndaktiga, och bedriver precis samma typ av beteende som förövarna i Köln. Därför är händelsen ingen isolerad händelse kopplad till just Köln, samma beteende bland unga män i grupp upprepas hundratals gånger i städer runt om bland Europas stormatcher varje helg.
Citera
2016-01-09, 13:12
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Nix, människor som döms för sexualbrott är väldigt ofta också dömda för andra våldsbrott. Huliganer som går i grupp och attackerar isolerade individer med överlägset antal är inte ståndaktiga, och bedriver precis samma typ av beteende som förövarna i Köln. Därför är händelsen ingen isolerad händelse kopplad till just Köln, samma beteende bland unga män i grupp upprepas hundratals gånger i städer runt om bland Europas stormatcher varje helg.
Varför du drar upp personer som i grupp attackerar isolerade individer vet jag inte? Det är ju dessa som sannerligen också ligger bakom många sexuella våldsbrott. Men vem har talat om det? Är du en sådan som bemöter andras inlägg genom att lägga till saker som inte påstås för att det ska passa dina argument? Du får gå tillbaka i posthistoriken och kontrollera på vad du svarar på för inlägg.

Män som slås mot män på lika villkor är ståndaktiga och trygga män och har inget behov av sexuellt våld. Det står svaga och fega män för.
Citera
2016-01-09, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Belägg på det där uttalandet. Det finns många evengemang med långt fler än 1000 Svenska ungdomar där det inte är närheten utav samma problem överhuvudtaget.

Första stycket som du klippte av, eller det andra?

Ta festivaler som exempel. Nu är jag ingen festivalmänniska, men jag törs påstå att det är en typ av sammankomst där tusentals (huvudsakligen icke-MENA(/vad-du-vill-kalla-gruppen)-folk) samlas och där våldtäkter, stölder och annat sprudlar.
Du kan vidare gå in på valfri polismyndighets hemsida eller läsa i media efter någon storhelg om ökningen av brottslighet i samband med större sammankomster/att fler folk är ute och rör sig. I detta fallet rör det sig om människor överlag och inte enbart svenskar/in-gruppen vi pratar om, men jag tror vi kan vara överens om att brottslighet ökar vid större sammankomster.

Citat:
Acceptera att människor från dessa fina kulturer har en extrem kvinnosyn.

Jag har tidigare i tråden erkänt att det finns en problematik om brottslighet kopplad till den enorma invandring vi har. Jag kommer däremot troligtvis aldrig att acceptera ett så generaliserande uttalande som att "människor från dessa kulturer har en extrem kvinnosyn", det var precis denna typen av uttalande jag ställde mig emot när jag i det du citerade mig avklippt skrev "Nej, det finns inte i min värld att dessa 1000 personer samlats för att förgripa sig på kvinnor."

Poängen jag försökt få fram som du ska ta till dig här är att det inte är rättvist eller riktigt att generalisera en hel folkgrupp utifrån några (eller ens många) rötägg.

Men fortsätt du att göra samma slarviga slutledning i denna och andra frågor. Det kommer säkert att hjälpa dig förstå problemen och göra korrekta analyser...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in