Citat:
Ursprungligen postat av
Fojos
Belägg på det där uttalandet. Det finns många evengemang med långt fler än 1000 Svenska ungdomar där det inte är närheten utav samma problem överhuvudtaget.
Första stycket som du klippte av, eller det andra?
Ta festivaler som exempel. Nu är jag ingen festivalmänniska, men jag törs påstå att det är en typ av sammankomst där tusentals (huvudsakligen icke-MENA(/vad-du-vill-kalla-gruppen)-folk) samlas och där våldtäkter, stölder och annat sprudlar.
Du kan vidare gå in på valfri polismyndighets hemsida eller läsa i media efter någon storhelg om ökningen av brottslighet i samband med större sammankomster/att fler folk är ute och rör sig. I detta fallet rör det sig om människor överlag och inte enbart svenskar/in-gruppen vi pratar om, men jag tror vi kan vara överens om att brottslighet ökar vid större sammankomster.
Citat:
Acceptera att människor från dessa fina kulturer har en extrem kvinnosyn.
Jag har tidigare i tråden erkänt att det finns en problematik om brottslighet kopplad till den enorma invandring vi har. Jag kommer däremot troligtvis aldrig att acceptera ett så generaliserande uttalande som att "människor från dessa kulturer har en extrem kvinnosyn", det var precis denna typen av uttalande jag ställde mig emot när jag i det du citerade mig avklippt skrev "Nej, det finns inte i min värld att dessa 1000 personer samlats för att förgripa sig på kvinnor."
Poängen jag försökt få fram som du ska ta till dig här är att det inte är rättvist eller riktigt att generalisera en hel folkgrupp utifrån några (eller ens många) rötägg.
Men fortsätt du att göra samma slarviga slutledning i denna och andra frågor. Det kommer säkert att hjälpa dig förstå problemen och göra korrekta analyser...