2016-01-09, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Ja det är en riktigt vidrig människa som resten av mänskligheten borde ha rätt att eliminera för all framtid. Bokstavligt talat.

Och nu vägrar ju hustrun att vittna i Hovrätten.
Hon tänker inte komma till Sverige för att vittna - för sin man.????
Senast redigerad av HYDRA2016 2016-01-09 kl. 12:44.
2016-01-09, 12:45
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016
Jag viste väll att det skulle bli cirkus av allt.
Har man rent mjöl i påsen, har man inget att dölja.
Att sedan inte vittna---när mannen står åtalad för mord, talar sitt tydliga språk.

Om hon verkligen trodde på sin mans oskuld, så skulle hon ha kämpat för honom med näbbar och klor.
2016-01-09, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Om hon verkligen trodde på sin mans oskuld, så skulle hon ha kämpat för honom med näbbar och klor.

NATURLIGTVIS....så uppträder en normal person.
Nu förstår man helt klart att hon döljer saker. Man vet aldrig hon kanske är medbrottsling, man vet ännu inte.
Men en konstig kärring är det.
2016-01-09, 13:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.
Det där stämmer ju inte alls !
Det som NB säger är ju tvär om, han säger enligt AB, FUP 1102 :
"oj det vore ju inte bra att det skulle börja regna snart då skulle det vara slut på deras letande"
Så NB tycker att det INTE vore bra om det började regna för då skulle dom som letade efter Lisa inte längre kunna leta.
Gapa inte fel,att det inte stämmer, om du hänvisar till den TR-dömde mördarens förklaring: Han är inte ett ultimat facit..Du är fan i mig rolig i dina selekterade urval.
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Just den delen i förhöret sker på ett väldigt märkligt sätt, precis som du säger berättar IB att NB säger att det inte vore bra om det började regna, ett antal efterföljande frågor utgår ifrån att IB sa att NB tyckte att det vore bra om det började regna.
Här kan vi snacka om ett vilseledande förhör, rätt ska vara rätt.
Nej, det gör hon inte - det är brodern som han säger det till...rätt ska vara rätt.
Det är heller inte via "ett antal efterföljande frågor".
Citat:
Var, varför sa han att det skulle va bra att dom sluta leta?
Inte vet jag, han sa så här han kanske trodde att folk, att människorna inte skulle då gå runt där om det skulle börja regna, ja han sa tydligt alltså till mig att om det skulle börja regna då skulle dom sluta och gå runt här
[
2016-01-09, 13:23
Medlem
rotesaus avatar
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6341337

Citat:
På måndag tar Hovrätten upp överklagan från den 35-årige man som mördade Lisa Holm. Han hoppas bli helt frikänd. Inför förhandlingarna har vi ställt några frågor till vår reporter Pernilla Wadebäck som följer fallet.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6341451

Citat:
P4 Skaraborg har tagit del av det flera timmar långa slutförhör som polisen höll med 35-åringen strax innan han åtalades för mordet på Lisa Holm. I hovrätten kommer försvaret ha synpunkter på hur förhören hölls.
2016-01-09, 13:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
IB vägrar alltså att komma då.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22058812.ab

Otippat.. not.
Där kom allt tjat om hot och hjärtsjuk som förväntat, som överbetonats innan, dvs de argument mot huvudregeln att infinna sig på plats som sagt. Men så svårt sjuk att det är helt omöjligt samt dödshot är det som gäller. Vilken motivering... ett barn att ta hand om?

Citat:
Inger Rönnbäck skickade in en ny begäran till hovrätten där hon anger en "stark rädsla" som orsak till frånvaron, samt att "den svenska polisen har på olika sätt och vid olika tillfällen gjort klart för henne att hon är hotad".
– Hon är rädd efter sina kontakter med svensk polis. Dessutom är hon inte frisk. Hon har en hjärtsjukdom och högt blodtryck och dessutom så har hon ett barn att ta hand om.
2016-01-09, 13:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Nej, det gör hon inte - det är brodern som han säger det till...rätt ska vara rätt.
Det är heller inte via "ett antal efterföljande frågor".

[

Sant, det är brodern, jag missade det. Hur som helst, ett antal följande frågor baseras på att AB sa att NB tyckte att det vore bra om det började regna.

antingen var det en onsdag eller en torsdag då vi satt och rökte på altanen till det huset där vi arbetar och då ser han hur dom här personerna alltså går fram och tillbaka, går och går fram och tillbaka och söker, jag såg ju på honom att han var nervös, att han alltså att det var nånting som inte stämde på honom och då, då säger han så här oj det vore ju inte bra att det skulle börja regna snart då skulle det vara slut på deras letande, och sen har jag ju tänkt igenom saker och ting, mycket saker och ting men jag kan inte komma på nånting mera

Var, varför sa han att det skulle va bra att dom sluta leta?

Inte vet jag, han sa så här han kanske trodde att folk, att människorna inte skulle då gå runt där om det skulle börja regna, ja han sa tydligt alltså till mig att om det skulle börja regna då skulle dom sluta och gå runt här

Mmm och det var nånting som du uppfatta som han ville att dom skulle sluta?

Jag, jag såg ju på honom att han stod här på den här platsen, sen gick han bort en bit bort kollade runt sen kom han tillbaka, jag, jag såg på honom att han inte kände sig bra

Hur tänkte du då när han beteende sig så din bror?

Inte vet jag i det, just i det ögonblicket så tänkte inte på nånting utan jag kastade min blick på honom och för att kolla va, va, va han gjorde men nej jag tänkte inte på nånting då, jag tänkte ju att han var orolig och det var bara det

Men om han var orolig för att hon var borta så är det väl bra när folk letar, jag reagerar ju lika dant som du nu i efterhand i alla fall

Ja jag alltså visst hon var ju försvunnen men det var inte så att jag hade nån sorg i mitt hjärta över det att hon hade försvunnit, det händer ju att folk försvinner överallt, jag, jag betedde mig inte som han gjorde det

Nej

Ja han har ju en alltså en äldre dotter nu vet, nu minns jag inte hur gammal hon är men hur som helst, hade hon varit försvunnen då skulle jag ha förstått varför han var så orolig
Men nu var det ju en okänd kvinna som var försvunnen

Ja
Om, om han, om han inte hade nånting med det försvinnande och göra var, var, varför skulle han va så orolig och tycka det var skönt om dom avbröt letandet?

Hela resonemanget ifrån FL:s sida är att AB sa att NB sa att det vore bra om det började regna så att de slutade att leta, jag kan inte tolka det på annat vis.
2016-01-09, 13:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Sant, det är brodern, jag missade det. Hur som helst, ett antal följande frågor baseras på att AB sa att NB tyckte att det vore bra om det började regna.
Och? Vad har följdfrågor på ett spontant uttalande med saken att göra.. det är givetvis inte vilseledande som du däremot påstod:
Citat:
Här kan vi snacka om ett vilseledande förhör
Det vore rent korkat att inte fördjupa sig i påståendet/ställa fortsatta frågor som förhörsledare då det är ett rätt udda uttalande från NB.
2016-01-09, 13:39
Medlem
När hittades hennes örhängen?
Fanns det några spår på örhängena?
Var örhängena hela eller hade de gått sönder när de hittades?
2016-01-09, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av llllllllllllllll
När hittades hennes örhängen?
Fanns det några spår på örhängena?
Var örhängena hela eller hade de gått sönder när de hittades?

Här kan Du ladda ner alla handlingar om det tragiska mordet på Lisa Holm.
Så slipper Du sitta och ställa massa frågor.
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2016-01-09, 13:52
Medlem
Citat:
Att sedan inte vittna---när mannen står åtalad för mord, talar sitt tydliga språk.

Jag är ganska säker på att hennes svärmor och en advokat sitter bredvid henne när hon vittnar genom telefonsamtal och hjälper henne för att svara på frågor. Hon är rädd för att stå ensam i rättssalen och svara på frågor.

Det verkar att du har läst FUP noggrant, därför frågar jag:
En av Lisas arbetskamrater vill hinna till bussen. Kommer du ihåg om på vilken tid skulle hon vara på busshållplatsen? Jag undrar på det som kallas för fick-samtal på 18,26 tiden om jag kommer rätt ihåg. Lisas pappa sa att han hörde att Lisa sa: "det är klart". Var LHs arbetskamrater kvar eller de hade åkt innan 18,26 för att hinna till bussen? Mvh
Senast redigerad av matematiker 2016-01-09 kl. 13:55.
2016-01-09, 13:55
Medlem
Citat:

Varför besvära sig att resa och ge honom alibi, det ska inte hjälpa NB eftersom IB är släkt.
Senast redigerad av Sudharma 2016-01-09 kl. 14:07.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in