2016-01-08, 10:42
Medlem
CatTheHunters avatar
Varför heter Irina Bileviciene när de är gifta??? Flicknamn hon behållit? Nån....?
2016-01-08, 10:44
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Varför heter Irina Bileviciene när de är gifta??? Flicknamn hon behållit? Nån....?
Hon har femininformen av efternamnet.
2016-01-08, 10:48
Medlem
CatTheHunters avatar
Var det inte på LH:s högra underben hon hade märken efter trubbigt våld? Hur kommer det sig att AB också har det vid läkarundersökningen, sid 1240 i FUP?
2016-01-08, 10:50
Medlem
CatTheHunters avatar
På LH var de ju också orsakade av trubbigt våld vill jag minnas precis som AB? Handgemäng med ett föremål inblandat sinsemellan?
2016-01-08, 11:16
Medlem
Jag har trott att NB och IB var och handlade kl 20:00, det är väl så det är sagt och står överallt.
Såg nu på youtoube bilder och klockslag från "nyhetssändning och polisens bilder att dom var och handlade kl 19:20......??
Så då har han gjort allting mellan ca 18:30- 19:20...
Träffat L
In i ladan
Snara runt halsen
Tejp runt huvudet
Hänga upp henne
Dra ner och upp kläder
Kanske hålla på med sig själv...
Bajsa
In i bilen med L
Köra till Martorp
In i skåpet
Kasta jacka och hjälm
Köra hem
Röka en cigg på trappan
Åka till affären
På 50 minuter. Ja kanske...bara jäkligt stressigt!!!
2016-01-08, 11:24
Medlem
@Vresrosen 😊
Och som du säger: "Fakta är att Irina håller sig borta från Nero, det är hennes agerande som är intressantare än vad hon säger. Irina, lilla mamma och övriga familjen har inte varit i Sverige och besökt Nero en enda gång sedan han häktades."

Och har fru B gett sig in i leken får hon leken tåla

På sätt och vis är hon ett offer men jag känner ingen sympati med henne

Denna typ av kvinnor kan ställa till med mycket elände genom att skydda sina sambor och äkta makar

I detta fallet avleder frun uppmärksamheten från brottet genom att svimma, berätta om hur elak polisen är, vimsa runt i sitt vittnesmål, läkarbesök och svag hälsa...

Herregud...
Och nu när jag läser hennes vittnesmål i TR uppfattar iallafall jag att hon går ut 18.45 och då är NB ute?
Därefter bryts förhöret

Jag tror inte att hon kommer att vittna i HR och det gör hon helt rätt i

Hon kan nämligen inte förstå att nu handlar det inte om henne - nu handlar det om en ung kvinna som precis börjat leva i vuxenvärlden. Flickan hade hela livet framför sig med resor, barn, yrkeskarriär - men blev brutalt mördad
Och nu är det IBs man som är dömd för detta mord
2016-01-08, 12:01
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det behövs extremt lite material för att hitta DNA om man använder Touch_DNA metoden!

https://en.wikipedia.org/wiki/Touch_DNA

OCH DETTA BÖR ALLA LÄSA ORDENTLIGT !

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/dna-fran-oskyldiga-sprids-latt-pa-en-brottsplats/

”DNA från oskyldiga sprids lätt på en brottsplats”
Bokmärk artikel Publicerad 2015-10-28 19:00

DNA-tester är inte ofelbara. Rättssystemen måste fundera på hur DNA-bevis värderas och beskrivs, menar forskaren Cynthia M. Cale i en debattartikel i tidningen Nature. ”Oskyldigas DNA kan lätt spridas på en brottsplats” hävdar hon.

Tidigare gjordes DNA - analyser oftast av blod och andra kroppsvätskor som påträffades på en brottsplats. Med dagens teknik räcker det dock med mikroskopiskt små mängder av till exempel hudceller från till exempel ett fingeravtryck för att man ska kunna analysera DNA i syfte att identifiera en person.

Men nu varnar forskaren och DNA-analytikern Cynthia M. Cale, på University of Indianapolis, för övertron på DNA-prov som bevis, och hur proven uppfattas av domstolarna.

Forskning visar hur opålitliga i synnerhet så kallade ”beröringsprov” är som bevis för att någon varit i kontakt med ett föremål.

DNA från oskyldiga personer kan lätt hamna på fel ställe, skriver hon i en kommenterande artikel i vetenskapstidningen Nature.

– Min och andras forskning har funnit att oskyldiga personers DNA ganska enkelt kan föras över oavsiktligt till ytor som han eller hon aldrig varit i kontakt med. Detta kan placera folk på brottsplatser de aldrig varit på, eller binda dem till vapen som de aldrig hanterat, skriver Cynthia M. Cale.

Termen ”berörings-DNA” (touch-DNA) ges i rätten ofta betydelsen att personen i fråga varit i direktkontakt med föremålet, enligt Cale.

– Men faktum är att rättsmedicinarna inte kan veta om det biologiska materialet lämnats kvar på grund av en primär kontakt, det kan också ha hamnat där genom en sekundär överföring. (Om jag skakar hand med dig kan jag överföra några hudceller från dig till något som jag vidrör härnäst), skriver hon.

När DNA-bevisen presenteras i rätten går man sällan in på detaljer om hur små mängder biologiskt material det rör sig om. I stället fokuserar man på resonemang som hur liten sannolikheten är att DNA:t kommer från någon annan person, skriver Cale.

Hon menar att alla inom rättsystemen, från rättsmedicinare till läkare till DNA-analytiker, domare, advokater och åklagare, brådskande måste få veta och förstå hur stor potentialen för misstag är.

Men nu verkar det ju inte handla om Touch-DNA eftersom de som rörde handsken inte återfanns i DNA-profiler.

Det tyckte du ju själv var jättemärkligt. Och nu vänder du på det hela och tror att allt som kommer från NB kan vara Touch-DNA alternativt planterat.
2016-01-08, 12:09
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carro22
Jag har trott att NB och IB var och handlade kl 20:00, det är väl så det är sagt och står överallt.
Såg nu på youtoube bilder och klockslag från "nyhetssändning och polisens bilder att dom var och handlade kl 19:20......??
Så då har han gjort allting mellan ca 18:30- 19:20...
Träffat L
In i ladan
Snara runt halsen
Tejp runt huvudet
Hänga upp henne
Dra ner och upp kläder
Kanske hålla på med sig själv...
Bajsa
In i bilen med L
Köra till Martorp
In i skåpet
Kasta jacka och hjälm
Köra hem
Röka en cigg på trappan
Åka till affären
På 50 minuter. Ja kanske...bara jäkligt stressigt!!!

Han sågs på övervakningskamera strax efter 20.00.
Senast redigerad av hasselmuz 2016-01-08 kl. 12:12. Anledning: Ändring
2016-01-08, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Han sågs på övervakningskamera strax efter 20.00.

Nej! Han sågs på övervakningskameran 19:20
2016-01-08, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carro22
Nej! Han sågs på övervakningskameran 19:20

Titta på länken: https://youtu.be/a7TLl6sf5nU
2016-01-08, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
@Vresrosen 😊
Och som du säger: "Fakta är att Irina håller sig borta från Nero, det är hennes agerande som är intressantare än vad hon säger. Irina, lilla mamma och övriga familjen har inte varit i Sverige och besökt Nero en enda gång sedan han häktades."

Och har fru B gett sig in i leken får hon leken tåla

På sätt och vis är hon ett offer men jag känner ingen sympati med henne

Denna typ av kvinnor kan ställa till med mycket elände genom att skydda sina sambor och äkta makar

I detta fallet avleder frun uppmärksamheten från brottet genom att svimma, berätta om hur elak polisen är, vimsa runt i sitt vittnesmål, läkarbesök och svag hälsa...

Herregud...
Och nu när jag läser hennes vittnesmål i TR uppfattar iallafall jag att hon går ut 18.45 och då är NB ute?
Därefter bryts förhöret

Jag tror inte att hon kommer att vittna i HR och det gör hon helt rätt i

Hon kan nämligen inte förstå att nu handlar det inte om henne - nu handlar det om en ung kvinna som precis börjat leva i vuxenvärlden. Flickan hade hela livet framför sig med resor, barn, yrkeskarriär - men blev brutalt mördad
Och nu är det IBs man som är dömd för detta mord

Jag håller med dig om att det är skillnad på olika offer, och inget går att jämföra med det brottsoffer som drabbades av denne lustmördare.

Men, Irina är också ett offer för ödet, och hur olika livet kan bli av det slumpmässiga i födelselotteriet.

Jag har en bild av Irina som en mycket enkel kvinna utan särskilda kunskaper eller någon utbildning. Uppfostrad till att gifta sig, och sköta ett hem. Ett livsöde hon delar med många kvinnor i Östeuropa och i fattiga länder. Det brukar sluta bättre och lyckligare än att råka på en man som senare visar sig vara en sexualsadist och lustmördare.

Hade Irina bott i Sverige hade hon haft ett helt annat stöd, både socialt och ekonomiskt. Nu måste hon bo hos sin svärmor och är bunden till denna familj hon blev insyltad i.

Av vad som framgått så har Nero framstått som trevlig, hjälpsam och bra på alla sätt och vis. Han har lurat alla!

Den livssituation som Irina befinner sig i, och i hennes ålder är det inte så enkelt. Unga snygga kvinnor hittar alltid en ny karl, som försörjer dem, så för henne var ju mördar-Nero ett fynd. Ett bra gifte för Irina innan hon förstod vem hon gift sig med. Alltså måste chocken vara enorm, att vakna upp och få veta att den hon gifte sig med var en mördare som kommer gå till historien som ökändaste av lustmördare.

Advokaten Rönnbäck har inte rätt att förstöra ytterligare liv och förvärra Irinas situation. Om det hade funnits sanning i något av det advokaten vill att Irina ska framföra i domstolen, så får man göra en seriös nyttokalkyl. För om man tolkar allt som skett, läser på det som framgått, och med stöd av det Irina uppgett tidigare så finns det inget alibi!

Av Irinas vittnesmål i tingsrätten och i övrigt genom att läsa förhören med henne, borde advokaten komma till en kvalificerad bedömning om att Irina inte har något att tillföra processen som skulle kunna imponera på ett hovrättsråd!

Jag anser att det är fel att kontakta henne, för hon har inte den handlingsfrihet vi andra skulle ha haft. Genom att åklagaren tvingar in Irina att vittna, utfall advokaten Rönnbäck framhärdar att nyttja Irinas vittnesmål från tingsrätten, så är det ett bevis på åklagarens anständighet. Nu kan Irina vägra komma till hovrätten, om hon får den informationen hon borde ha rätt till. Men med konsekvens att då godkänns inte bandinspelningen från tingsrätten som bevisning.

Kvinnor och barn är ofta offer. Man är ett offer när det visar sig att en son eller make är kriminell, för det påverkar livet mer än vad omgivningen förstår.

Känner du inga kvinnor som gått på rejäla minor? Män som vet hur de ska lura kvinnor, och som sen orsakar ett veritabelt helvete för de kvinnor och barn som drabbas av dessa män? Jag personligen känner till flera fall där kvinnors liv förstörts av män som tidigare framstått som goda samhällsmedborgare och dessutom trevliga! Men inget så extremt som mördar-Nero. Så det finns olika grader i helvetet.
Senast redigerad av Vresrosen 2016-01-08 kl. 12:31.
2016-01-08, 12:32
Medlem
Du har helt rätt Hasselmuz....
Står 6/6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in