Citat:
Vad händer i hovrätten om Gustav Jönsson snubblar till , slår huvudet lite lätt i väggen och säger sig faktiskt minnas att dom åkte till Gum o bytte om? Och sen tillbaks för formel-1 loppet. Dvs samma scenario som NB säger sig ha.
För han har ju verkligen försökt komma ihåg, säger han själv. Och han är ju inte helt främmande för att det skulle kunna va på det viset. Vi säger med ett tidsspann på 10-15 minuter. Om sen IB håller fast vid den del hon faktiskt kanske inte har ändrat sig om, så kommer bilåkandeschemat falla pladask. Jag tror inte det skulle bli en "Walk In The Park" för åklagaren.
Ja jag vet att IB inte talat sant i förhören. Nej jag är ingen balt kramare. Nej jag vill inte att NB ska bli fri. Nej jag tror inte på tomten. Nej jag vet att tyngdpunkten åtalet inte ligger där. Nej jag är varken polis eller åklagarhatare. Ja jag vet att det inte är så troligt. Men att folk börjar minnas igen, har hänt förr.
För han har ju verkligen försökt komma ihåg, säger han själv. Och han är ju inte helt främmande för att det skulle kunna va på det viset. Vi säger med ett tidsspann på 10-15 minuter. Om sen IB håller fast vid den del hon faktiskt kanske inte har ändrat sig om, så kommer bilåkandeschemat falla pladask. Jag tror inte det skulle bli en "Walk In The Park" för åklagaren.
Ja jag vet att IB inte talat sant i förhören. Nej jag är ingen balt kramare. Nej jag vill inte att NB ska bli fri. Nej jag tror inte på tomten. Nej jag vet att tyngdpunkten åtalet inte ligger där. Nej jag är varken polis eller åklagarhatare. Ja jag vet att det inte är så troligt. Men att folk börjar minnas igen, har hänt förr.
Gustav Jönsson medger ju nästan att han åkte från godset till Gum strax efter att de kommit dit och innan Formel 1 loppet startade. Gustav anlände på godset ca kl 19:00.
FUP 202
Förhör med Jönsson, Gustav; 2015-08-27
Niklas Lindström: -Efter att ni kommit till Arne och Choni, åkte ni till Gum något för att hämta något?
Gustav är mycket osäker på det. Han kan i dag inte säga om de gjorde det eller inte. Det kan
varit så att han och Viktoria åkte och hämtade något eller om de bytte om. Gustav var klädd i
kostym, då han hade varit i Årnäs. Det kan varit så att de åkte till Gum och bytte om till något
bekvämare. Samtidigt kommer Gustav på att familjen Trozelli var på besök. Han tror därför
inte att han åkte hem för att byta om.
Om de åkte till Gum så var det strax efter att de kommit, men innan Formel 1 loppet startade.