Citat:
Jag bitter? det är väl du som är ensam, eller?
Mår kanonbra och är lyckligt gift sedan mer än 25 år och har flera uppväxta barn i den ålder du vill ragga på. Dessutom är jag en man som endast gillar kvinnor. Välutbildad med bra jobb och allt som där hör till.
Nej du, bitter är jag knappast men fått kämpa för allt vi har. Hustru givetvis i samma ålder som mig och jag kan visst tycka yngre vältränade kvinnor är trevlig att titta på men är fullt nöjd med det jag redan har som hustru.
Synd om de som inte har samma lycka.
Fantasier, det räcker att läsa några av dina tidigare trådar så räcker de till för att skrämma bort vilken kvinna som helt.
Jag vidhåller fortfarande att man bör söka ett förhållande med partner i ungefär samma ålder som man själv är. Då är nog chansen störst att man blir lycklig.
Men du lär aldrig lyckas, men nu handlade det ju inte om dig utan mer generellt och då skulle jag påstå att mer generellt så hittar man ingen bra kvinna om man söker efter yngre med egna vanföreställningar om saker.
Läs gärna denna tråd av TS
https://www.flashback.org/t2498625
Mår kanonbra och är lyckligt gift sedan mer än 25 år och har flera uppväxta barn i den ålder du vill ragga på. Dessutom är jag en man som endast gillar kvinnor. Välutbildad med bra jobb och allt som där hör till.
Nej du, bitter är jag knappast men fått kämpa för allt vi har. Hustru givetvis i samma ålder som mig och jag kan visst tycka yngre vältränade kvinnor är trevlig att titta på men är fullt nöjd med det jag redan har som hustru.
Synd om de som inte har samma lycka.
Fantasier, det räcker att läsa några av dina tidigare trådar så räcker de till för att skrämma bort vilken kvinna som helt.
Jag vidhåller fortfarande att man bör söka ett förhållande med partner i ungefär samma ålder som man själv är. Då är nog chansen störst att man blir lycklig.
Men du lär aldrig lyckas, men nu handlade det ju inte om dig utan mer generellt och då skulle jag påstå att mer generellt så hittar man ingen bra kvinna om man söker efter yngre med egna vanföreställningar om saker.
Läs gärna denna tråd av TS
https://www.flashback.org/t2498625
Jag lovade att inte kommentera dina egna spekulationer om min verkliga person ytterligare. Men jag kan ju i alla fall kommentera tråden du länkade.
Om det hade varit väldigt viktigt för min kvinnas attraktion till mig, att jag rakade mig varje dag (eller åtminstone 2-3 gånger i veckan), så hade jag givetvis gjort det. Jag brukar som regel spendera mycket tid och ansträngning, på träning och annat, för att glädja mina flickvänner. Detta eftersom jag anser att om jag har valt att dela mitt liv med en kvinna, så skall min första prioritet vara att tilltala henne. Om jag skulle ha något som betydde oerhört mycket för mig själv, som min kvinna inte tyckte om, så skulle jag kanske försöka diskutera saken med henne. Men i alla andra fall så skulle jag bara bli glad över att kunna göra min kvinna gladare, genom en rimlig ansträngning.
I tråden du länkade beskrev jag en situation där min flickvän helt enkelt vägrade lägga några minuter extra i veckan, på något som hon visste betydde väldigt mycket för mig. Vilket detta råkade göra. Hon hade definitivt inget mot att vara ansad där nere, utan var bara för lat för att hålla efter sig.
Jag vet inte om det hör till saken, men de flesta av mina tidigare flickvänner (och andra) har varit välansade hela tiden utan att saken någonsin kommit på tal. I några fall så var tjejerna inte så noga med det först, men när de fick veta vad jag tyckte var finast (t ex genom att de frågade mig vad jag föredrog), så såg de det till synes som något positivt, att få göra sig extra fina för mig.
Men du menar att detta påvisar att jag är orimlig, och att ingen kvinna skulle vilja ha mig?
Om vi säger så här: Jag är sämre än du på allt, och jag gråter mig till sömns i min ensamhet varje natt. Jag kommer aldrig ha chans att få en kvinna under 40, och jag är patetisk som inte redan skaffat barn. Känner du dig nöjd om jag skriver så, eller skall jag hålla med om fler av dina fantasier för att du skall bli nöjd?
Jag har inte beklagat mig om någonting i denna tråd, det är bara du som vill måla upp en bild av problem och desperat ensamhet. Om du är lycklig så kan du väl skita i att jag är det samma, trots att jag är singel vid 40+. Speciellt med tanke på att statistiken talar för att även du kommer att bli singel snart.
Senast redigerad av vasadueller 2016-01-07 kl. 19:09.
Senast redigerad av vasadueller 2016-01-07 kl. 19:09.