2016-01-08, 00:23
Medlem
LSdalmiaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sluga-Sluggern
Men vänta lite.

Ni fick en nyckel när ni besökte platsen men den testade ni aldrig och ni såg aldrig med vilken sorts nyckel hon öppnade lägenheten?

Hur fick hyresvärden reda på att hon hyrt ut lägenheten i andra hand innan ni ens flyttat in (då du alltså själv säger dig aldrig ha testat nyckeln)?

Vilken hyresvärd använder vräkning som första medel för att få bukt på en andrahandsuthyrning?

Alltså något stämmer inte.

Ok men om ni är först i kön varför får ni inte hennes lägenhet?

Så tjejen slutade att svara och ni fick henne vräkt och nu vet ni inte vart hon är antar jag?
Går ju inte att stämma någon ni inte kan kontakta exempelvis.

Jävlar vilken vrickad situation.

Hyresvärden vill renovera den osv då den var rätt sunkig. Plus att min tjej inte vill bo i den nu då personen i fråga skulle veta vad vi bor osv. Vilket jag kan förstå.

Vi och vi, hon fick väl sig själv vräkt med henne eget agerande. Nja, men har ju hennes namn, personnr, telefonnr. Samma med hennes kille som vi satte in pengarna till. Har sökt på dom på nätet och hittat flera familjemedlemmar osv. Så helt omöjligt ska det väl inte vara att kontakta dom.
Citera
2016-01-08, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LSdalmiak
Men läs vad jag skriver? För det första. Varför skulle jag hitta på detta? För det andra är jag inte här för att försvara mig eller något. Är ute efter juridisk hjälp.

Jag ringde hyresvärden när hon slutade att svara. Nej, vi testade inte nyckeln. Hon var redan i lägenheten när vi kom dit och öppnade porten för oss och hennes unge var i lägenheten medans hon gick ner och öppnade för oss så det var redan upplåst.

Nej, vi testade inte nyckeln dumt nog. Men som sagt, hon var så skicklig på det och vi hade ingen anledning att misstänka någonting. Det är lätt att sitta här och skriva hit o dit. Men i själva situationen när man står där, går det fort och man är bara glad över att äntligen hittat en lägenhet. Jag är övertygad om att 9/10 av er här hade gått på det precis som vi gjorde.

Såg ej ditt senaste svar innan.

Men som sagt även om allt är som du säger så låter det vrickat att bruden förstör sitt kontrakt på detta sätt i en stad där ni uppenbarligen är villiga att pröjsa 9500 kr i hyra.

Hon måste ju befinna sig i en helt bisarr kris för att göra något sånt.
Man får ju mycket mer pengar svart för att sälja kontrakt i storstäderna exempelvis.
Citera
2016-01-08, 00:37
Medlem
BBMBBs avatar
Hur lång tid tog det från att hon slutade svara från att ni betalade och hur lång tid tog det tills ni ringde hyresvärden?
Känns spontant som att det är kvinnan som vart blåst på sitt förstahandskontrakt och fick 9500kr i "kompensation". Vem vet, hon kanske var ute och festade och firade att hon hyrt ut sitt boende och efter så var hon bakis i ett par dagar och orkade inte svara på 1000 frågor om allt och ingenting :/
Jaja det juridiska kanske någon annan som kan sådant kan svara på men om det är mycket pengar för er så kanske det bättre är att åka dit och kräva tillbaka dem face to face om ni verkligen blev blåsta
Citera
2016-01-08, 00:49
Medlem
Citat:
Hyresvärden vill renovera den osv då den var rätt sunkig. Plus att min tjej inte vill bo i den nu då personen i fråga skulle veta vad vi bor osv. Vilket jag kan förstå.

Vi och vi, hon fick väl sig själv vräkt med henne eget agerande. Nja, men har ju hennes namn, personnr, telefonnr. Samma med hennes kille som vi satte in pengarna till. Har sökt på dom på nätet och hittat flera familjemedlemmar osv. Så helt omöjligt ska det väl inte vara att kontakta dom.

Tror inte för ett ögonblick att du blivit blåst. Känns snarare som att du satt en tjej i skiten som litade på dig men som inte pallade mer när det visade sig att du inte alls var så smidig att ha och göra med som du först visade innan kontraktet var underskrivet.

Varför håller du på och jagar livet ur henne när du fått kontrakt och nycklar?

Och vad är det för frågor du anser dig ha rätt att ställa och kan dra slutsatsen att hon blåser dig bara för att hon inte besvarat?

Finns inte på kartan att man blåser någon på det här sättet, i synnerhet inte om man har halva släkten offentlig på nätet.

Man ska inte göra affärer med medelklass akademiker eller blattar under 30, det blir i 7 fall av 10 strul.

Till moderator: jag anser att mitt inlägg är relevant och att vi behöver ha all bakgrundsfakta för att kunna hjälpa ts.
Senast redigerad av rotebro-conny 2016-01-08 kl. 00:55.
Citera
2016-01-08, 00:55
Medlem
Citat:
Men läs vad jag skriver? För det första. Varför skulle jag hitta på detta? För det andra är jag inte här för att försvara mig eller något. Är ute efter juridisk hjälp.

Jag ringde hyresvärden när hon slutade att svara. Nej, vi testade inte nyckeln. Hon var redan i lägenheten när vi kom dit och öppnade porten för oss och hennes unge var i lägenheten medans hon gick ner och öppnade för oss så det var redan upplåst.

Nej, vi testade inte nyckeln dumt nog. Men som sagt, hon var så skicklig på det och vi hade ingen anledning att misstänka någonting. Det är lätt att sitta här och skriva hit o dit. Men i själva situationen när man står där, går det fort och man är bara glad över att äntligen hittat en lägenhet. Jag är övertygad om att 9/10 av er här hade gått på det precis som vi gjorde.
Det du skriver stämmer inte. En uppsägning av hyresgäst tar flera månader att genomföra. För övrigt kan du sluta söka juridiska råd, du har inget case. Du har fått kontrakt och nyckel och är inte blåst. Att du väljer att inte flytta in är ditt problem.
Citera
2016-01-08, 00:57
Medlem
Det här att hyresvärden vill "snygga till lägenheten" och att ni inte vill att hon ska veta var ni bor låter som skitsnack.

Ska ni radera er själva från eniro? Får ni en ny lägenhet av samma hyresvärd så är det ju ändå nästan lika lätt att "hitta" er.

Oj så lätt det kan vända...Ni har ett förstahandsavtal för mindre än 20k.
Akta så att hon inte drar till med sin sida av historien och hotar er med stämning över att ni informerat hyresvärden felaktigt och gjort henne hemlös eller liknande.
Citera
2016-01-08, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Det du skriver stämmer inte. En uppsägning av hyresgäst tar flera månader att genomföra. För övrigt kan du sluta söka juridiska råd, du har inget case. Du har fått kontrakt och nyckel och är inte blåst. Att du väljer att inte flytta in är ditt problem.

Att man missat detta.
Ja inte fan kickas folk ut på gatan så lätt i Sverige.

Vad har egentligen hänt med alla hennes saker i lägenheten?

Försöker du hitta på ett sätt att bedra andra?Hmm?

Äh det här är Flashback, folk får fråga vad som helst men det här blir iaf mitt sista inlägg här.
Citera
2016-01-08, 01:08
Medlem
Mac10jiffys avatar
Vadfan är dethär? Sök upp och säg? Avsaknaden av testosteron är helt sjuk i sverige! Gör nåt åt saken förfan sitt inte å gnäll förfan
Citera
2016-01-08, 02:28
Medlem
LSdalmiaks avatar
Ni är fan helt hjärndöda. Jag har inget bättre för mig än att hitta på en historia och posta den på flashback tror ni?

Vad vill ni att jag ska skriva? Har skrivit sanningen och förklarat i flera inlägg. Det tro la fan visst att en hyresvärd kan vräka någon om dom bryter mot avtalet? Har ni aldrig läst igenom era avtal när ni hyrt lägenhet?

Vadå jagar en person? Tro fan jag jagar en person som har 9500kr av min och tjejens pengar? Det hade ni också gjort tror jag.

Läser ni ens igenom inläggen innan ni kommenterar? Nyckeln går antagligen till ett förråd. Jag bor 12 mil ifrån lägenheten just nu så är inte direkt att jag åker dit hur enkelt som helst.

Helvete vad trött man blir på det här stället ibland när idioter sitter och kastar ur sig skit innan ens dom läser inläggen eller har kunskap om vad dom snackar om.

---

Vi betalar 9500kr till henne (hennes killes konto). Vi får ingenting för det. Hyresvärden säger att dom vräkt henne, vilket hon sedan själv nämner i ett hotfullt sms. Jag säger då att det är hennes eget fel isåfall då hon brutit mot hyresvärdens regler då hon inte hade tillstånd att hyra ut den i andra hand. Det enda jag vill ha tillbaka är pengarna skriver jag.

Nyckeln går antagligen till ett förråd. Andrahandskontraktet skrivet av henne, ptja jag vet inte. Är det värt något mer än bevis vid polisanmälan och framställan till hyresnämnden?

Hyresvärden säger att dom ska renovera lägenheten. Oavsett vilket vill inte min tjej bo där, vilket jag kan förstå.

Vad ska vi göra då? Oavsett om vissa av er inte tror på det eller inte. Ska vi ligga på hyresvärden mer? Dom är väl ingen skyldighet att ge oss en lägenhet? Dom har inte fått någonting det är ju dessa två personer som har fått 9500kr av våra pengar.

Jag tycker det är fan allt lite humor när folk på allvar tror att man kokar ihop denna historien en Torsdag kväll och postar den på flashback. Sedan att jag fortsätter posta med och försöker förklara om och om igen.

Ni kanske inte har några liv, men jag har det och har bättre saker för mig än att hitta på en historia bara för att...ja vadå? Vad skulle jag få ut av detta om jag hittar på det. Suck.
Citera
2016-01-08, 02:29
Medlem
LSdalmiaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac10jiffy
Vadfan är dethär? Sök upp och säg? Avsaknaden av testosteron är helt sjuk i sverige! Gör nåt åt saken förfan sitt inte å gnäll förfan

Vadå sitt och gnäll? Frågar ju om råd här. Det är väl att göra något åt saken. Tänker väl fan inte vara så dum att jag hotar dessa två personer varken i sms eller face-to-face så att jag själv åker dit på någonting.

Om jag gör något olagligt tillbaka så lär jag och tjejen aldrig lösa detta, tvärtom lär ju jag åka dit på någon ting.
Citera
2016-01-08, 02:51
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sluga-Sluggern
De var väl korkade nog att ge typ 20 000 kr i handen till de som öppnade dörren och dessa svarar väl inte senare samtidigt som de aldrig fick nyckel eller kontrakt...Sveriges förjävliga bostadsmarknad gör unga desperata.

De gav 9500 på kvällen, samma dag fast tidigare på dagen så träffades de och skrev kontrakt samt fick nyckel`efter att ha kollat på lägenheten, allt står i första posten. TS får också veta senare av hyresvärden att tjejen som bodde där har blivit vräkt. Fan, hur är det med läsförståelsen? Är du en IV-person?

Citat:
Vadå sitt och gnäll? Frågar ju om råd här. Det är väl att göra något åt saken. Tänker väl fan inte vara så dum att jag hotar dessa två personer varken i sms eller face-to-face så att jag själv åker dit på någonting.

Om jag gör något olagligt tillbaka så lär jag och tjejen aldrig lösa detta, tvärtom lär ju jag åka dit på någon ting.

Du borde ju ha en av personernas personnr, har du kollat på ratsit eller liknande vart personen är skriven? Langa personnummer här.

Har ni fått tag i personerna än?
Senast redigerad av Slitet-Golv 2016-01-08 kl. 02:55.
Citera
2016-01-08, 02:54
Medlem
TheReefs avatar
Citat:

enda sättet du lär få tillbaka dom 9500 kr är om du gör något själv åt de, staten kommer inte hjälpa dig så man up o dra dit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in