Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-06, 22:42
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommandKeen
Ok trodde man kunde ändra språk på Home-versionen också. Kanske får bli att fixa en svensk version ändå.

Os`et är samma bara språken skiljer.
Så här ändrar du språk - http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-10/how-to-add-an-input-language-to-your-pc#v1h=tab01
Citera
2016-01-06, 23:03
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Ja då vart det fixat hoppas inget mer händer. Den ena datorn är väl fixad medans den andra, den nu, fortfarande är problematisk?

Den jag fjärrstyr har inte krånglat alls (vad jag märkt) den har bara startat om sig ett par gånger då den uppdaterats, den har kvar svenska i utforskaren och edge utan att jag behövt göra något.

Den jag använder hemma har dött och startat om sig ett par gånger hittills, och den hade svårt med uppdateringen men gick att fixa med din hjälp, och idag fixade jag till svenskt språk, och uppdaterat drivrutiner, får se om den har blivit stabil numera eller ej...
Citera
2016-01-06, 23:05
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommandKeen
Ok trodde man kunde ändra språk på Home-versionen också. Kanske får bli att fixa en svensk version ändå.

Jag vet inte hur det är med home, på pro går det (tom ofrivilligt ) jag har bara pro
Citera
2016-01-07, 07:27
Medlem
EckiEckis avatar
Hårdvara - PC --> Programvara - Windows
/Moderator
Citera
2016-01-07, 17:35
Medlem
ekmannens avatar
Jag håller på med media creation tool och ska göra en windows 10 installation på ett usb minne, minnet är på 32 gb och tänkte efter den är klar göra en backup på samma usb minne, går detta utan problem sedan när jag bootar upp på usb:et och installerar windows?
Citera
2016-01-07, 17:40
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekmannen
Jag håller på med media creation tool och ska göra en windows 10 installation på ett usb minne, minnet är på 32 gb och tänkte efter den är klar göra en backup på samma usb minne, går detta utan problem sedan när jag bootar upp på usb:et och installerar windows?

Backup på vad? På ditt nuvarande operativsystem? Eller viktiga filer?
Citera
2016-01-07, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jag vet inte hur det är med home, på pro går det (tom ofrivilligt ) jag har bara pro

Går alldeles utmärkt att ändra språk på home. Själv ändrat från kinesiskt till svenskt.
Citera
2016-01-07, 18:35
Medlem
ekmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Backup på vad? På ditt nuvarande operativsystem? Eller viktiga filer?
Dokument och bilder osv. Jag googlade lite noggrannare på engelska och kom fram till att det gick bra. Tack för svar.
Citera
2016-01-07, 19:14
Medlem
Rippless avatar
Köpte en ny dator i förrgår och har redan stött på ordenligt med problem. Min misstanke är att ett virus har uppkommit. Jag kan inte logga in längre och vet inte hur jag ska starta datorn i felsäkert läge. Jag kan tänka mig att återställa Windows helt men då måste jag också logga in. Hur i helvete ska jag göra för att komma in i datorn?
Citera
2016-01-07, 19:16
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Köpte en ny dator i förrgår och har redan stött på ordenligt med problem. Min misstanke är att ett virus har uppkommit. Jag kan inte logga in längre och vet inte hur jag ska starta datorn i felsäkert läge. Jag kan tänka mig att återställa Windows helt men då måste jag också logga in. Hur i helvete ska jag göra för att komma in i datorn?

Nog bör du kunna komma åt felsäkert läge. Datormodell och tillverkare på datorn?
Citera
2016-01-07, 19:23
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Nog bör du kunna komma åt felsäkert läge. Datormodell och tillverkare på datorn?

Asus G11CB heter den. Jag kan inte göra någonting. Hålla ned shift och starta om går inte eftersom jag inte ens får upp alternativ när jag trycker på på/av-knappen.
Citera
2016-01-07, 19:43
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Asus G11CB heter den. Jag kan inte göra någonting. Hålla ned shift och starta om går inte eftersom jag inte ens får upp alternativ när jag trycker på på/av-knappen.

På Asus så är det F8 för att komma åt felsäkert läge. Om du startar om datorn och pumpar F8 innan POST så bör du kunna komma åt ovan läge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in