2016-01-07, 09:03
Medlem
Är det någon som vet mera om detta? Vad kan det vara för människor som beter sig såhär?

http://www.expressen.se/kvallsposten/tumult-pa-sjukhus--personal-laste-in-sig/
Citera
2016-01-07, 09:13
Medlem
Citat:
Politiet har onsdag aften brugt knipler mod en gruppe på 25-30 personer med anden etnisk baggrund ved Slagelse Sygehus.

http://ekstrabladet.dk/112/tumult-paa-slagelse-sygehus-politiet-maatte-bruge-knipler/5898114
Citera
2016-01-07, 09:46
Medlem
Otems avatar
Tyvärr känns de ju som MENA klockan ringer direkt. Har väl varit
liknade situationer på Sahlgrenska och en del tumult vid andra svenska
sjukhus i Sverige när MENA folk dragit fram och stökat och bråkat, främst
verkar dom ju agera i grupp.

Lite citat:

Citat:
Sjukhusdramat tog form i danska Slagelse på onsdagskvällen.
En grupp om 25-30 personer var på sjukhuset för att besöka en äldre
man som låg inlagd. Personalen bad dem då att komma i mindre grupper
när de gör besök på sjukhuset.

Citat:
Då ska stämningen ha blivit hätsk.
– De blir aggressiva, och när vi kommer dit börjar de vara
aggressiva mot oss också, säger Henrik Karlsson, vakthavande
befäl på Sydsjällands- och Lolland-Falsterspolisen till Ekstrabladet.

Detta tyckte jag lät rätt nice nedan - Ge dom jävlarna!

Citat:
Polisen såg ingen annan utväg än att ta fram batongerna och börja slå.
Senast redigerad av Otem 2016-01-07 kl. 09:49.
Citera
2016-01-07, 10:03
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
"Polisen såg ingen annan utväg än att ta fram batongerna och börja slå."

Vafalls? Inga dialogpoliser?
Citera
2016-01-07, 10:09
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Tyvärr känns de ju som MENA klockan ringer direkt. Har väl varit
liknade situationer på Sahlgrenska och en del tumult vid andra svenska
sjukhus i Sverige när MENA folk dragit fram och stökat och bråkat, främst
verkar dom ju agera i grupp.

Lite citat:

Detta tyckte jag lät rätt nice nedan - Ge dom jävlarna!
Som sagt:

"Politiet har onsdag aften brugt knipler mod en gruppe på 25-30 personer med anden etnisk baggrund ved Slagelse Sygehus."

Dansk media hymlar inte om etniciteten.
Citera
2016-01-07, 10:10
Medlem
Mullrets avatar
Är det en zigenare som skall gå hädan så är det bara till besöka honom - oavsett.. Sett samma skit när jag var inom sjukvården. Horder av ziggisar som härjar runt. Sedan brukar de förse den döende med nya kläder, skor etc... Min kollega gick in i kylrummet och kollade storleken. Det var ett par fina Dexter med lädersula om jag minns rätt. Tyvärr passade de inte
Citera
2016-01-07, 10:43
Medlem
Detta är mångkultur i praktiken. Samhället måste lära sig att hantera de sociala koderna för respektive folkgrupp. Vissa grupper accepterar inte vanlig sjukvård och då skall man inte ta in dem på sjukhus även om det har hänt en olycka eller att någon har drabbats av hjärtinfarkt.
Därför vore det också bra om alla människor tvingades ha på sig någon form av märkning så att man vet hur de skall behandlas om något händer.
Citera
2016-01-07, 11:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Är det en zigenare som skall gå hädan så är det bara till besöka honom - oavsett.. Sett samma skit när jag var inom sjukvården. Horder av ziggisar som härjar runt. Sedan brukar de förse den döende med nya kläder, skor etc... Min kollega gick in i kylrummet och kollade storleken. Det var ett par fina Dexter med lädersula om jag minns rätt. Tyvärr passade de inte
Jo det där verkar vara zigenarbeteende. Jag har själv sett liknande händelser där det suttit ett hundratal zigenare i foajén på Lunds Universitetssjukhus, men dom kaozade iofs inte, men tog en jävla plats.

Renodlade blattekravaller inom sjukvården brukar istället oftast uppstå i samband med att någon blivit knivad/skjuten eller liknande.
Citera
2016-01-07, 11:15
Medlem
Skriuws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Citat:
"Polisen såg ingen annan utväg än att ta fram batongerna och börja slå."

Vafalls? Inga dialogpoliser?
Kan det möjligtvis vara så att nazister lurat dit invandrare och startat ett bråk, sen klätt ut sig till poliser för att kunna slå oskyldiga invandrare? Låter troligt i mina öron, det vänstra iaf
Citera
2016-01-08, 01:19
Medlem
augusta66s avatar
49-årig var involveret i ballade ved sygehus: "Vi er ikke slagsbrødre"

Citat:
Sammen med i alt 25-30 andre personer dukkede 49-årige Ayhan Tuncer onsdag aften omkring kl. 19 op på Slagelse Sygehus for at besøge sin far, der mandag blev indlagt akut med en alvorlig blodprop i hjernen.

Kort efter var han involveret i uroligheder, der bl.a. involverede flere politifolk, der trak stave, efter sygehusets personale havde følt sig truet af den fremmødte gruppe.

Urolighederne opstod ifølge Ayhan Tuncer, efter han allerede tirsdag første gang forsøgte at finde en løsning på, hvordan den store gruppe af pårørende kunne komme på besøg på hospitalet. Han gik i dialog med en sygeplejerske, der imidlertid afviste af finde en løsning, siger han.

Da dialogen ikke gav noget resultat, mødte gruppen op onsdag for at besøge patienten. Alle de fremmødte var familiemedlemmer og bekendte til den indlagte, siger Ayhan Tuncer.

»Da vi kom onsdag aften, fik vi at vide af en sygeplejerske, at hendes kollega skulle være blevet truet. Da vi var flere på afdelingen, valgte de at tilkalde politiet. Det blev vi forbavsede over. Politiet kom og bad os om at forlade lokalet. Vi spurgte hvorfor, hvorefter politiet begyndte at skubbe folk fra gruppen. Og så opstod der tumult,« siger Ayhan Tuncer.

Politiet oplyser, at gruppens medlemmer har anden etnisk herkomst end dansk og kommer fra »en personkreds, vi normalt ikke forventer ballade fra.«

Ayhan påstår att gruppen (vars familjmedlem låg för döden) hade försökt komma fram till en ordning med sjukhuset om hur man skulle arrangera att så många anhöriga skulle komma dit. Sjukhuset var avvisande överför detta, men trots detta bestämde gruppen att ändå åka till sjukhuset. Väl framme anklagades gruppen för att ha framsatt hot mot en sjuksköterska - polisen larmades, tog bort folk med tvång och allting eskalerade därifrån...

Polisen uttalar, att gruppen är av icke-dansk härkomst och från en personkrets man inte förväntar ska ställa till med bråk...

http://jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE8351316/49aarig-var-involveret-i-ballade-ved-sygehus-vi-er-ikke-slagsbroedre/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in