2016-01-07, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XanX
En enkel googling ger svaret att Anavar lämpar sig bäst för deff och du kommer bygga minimalt med muskelmassa.
OT - Använd google.
Ps. Ska själv börja min första kur snar, och jag har läst på. Det borde du också göra. För att det vore tämligen lämpligt att veta vad ditt prepp kommer att göra.

Mvh

Hej min negativa lilla vän, om du läser rubriken på den här tråden kanske du fattar att den lämpar sig för just nybörjare.

Och nu till din negativa feedback: Läst på har jag gjort och jag vet att Anavar är känt för just deffning och OT lämpar sig för bulk MEN även för deff. Därav min fråga eftersom jag är mer intresserad av muskelmassa än styrka.
Citera
2016-01-07, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
En sak i taget. Börja med deff för du har för högt bf i dagsläget. Jag skulle kört på låg dos testo.

Tack Ligger på kcal underskott nu och borde hamna på en 12-13% innan jag startar min kur. Om jag inte är intresserad av testo utan bara av OT eller Anavar, vilket hade du tagit i mitt läge?
Citera
2016-01-07, 08:55
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggagains
Inget svar och kanske var lite otydlig så provar igen
Ålder:
25

Vikt:
80
Längd:
180
Uppskattad BF%:
20
Medicinska problem:
Inga
Styrkestats, bänk, böj och mark:
130/160/200
Nuvarande kostupplägg:
Kcal underskott med fokus mycket protein
Träningserfarenhet:
6 år
Tidigare kurer:
Inga
Eget förslag till kur:
40/50 OT eller 40/50 Anavar
Eget förslag till PCT:
Nolva 40mg dag 1-7 20 mg dag 8-30
Mål med kuren:
Öka i muskelmassa och minska i fett

Så min fråga, vad tror ni passar mig bäst av OT eller Anavar på ett kcal underskott?

#förvirradnybörjare

Ja vart börjar vi?
1) Att bygga massa och deffa samtidigt är inget kroppen brukar göra. Vet inte riktigt hur jag ska förklara vad för du verkar vara totalt ovetandes om hur kroppen fungerar (eller termodynamikens andra lag för den delen). Om du kör tren så kan du, men det borde du liksom veta kan man tycka om du har bestämt dig för att din kropp ska bygga muskler samtidigt som du deffar på kaloriunderskott.
2) Läs på om preparaten om du skall försöka göra ett beslut om vilket du vill ta. Eller har jag fel? Verkar det rimligare att fråga på ett anonymt forum?
3) Börja med att deffa. När du nått runt 12-14% så kan du köra igång och således kan du ta tiden fram tills dess till att läsa åtminstone EN rad om preppen du tänkt ta bortsett från namnet på preppet.

Mvh å lycka till förvirrade nybörjare

Citat:
Ursprungligen postat av Crillster88
Har studerat lite nu och det här är vad jag har kommit fram till i PCT väg..

>v. 24-25 1000iu HCG per dag (10 dagar)
>v. 25-31 40mg nolva per dag

Låter det logiskt?

Nej inte alls. HCG sätter du in under kur och bryggar fram till PCT normalt. Tror inte du behöver inkludera hCG i din PCT.
Sen gällande ai osv så hoppas jag du är medveten om att du behöver adex och cabaser (el liknande för prolaktinet). Att käka nolva efter tren/deca-kur är inget jag hört särskilt gott om heller.

Mvh
Citera
2016-01-07, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Ja vart börjar vi?
1) Att bygga massa och deffa samtidigt är inget kroppen brukar göra. Vet inte riktigt hur jag ska förklara vad för du verkar vara totalt ovetandes om hur kroppen fungerar (eller termodynamikens andra lag för den delen). Om du kör tren så kan du, men det borde du liksom veta kan man tycka om du har bestämt dig för att din kropp ska bygga muskler samtidigt som du deffar på kaloriunderskott.
2) Läs på om preparaten om du skall försöka göra ett beslut om vilket du vill ta. Eller har jag fel? Verkar det rimligare att fråga på ett anonymt forum?
3) Börja med att deffa. När du nått runt 12-14% så kan du köra igång och således kan du ta tiden fram tills dess till att läsa åtminstone EN rad om preppen du tänkt ta bortsett från namnet på preppet.

Mvh å lycka till förvirrade nybörjare

Har läst på och kan säga dig att av det jag läst så GÅR det att bygga massa och gå ner i fett av AAS, men tack för feedbacken iaf fast du svarade inte på min fråga dock
Senast redigerad av Byggagains 2016-01-07 kl. 09:12.
Citera
2016-01-07, 09:27
Avslutad
Citat:
Tack Ligger på kcal underskott nu och borde hamna på en 12-13% innan jag startar min kur. Om jag inte är intresserad av testo utan bara av OT eller Anavar, vilket hade du tagit i mitt läge?

Citat:
Har läst på och kan säga dig att av det jag läst så GÅR det att bygga massa och gå ner i fett av AAS, men tack för feedbacken iaf fast du svarade inte på min fråga dock

Spelar ingen roll vad du kör det är dieten som är avgörande. Anavar och ot är klena preparat så det kommer inte göra någon större skillnad, båda kan även vara svåra att hitta äkta det är ofta fejk eller underdoserat. Testo är bäst som sagt.
Senast redigerad av Tony_Tedeschi 2016-01-07 kl. 09:31.
Citera
2016-01-07, 09:37
Medlem
Citat:
vilket hade du tagit i mitt läge?

Jobba på din nålrädsla istället.
Citera
2016-01-07, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Jobba på din nålrädsla istället.

Vill ha lågandrogen då håravfall ligger i släkten och jag prioriterar håret för högt, dock inte tillräckligt högt för att "våga" ta risken med OT eller Anavar då risken alltid finns Nålrädslan stämmer dock
Senast redigerad av Byggagains 2016-01-07 kl. 10:02.
Citera
2016-01-07, 10:35
Medlem
HulkenKKs avatar
Citat:
Vill ha lågandrogen då håravfall ligger i släkten och jag prioriterar håret för högt, dock inte tillräckligt högt för att "våga" ta risken med OT eller Anavar då risken alltid finns Nålrädslan stämmer dock

Lika bra du håller dig till kosttillskott om du är så nålrädd Mvh HulkenKK
Citera
2016-01-07, 11:22
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:

250 testo ew + 300 primo. Och är du rädd för nålar kan du inte ha lätt här i livet. Det är mycket farligare att duscha.
Citera
2016-01-07, 11:23
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:

Lägg ner AAS-planerna då är mitt tips. Lär dig kost och träning så ska du se att du får pli på kroppen.
Nålrädsla, rädsla för att tappa hår, tränat 6-7 år med 20% bf. Allt detta är röda lampor på min panel iaf.
Att du dessutom inte lyckades tolka mitt förra svar är rätt oroväckande.

Lycka till med muskelbyggardeffen!

Mvh
Citera
2016-01-07, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HulkenKK
Lika bra du håller dig till kosttillskott om du är så nålrädd Mvh HulkenKK

Nej jag tänker ta oralt svårare än så är det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
250 testo ew + 300 primo. Och är du rädd för nålar kan du inte ha lätt här i livet. Det är mycket farligare att duscha.

Tack för tipsen, överdrivare på det andra

Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Lägg ner AAS-planerna då är mitt tips. Lär dig kost och träning så ska du se att du får pli på kroppen.
Nålrädsla, rädsla för att tappa hår, tränat 6-7 år med 20% bf. Allt detta är röda lampor på min panel iaf.
Att du dessutom inte lyckades tolka mitt förra svar är rätt oroväckande.

Lycka till med muskelbyggardeffen!

Mvh

Tråkig kille
Citera
2016-01-07, 12:53
Medlem
Citat:
Nej jag tänker ta oralt svårare än så är det inte.

Tack för tipsen, överdrivare på det andra

Tråkig kille
Jag har kört ot 40/50 med grymma resultat, ungefär samma som på 350mg testo ew.
Men skit o deffa, bulka upp och träna på och bygg muskler.

Vill du deffa senare så kör en kur till med prio för deff men välj då annat preparat. Helst testo då men går väl säkert med något oralt också för att behålla muskler samtidigt du dietar.

Tänk på att deff handlar om diet och inget annat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in