Citat:
Ursprungligen postat av
Byggagains
Inget svar och kanske var lite otydlig så provar igen
Ålder:
25
Vikt:
80
Längd:
180
Uppskattad BF%:
20
Medicinska problem:
Inga
Styrkestats, bänk, böj och mark:
130/160/200
Nuvarande kostupplägg:
Kcal underskott med fokus mycket protein
Träningserfarenhet:
6 år
Tidigare kurer:
Inga
Eget förslag till kur:
40/50 OT eller 40/50 Anavar
Eget förslag till PCT:
Nolva 40mg dag 1-7 20 mg dag 8-30
Mål med kuren:
Öka i muskelmassa och minska i fett
Så min fråga, vad tror ni passar mig bäst av OT eller Anavar på ett kcal underskott?
#förvirradnybörjare
Ja vart börjar vi?

1) Att bygga massa och deffa samtidigt är inget kroppen brukar göra. Vet inte riktigt hur jag ska förklara vad för du verkar vara totalt ovetandes om hur kroppen fungerar (eller termodynamikens andra lag för den delen). Om du kör tren så kan du, men det borde du liksom veta kan man tycka om du har bestämt dig för att din kropp ska bygga muskler samtidigt som du deffar på kaloriunderskott.
2) Läs på om preparaten om du skall försöka göra ett beslut om vilket du vill ta. Eller har jag fel? Verkar det rimligare att fråga på ett anonymt forum?
3) Börja med att deffa. När du nått runt 12-14% så kan du köra igång och således kan du ta tiden fram tills dess till att läsa åtminstone EN rad om preppen du tänkt ta bortsett från namnet på preppet.
Mvh å lycka till förvirrade nybörjare
Citat:
Ursprungligen postat av
Crillster88
Har studerat lite nu och det här är vad jag har kommit fram till i PCT väg..
>v. 24-25 1000iu HCG per dag (10 dagar)
>v. 25-31 40mg nolva per dag
Låter det logiskt?
Nej inte alls. HCG sätter du in under kur och bryggar fram till PCT normalt. Tror inte du behöver inkludera hCG i din PCT.
Sen gällande ai osv så hoppas jag du är medveten om att du behöver adex och cabaser (el liknande för prolaktinet). Att käka nolva efter tren/deca-kur är inget jag hört särskilt gott om heller.
Mvh