Citat:
Ursprungligen postat av
ReedMe
Jag undrar vad IB tror om bevisningen mot honom nu. Om hon tror att den är svag, så kommer hon kanske att visa sig i HR. Men om hon tror att den är stark, så kanske hon stannar hemma och kör över videolänk, eller hur dom gör. Jag tror att hennes val att visa sig i rätten avgörs av hur stark/svag hon anser att bevisningen är. Det ska bli intressant att se vad hon väljer.
Under förhör med NB framkom (tror det var Brantler igen som tryckte på) att han var fullt medveten om vad det innebar om IB skulle komma till rättegången - han ville inte ha dit henne.
Brandtler frågade varför NB inte kallat dit henne via sin försvararen (hennes tvärvända med alibi i slutförhör diskuterades)
Rädd över hela situationen det betvivlar jag inte, hon mådde nog urdåligt.
Men fortsättningsvis ska hon framöver i TR stå för de här uppgifterna öga mot öga med FL.
Jag tror inte hon är så jättesugen på det.
Citat:
förhörsledaren som hade dåligt beteende. Hon hade det mycket svårt. Hon hade inga skor, det var kallt.
Citat:
Det var psykologiskt tvång. Irina var mycket pressad då. Förhörsledaren försökte förvirra henne och det sades också väldigt hårt. När hon sa att hon inte visste, så fick hon veta att det inte passade. Det var polisen som var ganska bestämda och till sist var hon så pressad att hon sa ja till dessa frågor. Hon kände sig mycket dålig. Polisen sa, du måste komma ihåg.
Irina kontronteras med att förhöret finns inspelat och att det inte sades på det sättet.
Irina uppger på fråga, att hon har uppfattningen att Aivaras var hemma hela kvällen
Efter en hel radda med svårigheter under häktning och tofflor i domstolen så kommer med hon att de var lugna. Sista delen innehåller nog det största sanningen.. ihop med försök att fria sin man.
Citat:
Har dem skrikit på dig?
Dom var ganska lugna, men det var psykologiskt mycket svårt.