2016-01-06, 00:34
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
http://listverse.com/2014/04/10/10-cases-of-sibling-serial-killers/
Bröderna som jag tänker på finns inte med där.

Då finns det en del mördarsyskon ändå då. Det trodde jag inte. Man slutar aldrig att förvånas.
2016-01-06, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Absolut, det tror jag också. Dessutom får ju både IB och mamman information och "vägledning" av Rönnbäck om fallet och kanske fortfarande tror det finns någon chans (risk!) att han ska släppas fri.
Inte undra på att IB varit nära kollaps när hon skulle vittna.

Jag tror IB kommer att göra allt för att inte komma till Sverige, dels är hon rädd att åka dit för skyddande av GM, samt rädd för NB och så är väll pengarna slut så hon inte har råd att åka hit.
Och så är hon så otroligt rädd för Svensk Polis.
Ska bli intressant att se hur det blir i HR:
2016-01-06, 00:42
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Enligt förhör med AB kunde NB vara våldsam men han hade aldrig sett honom slå sin fru. Dock hade han väl inte varit så trevlig när hon ifrågasatte om att det kanske var han som var skyldig och bad henne sticka eller vad det nu var så det kan du nog ha mycket rätt i tror jag faktiskt.
Fast NB hade väl stött till/knuffat henne typ ibland om jag inte minns fel? Var ett tag sen jag läste fup. När jag läste förhören med IB så fick jag en känsla av att "hemsituationen" var ganska ansträngd, att hon faktiskt inte mådde bra. Hon verkade inte vara särskilt lycklig med NB. Och då har dom ändå inte varit gifta särskilt länge.
2016-01-06, 00:43
Bannlyst
Citat:
Jahaja där ser man, moi missat, men var det inte de som skenheligförklarade denna typ NB för han var ju SÅÅÅ präktig och drack ju AAALLDRRIIG? Ha, fel, tänkte jag väl. Syntes ju på kvittona från handlar´n i Källby att det var mer eller mindre varje gång det stod Pripps blå med som inköp (FUP)läste jag förut idag. Då har han kört onykter också och så racer på det så molnen står omkring honom. Att ingen reagerat som bor där uppe för det kunde ju hänt nåt en vacker dag, som att nån blir påkörd av knäppgöken. Folk verkar ju varit medvetna om att de alltid körde så framgick det ju. skit ska skit ha och därmed basta!!!!!!!

Normalt brukar folk i mindre orter inte tordas säga något, dom stoppar huvudet i sanden och vill inte se verkligheten.
När han mördade Lisa var han säkert något påverkad, och det förklarar en hel del av hans konstiga
uppträdande.
Önskar jag fick 5 minuter i samma cell som honom.
2016-01-06, 00:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Fast NB hade väl stött till/knuffat henne typ ibland om jag inte minns fel? Var ett tag sen jag läste fup. När jag läste förhören med IB så fick jag en känsla av att "hemsituationen" var ganska ansträngd, att hon faktiskt inte mådde bra. Hon verkade inte vara särskilt lycklig med NB. Och då har dom ändå inte varit gifta särskilt länge.

Det verkade ju som att det var mer normalt och lugnt därhemma när NB inte var där, när han kom hem var AB mestadels inne på sitt rum. Sen, när NB hade druckit brukade han ju vara elak och "trakassera" henne på nätterna, enligt förhören. Både IB och AB var på många vis beroende av NB:s "välvilja". Han hade fixat jobbet till AB, han var den som hade kontakten med arbetsgivaren. Hårt hållna, styrda, beroende samt rädda för NB vill jag påstå att både IB och AB var.
Sen var NB inställsam mot "svensken", d.v.s använder inställsamhet där han själv kan vinna fördelar.
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Jo men en sån låda är tidsbesparande och jag tror också att det är ett långsiktigt planerat mord som skulle vara tänkt att utföras, panik njae, allt väl förberett. Elda upp henne, intressant tanke, why not? En annan sak jag frågat mig är varför kläderna var ut och in på när NFC mottog dom. Är det de på obduktion som tagit av LH alla kläder som hon hade på sig? Får inte det här att stämma. Har NB bara dragit ner kläderna till vaderna på henne så borde de inte vara vrängda eller? Hennes jacka var ju det samma visa med också, ärmarna med avigsidan ut.
Ett av mina uttryck jag brukar använda:"what goes aroud, comes around"....... är det inte i fängelset de som sitter av kommer åt honom så lär han inte vara tryggare vare sig i Sverige eller Litauen, han är nog ganska rökt efter vad man hört historier om förut fast med andra fall.

Jeansen/överdragsbyxorna var förmodligen vrängda för att NB tagit tag på insidan och dragit neråt, vrängt dom alltså med insidan ut. Sedan har dom kanske dragits av på Rättsmedicin i det skicket.

Jackan tror jag att han har tagit ett tag i axelpartiet/kragen och dragit ner bakåt och på det viset låst Lisas armar. I ett senare skede drog han bara av den bakåt om ni förstår vad jag menar.
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:

Jo det stod nog nåt sånt i FUP. Jag fick också en känsla av ansträngt hemförhållande. Nej, de hade inte varit gifta länge, hur länge sviker mig minnet tyvärr nu, men de borde ha varit lyckligare säger nåt mig. Kanske därför han stod i rummet och drog i den lille skinntorre som han inte kunde få fjong på utan alkohol vad jag hört. tur att slippa en sån. Och dessutom skitaktig. Bläh och fy, finns ju tvål om inte annat. Tänk vad många han kan ha stått och sett på på cafeét rakt över när han drog i den där. Där satt de och drack kaffe inget ont anande och även kollat arbetande personal. vilket pucko.
2016-01-06, 01:02
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jeansen/överdragsbyxorna var förmodligen vrängda för att NB tagit tag på insidan och dragit neråt, vrängt dom alltså med insidan ut. Sedan har dom kanske dragits av på Rättsmedicin i det skicket.

Jackan tror jag att han har tagit ett tag i axelpartiet/kragen och dragit ner bakåt och på det viset låst Lisas armar. I ett senare skede drog han bara av den bakåt om ni förstår vad jag menar.

Ahh, , så kan det ju vara förstås.
2016-01-06, 01:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Precis. Det var därför hon svängde sej så i förhöret i Litauen. Svenska medier skrev om den osäkra bevisningen så hon trodde att han skulle gå fri. Och nu kan hon inget annat än att hålla fast vid honom. Hon är livrädd för vad han kan ta sig till om han skulle frias i HR.
Intressant reflektion med tanke på google translate som användes hela tiden (uppges i förhör). Media var inte nådiga i att gnälla på bristande bevisning fram till åtal väcktes, moderns DNA diskussioner och andra bortförklaringar lär väl ha påverkat likaväl via media.

Sen dök det upp helt ny information om alternativa gärningsmän: "ganska konstig bil" med två män, sen en till med två unga killar, sen 4-5 män på motorcyklar som stod upp på dem.
Att hon inte tidigare berättat om 8-9 män i nåt förhör innan berodde på att hon var så chockad.
(pladdra på om allt annat verkar dock ha gått bra)
Hon verkar inte vilja ha med rättegången att göra öht iom att hon blånekade inledningsvis med orden "jag vägrar vittna". Det känns som ett forcerat deltagande.
2016-01-06, 01:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016
Jag tror IB kommer att göra allt för att inte komma till Sverige, dels är hon rädd att åka dit för skyddande av GM, samt rädd för NB och så är väll pengarna slut så hon inte har råd att åka hit.
Och så är hon så otroligt rädd för Svensk Polis.
Ska bli intressant att se hur det blir i HR:
Rädd för svensk polis tror jag inte att hon är. Det var nog snarare en Rönnbäck, d.v.s en efterhandskonstruktion för att bortförklara att hon ej var med i TR och stöttade sin man.
Det ser ju nämligen inte så bra ut när ingen ur NB:s familj visat sitt stöd på plats än så länge. Mig veterligen har ingen besökt honom heller. Det borde väl kanske mamman gjort som ondgjorde sig i media över konspirationen som satt dit hennes "oskyldige" son.
Den som framkallar ångest och rädsla hos IB, det är hennes man NB.
Och, rädslan över att han skulle släppas fri. Därför är hon låst i vad hon skulle säga på ett förhör, det handlar ju om att hon är livrädd.
2016-01-06, 01:07
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Det verkade ju som att det var mer normalt och lugnt därhemma när NB inte var där, när han kom hem var AB mestadels inne på sitt rum. Sen, när NB hade druckit brukade han ju vara elak och "trakassera" henne på nätterna, enligt förhören. Både IB och AB var på många vis beroende av NB:s "välvilja". Han hade fixat jobbet till AB, han var den som hade kontakten med arbetsgivaren. Hårt hållna, styrda, beroende samt rädda för NB vill jag påstå att både IB och AB var.
Sen var NB inställsam mot "svensken", d.v.s använder inställsamhet där han själv kan vinna fördelar.

Gott för dem att slippa NB nu då, kanske är utplantering av hans DNA av dem trots allt. Kanske inte bara var kärlek som jag skoja med Xenia om, att få sin frihet utan trakasserier möjlig. Men, osmart av IB att plantera ut sitt eget DNA oblandat på LH trosa. Hon har säkert känt sig hämndlysten om det varit så som beskrivs och brodern trött på det.
2016-01-06, 01:10
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz

MEN DU, jag tror jag läste nåt i stil med att hon fortfarande hade byxorna vid vaderna när hon kom in till NFC förut igår i FUP förresten. Jackan var separat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in