2016-01-06, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Finns faktiskt ett fall i USA där två bröder ägnade sig åt att plocka upp liftande tonårstjejer som dom tog med sig hem till huset där dom bodde och där dom våldförde sig sexuellt på flickorna för att sen döda dom och dumpa kropparna. Nu var det några år sen jag såg den här dokumentären på TV så jag har glömt det mesta. Men jag har för mig att det slutade med att en flicka lyckades rymma till en granne som tillkallade polis, och när polisen gick in i huset hittade dom souvenirer från offren som bröderna hade samlat på. Bröderna var runt trettiostrecket och hade hunnit med en del flickor. Det går säkert att googla sig fram till dom här bröderna om man vill det. Kan ju inte finnas så många av dom.
http://listverse.com/2014/04/10/10-cases-of-sibling-serial-killers/
2016-01-06, 00:08
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016
Enligt min teori som är följande:
När han dödat Lisa och hängt upp henne, och därefter fick han panik och skar ner henne och lade henne på typ diskbänken som visas i FUP, och där snören och Lisas hår hittades.
Så tror jag med tanke på den korta tiden, att han lindat in henne i plast/plastsäckar.
Hon blödde inte mycket, men för att dölja DNA i bilen valde han någon form av plast.
Sedan smidigt lyft in henne i bilen och kört som en galning till byssjan som han tyckte var bra.
Han kan alla stora och små genvägar till byssjan och slänger sedan jacka och resten på rishögen.
Hans tanke var vad jag (misstänker) att elda upp henne på rishögen. Eller gräva ner henne där det
låg döda djurkadaver.
Men det är vad jag tycker verkar mest logiskt.
Det är bara NB som vet.
Hoppas någon behandlar honom på samma sätt en vacker dag.
Men som sagt, det är vad jag misstänker efter allt läsande och lyssnande av ljudband.

Jo men en sån låda är tidsbesparande och jag tror också att det är ett långsiktigt planerat mord som skulle vara tänkt att utföras, panik njae, allt väl förberett. Elda upp henne, intressant tanke, why not? En annan sak jag frågat mig är varför kläderna var ut och in på när NFC mottog dom. Är det de på obduktion som tagit av LH alla kläder som hon hade på sig? Får inte det här att stämma. Har NB bara dragit ner kläderna till vaderna på henne så borde de inte vara vrängda eller? Hennes jacka var ju det samma visa med också, ärmarna med avigsidan ut.
Ett av mina uttryck jag brukar använda:"what goes aroud, comes around"....... är det inte i fängelset de som sitter av kommer åt honom så lär han inte vara tryggare vare sig i Sverige eller Litauen, han är nog ganska rökt efter vad man hört historier om förut fast med andra fall.
2016-01-06, 00:13
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
NB var ensam ute på söndagskvällen. Som ett rovdjur på jakt, han spanade, längtade och inväntade rätt tidpunkt och offer.

IB och AB, de undergivna två, var hemma i huset. Rökte, drack kaffe, åt pannkakor.

NB ströp/hängde en ung flicka, skändade sen hennes kropp grovt. När det var över tryckte han in den döda kroppen, som då var "förbrukad" i ett skitigt skåp.

Nej, Irinas vittnesmål är ej mycket värt. Sist så lät det som att hon monotont läste upp vad någon skrivit ner till henne. Hon är rädd, hon bor ju hos NB:s mor (vad jag vet) och är beroende av hennes välvilja förmodligen. IB är också fortfarande rädd för NB vad jag kan märka, han har fortfarande sin kontroll över henne.
Precis. Det var därför hon svängde sej så i förhöret i Litauen. Svenska medier skrev om den osäkra bevisningen så hon trodde att han skulle gå fri. Och nu kan hon inget annat än att hålla fast vid honom. Hon är livrädd för vad han kan ta sig till om han skulle frias i HR.
2016-01-06, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Och sen att den gamle Palme utredaren ska vittna angående utredarna behandling av NB tycker jag är löjligt och smutskastar förhörsledarna..Jag tycker att vi i Sverige behöver lite tuffare tag i förhör,en Gunvald Larsson typ då skulle flera erkänna sina brott direkt istället för att blåneka trots dom är skyldiga. .

Ja, det är ytters pinsamt. Undrar hur mycket han får för att ställa upp på det? Och, dessutom har ju advokaten suttit med på förhören utan att då haft något alls att anmärka på

Gunvald Larsson behövs nog är ju tvärtom alldeles för tamt ibland.
2016-01-06, 00:15
Medlem
CatTheHunters avatar
Jag Tänkte åka Upp Till Blomberg I år 7/6 Till 15-kaffet. Ni Andra Debattörer är Välkomna Att Ansluta Er Om Ni är Intresserade Och Kan. Skulle Vara Roligt Att Ses Efter Så Lång Tid Som Ett år Som Gått, Då Vi Varit Engagerade Allesammans I Denna Hemska Historia.
2016-01-06, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Jo men en sån låda är tidsbesparande och jag tror också att det är ett långsiktigt planerat mord som skulle vara tänkt att utföras, panik njae, allt väl förberett. Elda upp henne, intressant tanke, why not? En annan sak jag frågat mig är varför kläderna var ut och in på när NFC mottog dom. Är det de på obduktion som tagit av LH alla kläder som hon hade på sig? Får inte det här att stämma. Har NB bara dragit ner kläderna till vaderna på henne så borde de inte vara vrängda eller? Hennes jacka var ju det samma visa med också, ärmarna med avigsidan ut.
Ett av mina uttryck jag brukar använda:"what goes aroud, comes around"....... är det inte i fängelset de som sitter av kommer åt honom så lär han inte vara tryggare vare sig i Sverige eller Litauen, han är nog ganska rökt efter vad man hört historier om förut fast med andra fall.

Det finns många tuffa killar som vill åt honom skulle jag gissa.
Dom ligger lågt och tar honom vid rätt tillfälle.
Det är ett så avskyvärt brott, så det råder HAT över hela landet.
Om kläderna har jag inga svar eftersom jag inte har svar på det.
2016-01-06, 00:18
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det där är nog svårt tror jag att man finner mord att koppla till honom. Men att han kan ha antastat eller gjort försök som med Adriana kan ju ha hänt. Har man inget spår eller signalement, så lär man inte få fram det heller. Han är förmodligen non serial sexual murderer. Hans liv i Litauen under ungdomsåren hade dock varit intressant att ta del av.
Håller med. Det här var förmodligen hans första mord. Han verkar ju inte vara den typiska kvinnomördaren som utför regelrätta våldtäkter på sina offer.
2016-01-06, 00:19
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Precis. Det var därför hon svängde sej så i förhöret i Litauen. Svenska medier skrev om den osäkra bevisningen så hon trodde att han skulle gå fri. Och nu kan hon inget annat än att hålla fast vid honom. Hon är livrädd för vad han kan ta sig till om han skulle frias i HR.

Enligt förhör med AB kunde NB vara våldsam men han hade aldrig sett honom slå sin fru. Dock hade han väl inte varit så trevlig när hon ifrågasatte om att det kanske var han som var skyldig och bad henne sticka eller vad det nu var så det kan du nog ha mycket rätt i tror jag faktiskt.
2016-01-06, 00:20
Medlem
develis avatar
Jakten på utländska Lisa Holm-fall fortsätter
5 januari
Citat:
Citat:
Citat:
Vi har inte fått några svar från andra länder än, säger kriminalkommissarie Lars Johansson.
Citat:
Vi har inte fått några svar än om att han har varit aktuell i något annat land. Jag har heller inte fått svar på hur NFC hanterat det, säger Lars Johansson, ansvarig för Lisa Holm-utredningen.
När någon topsas i Sverige görs en automatisk sökning på dna i det så kallade Prüm-registret. Men i dagsläget är bara tio länder anslutna.
Citat:
Utöver det kan polisen fråga specifika länder om information, exempelvis utifrån tillvägagångssätt eller gärningsman.
Citat:
- England och Litauen är förstås intressanta. Ska man göra en djupare kontroll där krävs det en rättshjälpsbegäran, säger Lars Johansson.
Citat:
- Just nu vet vi inte mer om de här bitarna, säger Lars Johansson.
Han förklarar att även internationell polis visat intresse för Lisa Holm.
- Innan Lisa hittades vet jag att det fanns kontakter mellan olika länder. Europol och Interpol var intresserade av att hitta en gärningsman.

Om det finns några intressanta spår efter Nerijus Bilevicius utanför Sveriges gränser återstår att se, men jakten fortsätter.
- Det är inte alls säkert att han gjort något tidigare. Det kan vara en förstagångsgrej.
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2947941-jakten-pa-utlandska-lisa-holm-fall-fortsatter
2016-01-06, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Enligt förhör med AB kunde NB vara våldsam men han hade aldrig sett honom slå sin fru. Dock hade han väl inte varit så trevlig när hon ifrågasatte om att det kanske var han som var skyldig och bad henne sticka eller vad det nu var så det kan du nog ha mycket rätt i tror jag faktiskt.

Brodern har berättat att tidigare när NB blev onykter så skulle han alltid slåss med folk.
Hans tidigare hustru lär vist ha blivit misshandlad, och därför skildes dom och NB har ingen kontakt med dottern.
Brodern var själv rädd när NB blev full.
När NB var full brukade han stöta till senaste hustru med armbåge. Men mer än så framkommer inte
Men en galning är vad det är.
2016-01-06, 00:28
Bannlyst
Citat:
Absolut, det tror jag också. Dessutom får ju både IB och mamman information och "vägledning" av Rönnbäck om fallet och kanske fortfarande tror det finns någon chans (risk!) att han ska släppas fri.
Inte undra på att IB varit nära kollaps när hon skulle vittna.
2016-01-06, 00:33
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016
Brodern har berättat att tidigare när NB blev onykter så skulle han alltid slåss med folk.
Hans tidigare hustru lär vist ha blivit misshandlad, och därför skildes dom och NB har ingen kontakt med dottern.
Brodern var själv rädd när NB blev full.
När NB var full brukade han stöta till senaste hustru med armbåge. Men mer än så framkommer inte
Men en galning är vad det är.

Jahaja där ser man, moi missat, men var det inte de som skenheligförklarade denna typ NB för han var ju SÅÅÅ präktig och drack ju AAALLDRRIIG? Ha, fel, tänkte jag väl. Syntes ju på kvittona från handlar´n i Källby att det var mer eller mindre varje gång det stod Pripps blå med som inköp (FUP)läste jag förut idag. Då har han kört onykter också och så racer på det så molnen står omkring honom. Att ingen reagerat som bor där uppe för det kunde ju hänt nåt en vacker dag, som att nån blir påkörd av knäppgöken. Folk verkar ju varit medvetna om att de alltid körde så framgick det ju. skit ska skit ha och därmed basta!!!!!!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in