2016-01-04, 19:44
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelemannen
Givetvis är det så, jag ska göra det till mitt projekt 2016 att researcha moonrocks, här sitter man ju mest och spekulerar. Du också verkar det som. Återkommer 2017

7 inlägg i tråden och du vet att jag spekulerar. Det är ju ganska enkelt och leta på vad jag skrivit i tråden tidigare. https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=119618&threadid=9678 42&page=19

Varit aktiv i denna tråd sen 2006. 946 inlägg. Och det är jag som spekulerar?
Citera
2016-01-04, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Nu ljuger du igen....

Du skrev:

Vilket är en lögn.

Fakta är:
ASCENT STAGE
The Lunar Module operated as a unit until the time of leaving the Moon when the ascent stage (which contained the crew) functioned as a separate spacecraft for rendezvous and docking with the Command Module. This section had a docking port for linking up with the command ship and crew transfer.
Crew size: 2
Height: 3.2 m
Maximum diameter: 4.3 m
Crew compartment: 2.35 m diameter x 1.07 m long
Habitable volume: 4.5 m3
Total mass: 4,780 kg
Crew mass: 144 kg
Propellant mass: 2,375 kg
Ascent engine
thrust: 15.57 kN

DESCENT STAGE
Height: 3.8 m
Maximum diameter: 4.3 m / 9.4 m (diagonally across landing legs)
Total mass: 10,465 kg for H-series (J-series: 11,665 kg)
Propellant mass: 8,355 kg (8,873 kg)
Descent engine
thrust: throttleable 4.67-43.90 kN
Är det något fel på dig? Om du googlar lunar module quick reference data så får du pdf:en.
Och varför tror du att någon flugit igenom bältet?
Får man vara så fräck så man frågar vad du har för studiebakgrund?
Citera
2016-01-04, 20:04
Bannlyst
Nu behöver du inte ens googla eller ladda ner pdf, bara följ länken:
https://www.smashwords.com/extreader/read/79525/2/apollo-and-americas-moon-landing-program-lunar-module-lm-ref
Citera
2016-01-04, 20:05
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terminatorarnold
Är det något fel på dig? Om du googlar lunar module quick reference data så får du pdf:en.
Och varför tror du att någon flugit igenom bältet?

Du har fått fakta. Du skrev:
Citat:
Ascent stage:en ( vad heter det på svenska?) vägde ca 5000 pounds och hade ca 5000 pounds med bränsle ombord.

Det är en lögn.
Och din referens skriver inte ens dessa vikter din braksopa.

ASCENT STAGE

Ganska långt från dina fria fantasier.

Hur många ggr skall jag påvisa detta för dig? Eller bättre, redovisa dina siffror kanske?
Men då blir det väl en lögn till.

Till skillnad från dig tror jag inget då det gäller detta. Jag vet. Lär dig skillnaden så kanske uppvaknandet inte blir så brutalt.

Vilka, hur många och vilken del av bältena är redan redovisat av mig igår.
Är det något du undrar över återkom.
Citera
2016-01-04, 20:06
Bannlyst
Citat:
Du har fått fakta. Du skrev:

Det är en lögn.
Och din referens skriver inte ens dessa vikter din braksopa.

ASCENT STAGE

Ganska långt från dina fria fantasier.

Hur många ggr skall jag påvisa detta för dig? Eller bättre, redovisa dina siffror kanske?
Men då blir det väl en lögn till.

Till skillnad från dig tror jag inget då det gäller detta. Jag vet. Lär dig skillnaden så kanske uppvaknandet inte blir så brutalt.

Vilka, hur många och vilken del av bältena är redan redovisat av mig igår.
Är det något du undrar över återkom.
Jag ger upp, du är helt klart inte riktigt klok.
Citera
2016-01-04, 20:28
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Jag ger upp, du är helt klart inte riktigt klok.

Du är nog inte den som skall bedöma en persons metall hälsa.

Du skriver att vikten är:

Citat:
Ascent stage:en ( vad heter det på svenska?) vägde ca 5000 pounds och hade ca 5000 pounds med bränsle ombord.
Dina egna ord. Du har ju haft chansen och dementera dessa vikter, men det har du inte gjort.

Din EGNA länk du numera refererar till håller ju inte med dig ens.
Och så är det jag som inte är klok.
Ordet du borde leta efter är självinsikt. Där har du en hel del att göra.
Citera
2016-01-04, 20:41
Bannlyst
Citat:
Du är nog inte den som skall bedöma en persons metall hälsa.

Du skriver att vikten är:

Dina egna ord. Du har ju haft chansen och dementera dessa vikter, men det har du inte gjort.

Din EGNA länk du numera refererar till håller ju inte med dig ens.
Och så är det jag som inte är klok.
Ordet du borde leta efter är självinsikt. Där har du en hel del att göra.
Som sagt, du är uppenbarligen inte klok.

edit: jag borde inte skriva detta, men du förstår alltså inte att 4500 Pounds och 5200 Pounds är ca 5000 Pounds per styck?
Senast redigerad av terminatorarnold 2016-01-04 kl. 20:46.
Citera
2016-01-04, 21:12
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Som sagt, du är uppenbarligen inte klok.

edit: jag borde inte skriva detta, men du förstår alltså inte att 4500 Pounds och 5200 Pounds är ca 5000 Pounds per styck?

Så här har du också skrivit.

Citat:
Månlandaren vägde ca 10 000 pounds läste jag någonstans, och lyftkraften dom hade var bara 3 500 pounds.

Det är också en lögn. Och det är fortfarande en lögn om man går efter DIN länk.
Din länk säger 36,100 lb. För om som du hävdade att lyftkraften inte räckte så måste hela vikten vara med i beräkningen. men det kanske till och med du fattar.

Och apropå det....
Ascent engine
Descent engine

Så varför hittar du på massa siffror som du sen inte kan hålla koll på utan hamnar i skiten om och om igen.
Citera
2016-01-04, 22:55
Medlem
Citat:
Du har redan fått svaret,men du ignorerade det då och jag gosar att du kommer göra lika dant denna gång.

The International Space Station and the Space Shuttle fly at altitudes less than 400 km, which is usually just below the inner radiation belt. However, a region called the South Atlantic Anomaly (SAA), where the inner radiation belt makes its closest approach to the Earth's surface, can cause problems for spacecraft in a low-Earth orbit. Inside the SAA, the radiation intensity is higher than other places at the same altitude above the Earth. The SAA is caused by a "dip" in the strength of the Earth's magnetic field at that location because the center of the Earth's magnetic field is offset from the Earth's geographic center by about 450 kilometers (280 miles).

6st uppdrag till Hubbleteleskopet som ligger på ca 547km höjd.
Så då var vi där igen. Läs på!

Om du varit ärligt intresserad av detta så hade man väl kunnat kräva att du skulle veta en så enkel sak. Men med foliehatten nedtryckt över öron och ögon är det näst intill omöjligt för dig att ta in fakta.

Nejvisst det stämmer, men då snackar vi om minuters exponering, när man befinner sig över just det här specifika lilla området och tillochmed detta utgör ett problem för bla iss och hubble, med dagens teknologi. Hubbleteleskopet utför inget arbete när det passerar genom det här området.
Citera
2016-01-04, 22:55
Bannlyst
Citat:
Så här har du också skrivit.

Det är också en lögn. Och det är fortfarande en lögn om man går efter DIN länk.
Din länk säger 36,100 lb. För om som du hävdade att lyftkraften inte räckte så måste hela vikten vara med i beräkningen. men det kanske till och med du fattar.

Och apropå det....
Ascent engine
Descent engine

Så varför hittar du på massa siffror som du sen inte kan hålla koll på utan hamnar i skiten om och om igen.
Kan ingen annan förklara för honom? Jag talar tydligen inte samma språk som elgigante...
Citera
2016-01-04, 23:05
Bannlyst
Eller jag ska försöka:
Elgigante, du hoppadein i en diskussion som du inte fattade från första början angående tröghetsmoment.
En annan snubbe hade fått för sig att 80 kg rymddräkt är lika tung att bära på månen som den är på jorden.

Jag försökte visa på det absurda i hans tankegång genom att ta exemplet med den del av månlandaren som lyfter från månen, och som väger ca 5000 pound och som har ca 5000 pound med bränsle ombord.
Eftersom lyftkraften i uppstigningsjetmotorn bara är 3500 pounds så skulle den inte kunna lyfta om snubben hade haft rätt angående att 80 kg rymddräkt är lika svår att lyfta på månen som på jorden.

Fattar du nu? Jag pallar inte mer av ditt tjat, elgigante, så snälla skriv att du fattar...
Citera
2016-01-04, 23:19
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Eller jag ska försöka:
Elgigante, du hoppadein i en diskussion som du inte fattade från första början angående tröghetsmoment.
En annan snubbe hade fått för sig att 80 kg rymddräkt är lika tung att bära på månen som den är på jorden.

Jag försökte visa på det absurda i hans tankegång genom att ta exemplet med den del av månlandaren som lyfter från månen, och som väger ca 5000 pound och som har ca 5000 pound med bränsle ombord.
Eftersom lyftkraften i uppstigningsjetmotorn bara är 3500 pounds så skulle den inte kunna lyfta om snubben hade haft rätt angående att 80 kg rymddräkt är lika svår att lyfta på månen som på jorden.

Fattar du nu? Jag pallar inte mer av ditt tjat, elgigante, så snälla skriv att du fattar...

Du förstår väl att den kan lyfta, eller tror du att någon så här närmare 40 år efteråt kan räkna ut att det inte gick?

Ställ dig den här frågan, om det nu vore en konspiration, varför ens ge människor en chans till att tvivla?

De har alltså lagt ned miljarder dollar och kan sedan inte kolla upp saker som motoreffekt eller saker om foton.

Ingen av oss har varit nära en månlandare, och de hade kunnat dra till med vilka siffror de ville. Att de inte har gjort det tyder på att de inte ens har kunnat tänka sig att månlandningarna inte ens har hänt.

Det finns så mycket bevis på att månlandningarna är verklighet. Läs till exempel om radiovågor, Jodrell bank och vad ryssarna hade för förmåga.

Till sist blir det, som vanligt, att konspiratörerna har makt att kontrollera mäktiga länder, men inte internetjoe. Finns där inte något att fundera över?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in