Citat:
Ursprungligen postat av
terminatorarnold
Eller jag ska försöka:
Elgigante, du hoppadein i en diskussion som du inte fattade från första början angående tröghetsmoment.
En annan snubbe hade fått för sig att 80 kg rymddräkt är lika tung att bära på månen som den är på jorden.
Jag försökte visa på det absurda i hans tankegång genom att ta exemplet med den del av månlandaren som lyfter från månen, och som väger ca 5000 pound och som har ca 5000 pound med bränsle ombord.
Eftersom lyftkraften i uppstigningsjetmotorn bara är 3500 pounds så skulle den inte kunna lyfta om snubben hade haft rätt angående att 80 kg rymddräkt är lika svår att lyfta på månen som på jorden.
Fattar du nu? Jag pallar inte mer av ditt tjat, elgigante, så snälla skriv att du fattar...
Du förstår väl att den kan lyfta, eller tror du att någon så här närmare 40 år efteråt kan räkna ut att det inte gick?
Ställ dig den här frågan, om det nu vore en konspiration, varför ens ge människor en chans till att tvivla?
De har alltså lagt ned miljarder dollar och kan sedan inte kolla upp saker som motoreffekt eller saker om foton.
Ingen av oss har varit nära en månlandare, och de hade kunnat dra till med vilka siffror de ville. Att de inte har gjort det tyder på att de inte ens har kunnat tänka sig att månlandningarna inte ens har hänt.
Det finns så mycket bevis på att månlandningarna är verklighet. Läs till exempel om radiovågor, Jodrell bank och vad ryssarna hade för förmåga.
Till sist blir det, som vanligt, att konspiratörerna har makt att kontrollera mäktiga länder, men inte internetjoe. Finns där inte något att fundera över?