2015-12-10, 18:06
Medlem
aomajgads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilloz
Kommer den tiden de suttit i häkte att räknas in i straffet? Dvs.. drar dom av de månader som de redan suttit inne?

Ja, det stämmer
Citera
2015-12-10, 22:59
Medlem
Beerzuuls avatar
Bara jag som reagerade ersättningen till Elv*ras advokat? "Advokat Thomas Ört tillerkänns ersättning av allmänna medel med 434 962 kr. Av beloppet avser 299 460 kr arbete, 43 020 kr tidsspillan, 5 490 kr utlägg och 86 992 kr mervärdesskatt"

434 000 för något som mynnar ut i ett ringa narkotikabrott...
Citera
2015-12-14, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShouldBeFine
Nja det borde det inte vara, hon skiner ju inte direkt med intelligens så hon har säkert inte varit försiktig i penningtvätten så det fanns nog rätt synligt spår där. Tror rätten tagit hänsyn till att hon glappat och har en unge snarare än att det inte går att bevisa hennes inblandning.

Tack!

Ursäkta om jag är liten gnutta ointelligent, men är det någon som möjligtvis vet om polisen tog min unge vid husrannsakan och i så fall var den är nu? Kanske även någon som vet ålder och namn på hen? Kommer jag att få tillbaka den också, eller vad tror ni? Ni som är så otroligt intelligenta här. Och vad gäller penningtvätten så var jag ju också lite oförsiktig då jag körde dom i 90 grader...

Ett tips till alla små, söta och lättlurade, (åtminstone i denna tråden), tro inte på allt ni läser och hör.
Citera
2015-12-14, 23:53
Medlem
Polisen tog inte din unge nej, det är inte deras jobb. Men är 100% säker på att socialen gör en utredning till hurvida du är lämplig att ta hand om ett barn.

Min erfarenhet av folk som knarkar, umgås med knarkare och kriminella och sedan klarar sig väldigt lindrigt undan när dom egentligen borde få fängelse för sin medverkan och hjälp till grov kriminell verksamhet, inte lär sig en läxa.

Istället har man tonvis med ursäkter, ingen annan förstår hur det egentligen var, för dom var inte i dens sits osv. Som vuxen tar man egna beslut och bör veta rätt och fel.

Jag personligen hade inte önskat något barn att leva med en förälder som rör sig i sådana kretsar och sätter sig i sådana situationer. Men det är ju bara jag.
Citera
2015-12-15, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Interista10
Polisen tog inte din unge nej, det är inte deras jobb. Men är 100% säker på att socialen gör en utredning till hurvida du är lämplig att ta hand om ett barn.

Min erfarenhet av folk som knarkar, umgås med knarkare och kriminella och sedan klarar sig väldigt lindrigt undan när dom egentligen borde få fängelse för sin medverkan och hjälp till grov kriminell verksamhet, inte lär sig en läxa.

Istället har man tonvis med ursäkter, ingen annan förstår hur det egentligen var, för dom var inte i dens sits osv. Som vuxen tar man egna beslut och bör veta rätt och fel.

Jag personligen hade inte önskat något barn att leva med en förälder som rör sig i sådana kretsar och sätter sig i sådana situationer. Men det är ju bara jag.

Hej igen, vänligen läs mitt inlägg igen, men denna gång med ironisk ton.

Jag har ingen unge. Alltså, jag är inte någons mor. Jag har varken en son eller en dotter.
Citera
2015-12-15, 11:52
Medlem
repstegens avatar
Hallå eller? Kan vi kanske inte bara släppa delen med Elv*ra?

Var det smart gjort? NEJ
Kan hon hitta en bättre snubbe än V? ANTAGLIGEN
Har hon kanske inte varit så nice mot sin kille under hotell delen? GARANTERAT
Var det rätt att glappa lite mycket? ABSOLUT INTE!

Men ärligt, tror inte riktigt hon såg/förstod omfattningen av det hela..
Och om hon gjorde det så ÄR det inte alltid så lätt att säga nej/släppa vissa saker när man är lite små "glad" i någon. Tom tingsrätten förstår den delen och det är inga raketforskare direkt.

Och ja vet dom närmaste kommentarerna, DU vill bara ha fitta, DU vill va som dom, DU klarar inte ett vanligt liv därför ser du upp till såna här fake ass gangstaz mm. Lägg ner direkt!

Hennes del i det här är ju ganska liten, (är ju inte så att hela "imperiet" hade rasat för att hon inte körde, tror V hade skaffat en annan bil) så ge henne en liten paus folk..
ALLA knasar lite med livet ibland, vissa mer & vissa mindre men that's life!
Senast redigerad av repstegen 2015-12-15 kl. 11:57.
Citera
2015-12-19, 20:13
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beerzuul
Bara jag som reagerade ersättningen till Elv*ras advokat? "Advokat Thomas Ört tillerkänns ersättning av allmänna medel med 434 962 kr. Av beloppet avser 299 460 kr arbete, 43 020 kr tidsspillan, 5 490 kr utlägg och 86 992 kr mervärdesskatt"

Japp men det var bara en del av polisens pussel ta nån som pratar mycket dra ner grovt penningbrott till ringa narkotikabrott som tack. Helt sinnessjuka summor alltså om man lägger ihop alla advokatskostnader i detta fallet.
Citera
2016-01-04, 12:15
Medlem
Kungkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beerzuul

Ja, fast då får du tänka på att hon säkerligen vart misstänt på flertal andra punkter som hon friades ifrån, det ger feta loverrrr min vän.
Citera
2016-01-04, 22:13
Medlem
Reddingtons avatar
http://sla.se/skovde/2016/01/04/akla...traffskarpning

Citat:
Nu överklagas domen i den rekordstora narkotikahärvan. Åklagarna anser bland annat att tingsrätten gjort en felaktig bedömning gällande det stora innehavet av amfetamin.
– Vi anser att de åtalade innehaft det gemensamt och att de ska dömas för det, säger åklagare Sofia Karlsson till SLA.
Citera
2016-01-08, 14:01
Medlem
EAflumes avatar
Någon som vet datumet när hovrättsförhandlingen sker i Jönköpings Göta hovrätt?
Citera
2016-01-13, 21:42
Medlem
Hörde från en bekant att hen sett Vanja på en krog i helgen, kan väl ändå inte stämma?
Citera
2016-01-15, 06:15
Medlem
Kungkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pennvass
Hörde från en bekant att hen sett Vanja på en krog i helgen, kan väl ändå inte stämma?

Vad heter din vän som påstår det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in