2016-01-04, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
"vi har tid och leta och vi kommer leta tills vi hittar" - den meningen verkar inte finnas med, har du kommit på den själv eller har jag missat?

Du klipper ur saker som sagts och sammanställer det så det passar dina syften och utelämnar då viktiga detaljer.

Det visar på desperation samt försök till skönmålning av NB och försök till svartmålning av polisen.

Så här ser delen i förhöret ut i helhet, där du klippt ut det som passade dig (s.1520-1521 FUP)
Blir liksom en annan innebörd, han förklarar vilka möjligheter de har till spårsäkring, att säkra bevisen, förklarar lite om DNA.
Det polisen vill komma fram till är
Det du klippt ut är understruket.

Du har uppenbarligen inte läst min länk eller förhören i fupen. Ändå påstår du saker.

Niklas Lindström kunde inte veta att de skulle hitta DNA innan de hade hittat det. Jag ställer frågan här också: är han klärvoajant? Det verkar för övrigt vara något som Skövdepolisen grova brott gillar, medier och klärvoajans. Det var 1000 sidor i slasken om tips från siare?
2016-01-04, 16:08
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
.. och ÅK håller inte med och inte jag heller. Jag tror däremot inte det framkom hur bra signalement hon gav - det blev ett fokus på bilderna. Sammantaget finns inte en chans att detta inte är NB.

1. Signalement sammanfaller starkt med NB och det är sen ytterst orimligt att en annan person skulle parkera där och invänta en person för en vägbeskrivning. Kör in med fronten och står och ute väntar på en helt ödslig vägsträcka? Att det råkar komma en person där?
Aldrig i havet.

.
Du har naturligtvis hur rätt som helst och åklagaren också!
Det är en viss skillnad i att se foton på någon och sedan verkligen möta personen öga mot
öga igen. Då skingras den möjliga rest av osäkerhet som funnits
vid konfrontationen med blott foton.
AB blir fullkomligt övertygad om att det är Nerijus hon mött den där tidiga lördagskvällen!
Ingen alls tvekan. Bara en orubblig säkerhet kring igenkännandet.

Vid fotokonfrontation pekade hon ut mannen, men var då inte helt säker.
Uder rättegången idag försvann tvivlen.

- Jag är osäker på vem jag såg i ladan, men vem jag träffade på vägen
är jag inte längre osäker på, säger hon

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6290577

Förmodligen hanterar hovrätten emellertid detta vittnesmål på samma sätt som man gjorde
i föregående rättsinstans, men det är av underordnad betydelse. Påverkar inte den
givna utgången det minsta.

"Det är inte säkert att det var han hon mötte den dagen", invänder somliga här gång
efter annan och demonstrerar i samma ögonblick sin oförmåga att tolka saker och ting
logiskt. Alltså - dagen efter kommer en ung flicka att berövas sitt liv i bygden på det mest
fasansfulla sätt. På lördagen sker detta skumma försök att etablera kontakt med en annan
blond person av kvinnligt kön. En hel del år äldre förvisso.
Sannolikheten för att dessa två händelser inte har några beröringspunkter borde väl
bedömas som rent försvinnande liten må jag lov att säga.

Jo, visst var det Nerijus som lockade på Adriana. Bortom allt tvivel.
- Ja, det var han.

Edit: Och där strax intill landsvägen joggerskan tilltalades av en man så råkade det
finnas beläget en övergiven kopplingsstation och där på golvet råkade det sig också
ligga snöre av exakt samma typ som kom till användning vid lustmordet på Lisa Holm.
Balsnöre.
Senast redigerad av Grandioso 2016-01-04 kl. 16:31.
2016-01-04, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det var nån som kom med denna fundering och den låter möjlig som överföringsmoment. Ett parti där han själv inte har mycket DNA.

Snor-hypotesen låter också möjlig.

Eller, om han haft med sig nån jävla attrapp som han och IB använt i sitt sexliv ibland, han hade ju erektionsproblem när han var nykter upplyste IB om i förhör.
2016-01-04, 16:10
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Det är ju sant. Det är rena smutskastningen av förhörsledarna. Det märkliga är ju också att närvarande advokat Rönnbäck (o kollegan) just och där aldrig hade något att anmärka på eller tillägga, då kan man säga att advokaterna i så fall begått ett allvarligt tjänstefel, just och där.
Hm, ja, advokat Rönnbäck borde ägna sig åt lite självrannsakan. Med detta - om nån gång - borde hon fatta att hon gör bort sig.

Jag förstår ärligt talat inte vart hon försöker komma med detta.
2016-01-04, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Du har uppenbarligen inte läst min länk eller förhören i fupen. Ändå påstår du saker.

Niklas Lindström kunde inte veta att de skulle hitta DNA innan de hade hittat det. Jag ställer frågan här också: är han klärvoajant? Det verkar för övrigt vara något som Skövdepolisen grova brott gillar, medier och klärvoajans. Det var 1000 sidor i slasken om tips från siare?
Jo, han var säker på det. Och rätt hade han åxå. Frågor på det?
2016-01-04, 16:14
Bannlyst
Citat:

NL upplyser NB om att det finns stora möjligheter att finna DNA-spår från gärningsmannen då kroppen hanterats på det vis den gjorts.
Det behöver man inte vara en siare för att förstå.
T.o.m NB förstod det till slut.
2016-01-04, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
Brukar du ha på dig handskar när du sköter din intimhygien?

Nej. Men jag brukar ha händerna innanför handskarna när jag trätt på dem.
2016-01-04, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Eva Hill.

Nej hon hade en bil som var kaffe med mjölk och dessutom en Landrover.
2016-01-04, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildhallonet
Nej. Men jag brukar ha händerna innanför handskarna när jag trätt på dem.
Och därefter sköter du din intimhygien? detta blir troligtvis raderat men jag ska ta med mig din information
2016-01-04, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Läs FUP så får du svar på dina funderingar. Han hade inbjudna gäster på middag.

AJ var också ute och åkte med en av gästerna och dessutom vill han nog inte utfrågas om gäst 7-12.
Det finns heller ingen bild på den ruttna sparris som han råkade förvara i sin inlämnade blodiga bil.
Han har fått en specialgräddfil i hela utredningen.
2016-01-04, 16:25
Medlem
katws avatar
Citat:
Nej hon hade en bil som var kaffe med mjölk och dessutom en Landrover.

Men nu var det så att den bilkunnige HJ tror sig veta att det var en Landrover på samma plats där Eva Hill parkerade. Läs FUP.

Beige och silvrig kan man lätt ta fel på.
2016-01-04, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyepiece
Ni som varit aktiva här under en längre tid: har någon här skapat en tidslinje med klockslag utifrån FUP, som sammanställer alla tider då alla vittnen sett något? Eller finns det bara tidslinjer som illustrerar potentiella händelseförlopp baserade på ett urval tiderna? Jag tänker att det vore skönt att lägga en grund med alla klockslag först, och därefter se vilka händelseförlopp som är rimliga/troliga nu när det är så många teorier i luften!

Det skulle bli ett sammelsurium av uppgifter för att inte tala om alla de 100-tals vittnesmål som inte ens finns i fupen utan ligger i slasken. Men det säger en del om hur selektiva utredarna har varit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in