2016-01-04, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Jaha? Jag och de allra flesta jag känner har bott hela sina liv i hyresrätt eller bostadsrätt, och trivs utmärkt med det. Menar du att villa/radhus är målet i livet? Alla "drömmar, mål och krav" kretsar kring bostaden?
Tänk vad Martin Timell och alla inredningsprogram på TV har ställt till med...
Känner ingen som bott vare sig i Br eller hyresrätt i hela sitt liv.
2016-01-04, 10:02
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo

Varför förespråkar du det då?
2016-01-04, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Varför förespråkar du det då?
Har aldrig förespråkat att man skall bo i Br eller hyresrätt, tvärtom så anser jag att det är idioti att bo i Br , att inte kunna bestämma sin framtida avgift eller att deläga med andra är enligt mig så enormt korkat så jag finner knappt ord.
2016-01-04, 10:19
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Är nog inte de vassare knivarna i lådan som flyttar in i en borätt och bor där resten av livet, förhoppningsvis har man lite högre drömmar, mål och krav här i livet.

Ja, för det har man ju inte om man har jobbat sig till en på Östermalm, Kungsholmen, takvåningen i Täby osv?

Man kanske inte bara vill ta hand om en tomt?
2016-01-04, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Ja, för det har man ju inte om man har jobbat sig till en på Östermalm, Kungsholmen, takvåningen i Täby osv?

Man kanske inte bara vill ta hand om en tomt?
Du menar lånat sig till en väl?
Har aldrig varit på nån av platserna du nämner men vill man bo i lägenhet så är kanske platserna du nämner bra men hade nog hellre valt new york, London, Madrid, Miami, Malta, plus ett antal tusen andra platser före Stockholm.
2016-01-04, 10:58
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Du kanske bor i glesbygd? Här i Stockholm är säkert 90% av alla bostäder lägenheter. Mellan tullarna är villorna lätt att räkna. Samma sak gäller säkert för Malmö och Göteborg.
2016-01-04, 11:01
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Har aldrig förespråkat att man skall bo i Br eller hyresrätt, tvärtom så anser jag att det är idioti att bo i Br , att inte kunna bestämma sin framtida avgift eller att deläga med andra är enligt mig så enormt korkat så jag finner knappt ord.
Du bestämmer ingenting oavsett hur du bor. Om regeringen bestämmer sig för att återinföra fastighetsskatten är det bara att betala, om du bor i villa. Om kostnaden för el eller fjärrvärme går upp är det bara att betala. Vägavgifter likaså.
Ska du bestämma dina egna boendekostnader blir det nog till att slå upp ett tält ute i skogen...
2016-01-04, 11:08
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Du bestämmer ingenting oavsett hur du bor. Om regeringen bestämmer sig för att återinföra fastighetsskatten är det bara att betala, om du bor i villa. Om kostnaden för el eller fjärrvärme går upp är det bara att betala. Vägavgifter likaså.
Ska du bestämma dina egna boendekostnader blir det nog till att slå upp ett tält ute i skogen...

Bajsbosse har redan sin egen bunker i bushen och eget kärnkraftverk, så han kommer det inte gå någon nöd på när det kniper

Betalar man bara av alla lån är alla risker borta
2016-01-04, 11:10
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rutigtpapper
Är ditt argument för varför man blir mindre känslig för ränteförändringar ju mer boendet är värt att man kan flytta?

Ju mer nettotillgångar man har desto mer säker är man.

Varför måste man bo kvar i exakt samma bostad menar du?
2016-01-04, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ju mer nettotillgångar man har desto mer säker är man.

Varför måste man bo kvar i exakt samma bostad menar du?
Du svarar inte.
Om du har ett lån på 5 miljoner och räntan stiger från 1,5% till 3% har det då någon betydelse om ditt hus är värt 6 eller 10 miljoner?

Om du i tillägg till detta bor i en Br, tror du att det är mest troligt att de höjer eller sänker din avgift när deras 100 miljoners låns ränta dubblas?
2016-01-04, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Bajsbosse har redan sin egen bunker i bushen och eget kärnkraftverk, så han kommer det inte gå någon nöd på när det kniper

Betalar man bara av alla lån är alla risker borta
Nej som jag sagt flera gånger så bor jag varken i bushen eller i en bunker, varför ljuger du var gång du öppnar truten? Mytoman kanske?
2016-01-04, 12:11
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Du har förspråkat att man ska skaffa den bostad man vill ha direkt och sedan bo kvar där, det blir lite märkligt när du då sedan kritisierar just de och kallar de som gör det för förståndshandikappade.

Citat:
Nej som jag sagt flera gånger så bor jag varken i bushen eller i en bunker, varför ljuger du var gång du öppnar truten? Mytoman kanske?

Du säger så mycket som inte går ihop, t.ex. att du är hyresvärd trots att du inte har koll på de mest grundläggande reglerna som gäller för det. Vem som är mytoman är rätt uppenbart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in