2015-12-23, 16:53
Medlem
Eminent.Javissts avatar
Hej! Tänkte passa på att köpa ett par nya skor nu under mellandagsrean och tänkte be om lite tips.

Jag söker ett par Chelsea boots i den här stilen http://www.putfeetfirst.com/se/nilsonshoes/Herr/K%C3%A4ngor_och_Boots/Loake%2C-Chatsworth-Dainite/p/274162

Tänkte mig ett pris ungefär 1500-2000. Jag tar gärna emot tips på bra modeller, internetbutiker och fysiska butiker i Göteborg där man kan hitta ett par bra skor till ett trevligt pris.
Citera
2015-12-29, 00:18
Medlem
Kopparstadens avatar
Nu är det officiellt att Skoaktiebolaget slutar med EG. Såhär skriver Patrik på Styleforum:

Edward Green at Skoaktiebolaget

Dear friends, as you may have noticed we have been quite restrictive with Edward Green orders for some time now – and it is now a fact that we will start to phase out Edward Green. Although I really appreciate the Edward Green aesthetics and the history the company has, it has become clear that we cannot continue to work with them. This decision was based on our core values and our company philosophy.

Edward Green has promised us to honor any previously placed order (MTOs, pre-orders and such) and of course we will hold them to this pledge.

Kind regards,
Patrik a.k.a Leaves – founder and owner of Skoaktiebolaget"

Märket finns ju kvar i Sverige genom Linnégatan 2 och Care Of Carl men risken finns ju att fler tar samma beslut.
Citera
2015-12-29, 01:54
Medlem
brutefishs avatar
ok. varför väljer man att dumpa märket då och varför skulle de andra två svenskarna göra detsamma?
Citera
2015-12-29, 08:04
Medlem
dauits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
ok. varför väljer man att dumpa märket då och varför skulle de andra två svenskarna göra detsamma?
Skoab har haft stora problem med bland annat leveransproblem, kvalitetsproblem och nu på sistone att inga MTO ordrar kan genomföras.
Citera
2015-12-29, 09:01
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Nu är det officiellt att Skoaktiebolaget slutar med EG. Såhär skriver Patrik på Styleforum:

Edward Green at Skoaktiebolaget

Dear friends, as you may have noticed we have been quite restrictive with Edward Green orders for some time now – and it is now a fact that we will start to phase out Edward Green. Although I really appreciate the Edward Green aesthetics and the history the company has, it has become clear that we cannot continue to work with them. This decision was based on our core values and our company philosophy.

Edward Green has promised us to honor any previously placed order (MTOs, pre-orders and such) and of course we will hold them to this pledge.

Kind regards,
Patrik a.k.a Leaves – founder and owner of Skoaktiebolaget"

Märket finns ju kvar i Sverige genom Linnégatan 2 och Care Of Carl men risken finns ju att fler tar samma beslut.

Spännande att man ändå är så pass öppen med varför (enligt din egen bild i alla fall).
Citera
2015-12-29, 09:52
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Spännande att man ändå är så pass öppen med varför (enligt din egen bild i alla fall).

Svårt att dölja för kunderna att det är problem med leveranstider etc. SkoAB har inte sagt så mkt utåt till en början men de har väl blivit tvungna eftersom de måste ge info till kunderna om varför vissa saker inte fungerar som det är tänkt. Har man följt SkoAB-tråden på SF under 2015 så har man kunnat ana åt vilket håll det lutade
Citera
2015-12-29, 10:02
Medlem
Citat:
Svårt att dölja för kunderna att det är problem med leveranstider etc. SkoAB har inte sagt så mkt utåt till en början men de har väl blivit tvungna eftersom de måste ge info till kunderna om varför vissa saker inte fungerar som det är tänkt. Har man följt SkoAB-tråden på SF under 2015 så har man kunnat ana åt vilket håll det lutade
Något jag sett inte fungerar är leveransestimeringen för skor från Enzo Bonafé. Överallt man läser om MTO:s från dem så är det oftast flera månader längre leveranstid.

Mina semi-bespoke skulle först vara klara i Januari, nu är testskorna estimerade i Januari istället och de slutgiltiga skorna kommer tidigast en månad senare.
Citera
2015-12-29, 13:49
Medlem
Pörrs avatar
Citat:

Är inte alls insatt i EGs problem, men om inte annat är det ju bra att man gör något åt en ohållbar situation.
Citera
2016-01-02, 18:03
Medlem
Går i tankarna att införskaffa mitt första par Riccardo Bestettis och undrar litet över storlek. Jag är väl införstådd i problematiken med att bestämma storlek på denna basis, men vad hade ert råd varit utifrån nedan.

Crockett & Jones (348, 337): UK7,5
Enzo Bonafè (946): UK7,5
Enzo Bonafè (804): UK7
Carmina (Rain, Forest, Inca): UK7,5
Carmina (Simpson): UK8
Gaziano & Girling (MH71, TG73, GG06): UK8
Edward Green (888): UK8
Vass (U): EU41,5
Vass (F, SP): EU41

Generellt passar inte Carmina mina fötter pga. mitt höga insteg. Vass på U-lästen och de båda Enzo Bonafè-lästerna passar mina fötter bäst.
Citera
2016-01-02, 19:11
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRaphael
Går i tankarna att införskaffa mitt första par Riccardo Bestettis och undrar litet över storlek. Jag är väl införstådd i problematiken med att bestämma storlek på denna basis, men vad hade ert råd varit utifrån nedan.

Crockett & Jones (348, 337): UK7,5
Enzo Bonafè (946): UK7,5
Enzo Bonafè (804): UK7
Carmina (Rain, Forest, Inca): UK7,5
Carmina (Simpson): UK8
Gaziano & Girling (MH71, TG73, GG06): UK8
Edward Green (888): UK8
Vass (U): EU41,5
Vass (F, SP): EU41

Generellt passar inte Carmina mina fötter pga. mitt höga insteg. Vass på U-lästen och de båda Enzo Bonafè-lästerna passar mina fötter bäst.

Saluförs hos Spiga 3, http://www.spiga3.com/en/brands/freccia-bestetti/ (om du bor eller befinner dig i Gbg kan det ju vara värt att svänga in för att klämma lite) Verkar rekommendera din vanliga storlek.
Citera
2016-01-02, 19:35
Medlem
Vad tror ni förresten om SkoAB:s nya märke, är det Alfred Sargent månne?

AlisterG menade ju för ett tag sedan att AS var på väg till Sverige på nytt men ville inte tala om vilken butik som var aktuell. Imorse la SkoAB ut ännu en teaser på instagram, en bild som någon omedelbart taggade med #alfredsargent. Vad tror panelen? Inte samma klass som EG men ändå bra grejer.
Citera
2016-01-02, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bleu
Saluförs hos Spiga 3, http://www.spiga3.com/en/brands/freccia-bestetti/ (om du bor eller befinner dig i Gbg kan det ju vara värt att svänga in för att klämma lite) Verkar rekommendera din vanliga storlek.
Jo, det är Spiga 3 jag siktar in mig på. Bor dessvärre 300km+ från Gbg. Tack för hjälpen!
Senast redigerad av DonRaphael 2016-01-02 kl. 20:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in