2016-01-01, 17:54
Medlem
tensectoruns avatar
vem fan tittar på kvinnofotboll? Jag skulle förstå detta om de kvinnliga spelarna hade varit nakna, men för det mesta är de ju påklädda.
Citera
2016-01-01, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
Lövfen borde naturligtvis svarat..

Kära Emilia!
Det finns en gammal ramsa som förklarar hur de ligger till.. såhär går den..

"Kuken och fittan spela boll... kuken vann med tio-noll"

Ta dig en funderare lilla Emilia så ska du se att de klarnar.

11-0 har jag för mig att den gick, om Emilia nu ens bryr sig om det...
Citera
2016-01-01, 21:03
Medlem
Iradeorums avatar
Att Löfvén är en idiot var ju inte nytt. Man kan bara hoppas att han går i Palmes fotspår. Detta evinnerliga och äckliga såssetjat om "rättvisa".
Citera
2016-01-01, 21:34
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tensectorun
vem fan tittar på kvinnofotboll? Jag skulle förstå detta om de kvinnliga spelarna hade varit nakna, men för det mesta är de ju påklädda.

De stora pengarna inom lagsporter för damer kommer i framtiden antagligen att liga i serier i stil med linguerie football i USA.
Citera
2016-01-02, 11:04
Medlem
Reevess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Inom den branschen så är publicitet viktigare än något annat. Toto består av musiker i världsklass men inte fan får de mer betalt än Justin Bieber som lämnar konserter mitt i showen, till vilka folk betalat dyra pengar till.

Mycket bra tillägg. Å andra sidan sett utifrån både ditt och mitt perspektiv så är musiken subjektiv, så i grund och botten handlar det om vem eller vilka som människor är intresserade av och vill se.
Citera
2016-01-02, 14:16
Medlem
Det mest intressanta med Lövfens svar är ju ändå att punggreppet som feminismen har runt politiker idag gör att han inte kan svara ärligt på frågan..
Detta är mkt oroande.

Mvh
Citera
2016-01-02, 14:43
Medlem
BrownEyedBoys avatar
Livet är inte rättvist, att vi hjärntvättar våra barn till att tro på denna rättvise-illusion menar jag är mycket skadligt för vårat samhälle.
Citera
2016-01-02, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrownEyedBoy
Livet är inte rättvist, att vi hjärntvättar våra barn till att tro på denna rättvise-illusion menar jag är mycket skadligt för vårat samhälle.

Absolut. Hur är det egentligen för våra unga tjejer som växer upp idag? De får hela tiden höra att män inte är annat än presumtiva våldsverkare och våldtäktsmän trots att det troligen är betydligt farligare att åka bil?
Inte undra på att de går runt och är livrädda..

Mvh
Citera
2016-01-02, 15:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senapstjuven
Nä, han undviker bara frågan som han alltid gör. Hur han egentligen tänker och tycker kan man ju spekulera om. Han är ju ingen mästare på att svara på raka frågor direkt.

Jo bara svammel. Om nu damfotboll drog inte lika mycket pengar som herrfotboll men skillnaden i lön fanns då vore det orättvist men så är ju inte fallet. Man kan se på damtennis där faktiskt de bästa numera tjänar mer än inom herrtennis just för att damtennis är mest poppis och drar in mest kosing. Ganska enkelt matte.
Citera
2016-01-02, 16:43
Medlem
Senapstjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo bara svammel. Om nu damfotboll drog inte lika mycket pengar som herrfotboll men skillnaden i lön fanns då vore det orättvist men så är ju inte fallet. Man kan se på damtennis där faktiskt de bästa numera tjänar mer än inom herrtennis just för att damtennis är mest poppis och drar in mest kosing. Ganska enkelt matte.
Ja, det är inget konstigt med det. Men Löfven kämpar fortfarande hårt för att vinna titeln "Dummast i riksdagshuset". Den enda starka konkurrenten han har kvar är väl Romson.
Citera
2016-01-02, 20:35
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Jag har fan i mig svårt att se hur det skulle finnas orättvisor inom sporten. Är du värd en miljon då betalar ett lag det. Men märkligt ändå att ungen valde just fotboll och innebandy. Innebandy tjänar väl ingen pengar på? Bryr sig någon ens om den sporten?
Citera
2016-01-02, 20:48
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Att gå in i detalj på vilka ekonomiska faktorer som är avgörande för en fotbollsspelares slutinkomst och vilka åtgärder som går att genomföra på statlig väg, samt vad konsekvenserna av detta skulle bli, kanske inte är idealiskt när man skriver till ett barn. Jag märker att du duckar för frågan.

Att helt enkelt konstatera "herrfotbollen drar in mer pengar" är ju ett väldigt tomt och meningslöst konstaterade, eftersom mängden pengar inte beror på spelarnas absoluta prestationer, utan handlar helt och hållet om vilket intresse som finns hos allmänheten.

Faktum är att lön är direkt kopplat till prestation när det gäller sport. Däremot om man tar tex Kardashians så kan vi snacka om att lön inte motsvarar prestation utan där handlar det bara om hur mycket uppmärksamhet dom får av den menlösa massan .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in