2015-12-31, 11:34
  #44869
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Detta är fan i mig inget annat än anmärkningsvärt. Katastrofsiffror för regeringen. Att en sittande statsminister har samma förtroende som den mest hatade partiledaren i svensk politik är inget annat än ett magnifikt förtroendemagplask av regeringen. Löfvén och hans regering är katastrofdålig helt enkelt. Det går inte att dra någon annan slutsats av detta katastrofala underbetyg åt regeringen.

Nästa förtroendemätning är Åkesson förbi. Garanterat.

Sen är det ju även det att Åkessons förtroende ökar stadigt medan Löfvén tappar hela tiden.

Fortfarande har dock Åkesson och Löfvén större förtroende än Sjöstedt, Romson och Schyman.
2015-12-31, 12:19
  #44870
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej det måste SD inte, de kan fullständigt skita i feminister, HBTQ och negerkramare, den grupp SD har kvar att attrahera räcker till för att blir Sveriges överlägset största parti.

Tja, det har vi nog inte riktigt sett än. I varje fall har SD-ledningen blivit mycket mer försiktig i frågor om feminism, HBTQ, afrikaner, mena etc.
Vad tror du det kan bero på?
2015-12-31, 12:53
  #44871
Medlem
Energiknippes avatar
Ett ganska tydligt tecken på att SD blir mer och mer populärt - Jimme Åkesson blir framröstad på plats nummer 2 i "årets svensk".

1. Zlatan
2. Åkesson
3. S. Sjöström
4. H. Rosling
5. Volontären (refuges welcome"

www.unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article22018889.ab
2015-12-31, 13:00
  #44872
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Här är SKOPs fantasier...

Inga förändringar är statistiskt säkerställda.

Den 28 februari 1986 fanns det ingen radioaktivitet i Ryssland enligt ryska tidningar och media. Det behövdes mätinstitut i Sverige för att påvisa radioaktivitet som spårades till Tjernobyl. Forsmark var inte först, det var en svensk ubåt som plötsligt fick utslag om radioaktivitet enligt obekräftat rykte.

Den 30 December 2015 fanns det endast mindre mängder SD sympatier enligt etablerad svensk media och myndigheter. Det behövdes mätinstitut från Norge för att påvisa att SD var Sveriges största politiska parti.

Ovanstående kommer dock inte att kunna bevisas förrän September 2018.

Gott nytt år alla här som inger mig dagligt hopp!
2015-12-31, 13:23
  #44873
Medlem
Menveds avatar
Det är märkligt att precis det som händer i Sverige nu händer i USA fast med flera års fördröjning. Det brukar ju annars vara tvärtom. SD kom in i riksdagen 2010 och nu kommer USA:s motsvarighet i Trump.

SD har stigit oavsett verkliga eller påhittade skandaler och trots att inte alla företrädare ens på högsta nivå ger ett speciellt intelligent och bildat intryck. Trump stiger trots flera osympatiska karaktärsdrag som inte ens hans anhängare kan vilja se hos en president.

SD har under hela sin existens haft 100 procent av media emot sig vilket inte skadat partiet utan bara trovärdigheten för media. Trump har all media emot sig inklusive Fox vilket inte tycks ha haft någon effekt.

SD ligger alltid högre i online-mätningar än i telefonintervjuer. Trump ligger 6 procentenheter högre i online-mätningar. Ett företag, Morning Consult har undersökt saken och kommit fram till att det främst är manliga högutbildade som inte vill uppge att de röstar Trump när de talar med en annan person på telefon.
Citat:
Media analytics firm, Morning Consult, conducted a poll of 2,500 respondents, and randomly selected some respondents for a phone interview after they completed questions online. In this way, the study gets around the challenging fact that online and telephone polls often reach different populations. Under this randomization double-check, they could tease out whether the medium of the poll itself made a difference to Trump’s support.
Konstigt att inget svenskt institut har försökt ta reda på hur det verkligen ligger till med skamfaktorn när det var så enkelt för Morning Consult. Det ser verkligen inte ut som raketforskning.

http://www.breitbart.com/2016-presidential-race/2015/12/30/poll-ten-percent-college-grad-men-hide-support-trump-interviewers/
2015-12-31, 13:56
  #44874
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas
Den 28 februari 1986 fanns det ingen radioaktivitet i Ryssland enligt ryska tidningar och media. Det behövdes mätinstitut i Sverige för att påvisa radioaktivitet som spårades till Tjernobyl. Forsmark var inte först, det var en svensk ubåt som plötsligt fick utslag om radioaktivitet enligt obekräftat rykte.

Den 30 December 2015 fanns det endast mindre mängder SD sympatier enligt etablerad svensk media och myndigheter. Det behövdes mätinstitut från Norge för att påvisa att SD var Sveriges största politiska parti.

Ovanstående kommer dock inte att kunna bevisas förrän September 2018.

Gott nytt år alla här som inger mig dagligt hopp!

Fyndig jämförelse Och sann.
Kämpa Sverige, heja Jimmie och SD. Gott nytt alla sverigevänner.
Mot första 30% i en OU, full fart framåt.

Och tack Skop för skrattet. 16,3
2015-12-31, 14:01
  #44875
Medlem
Angående SKOP.

Skop September 2014: 8,7%
Valresultat 2014: 12,9%

12,9/8,7=1,482

16,3*1,482=24,156% <--Inte så långt från sanningen ändå.
2015-12-31, 14:11
  #44876
Medlem
Min analys av läget är att Moderaterna fattar att SD kommer bli största partiet valet 2018.
Att de börjar samarbeta på kommunnivå är för att vänja väljarna och kolla av läget hur det mottas av väljarkåren.

SD och moderaterna kommer bilda regering 2018. Sossarna ligger på 21% just nu. De är borta ur leken, MP borde åka ur ,de är inte kloka.

Kommer Batra leda Moderaterna 2018? tveksamt fast i politik i svergie kan man ju byta sida och fot utan att straffas så vem vet.
2015-12-31, 14:13
  #44877
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icefrontier76
Angående SKOP.

Skop September 2014: 8,7%
Valresultat 2014: 12,9%

12,9/8,7=1,482

16,3*1,482=24,156% <--Inte så långt från sanningen ändå.
Nej, förmodligen bara en 5-6% ifrån.
2015-12-31, 14:20
  #44878
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icefrontier76
Angående SKOP.

Skop September 2014: 8,7%
Valresultat 2014: 12,9%

12,9/8,7=1,482

16,3*1,482=24,156% <--Inte så långt från sanningen ändå.

Det är ju komiskt hur bra det stämmer. Skop är Sveriges överlägset skämmigaste "opinionsinstitut". Att man hade SD på 8,7% vid valet 2014 när resultatet blev 12,9% borde ju leda till en del eftertanke där. Men icke. Man kör vidare på samma galet låga siffror.
2015-12-31, 14:24
  #44879
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icefrontier76
Angående SKOP.

Skop September 2014: 8,7%
Valresultat 2014: 12,9%

12,9/8,7=1,482

16,3*1,482=24,156% <--Inte så långt från sanningen ändå.
Fyller på med en länk till din post.

SKOP
September 2014 (2) - 8,0 %
September 2014 - 9,4 %

Valresultat 12,86 %

Opinionsmätningar inför riksdagsvalet i Sverige 2014
https://sv.wikipedia.org/wiki/Opinionsm%C3%A4tningar_inf%C3%B6r_riksdagsvalet_i_ Sverige_2014
__________________
Senast redigerad av artid 2015-12-31 kl. 14:31.
2015-12-31, 14:25
  #44880
Medlem
Vi är närmare 30% om jag får välja mellan tumme och pekfinger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in