Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-30, 09:10
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Speciellt mycket problem blir det med datorer som har gjort en uppgradering till W10 istället för en nyinstallation av detsamma.

Att köra sfc, DISM eller göra en reparation med rep.möjligheten på ens installationsmedia är lämpligt som koll vid Os problem.

Ja den är uppgraderad, får kolla på den när jag har den framför mig...
Citera
2015-12-31, 11:56
Medlem
Enydrions avatar
Det har blivit en del text på engelska i edge och utforskaren efter sista uppdateringarna...

står tex
Citat:
this pc
i utforskaren, tycker jag borde kommit ihåg om det var så tidigare
Citera
2015-12-31, 14:01
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Det har blivit en del text på engelska i edge och utforskaren efter sista uppdateringarna...

står texi utforskaren, tycker jag borde kommit ihåg om det var så tidigare

Gör en nyinstallation, det rekommenderas starkt på nätet att man gör det förr eller senare.
Citera
2015-12-31, 21:14
Medlem
Enydrions avatar
Ska se om jag kan göra en nyinstallation såsmåningom..
Citera
2016-01-01, 19:44
Bannlyst
Har problem med w10. Gjorde en ren installation och har alla nyaste drivers till grafik/moderkort/ljud osv osv. Men när jag spelar, så är det precis som att hårddisken inte hänger med eller nåt.

T.ex när jag spelar cs 1.6, så kan spelet frysa till i någon micro sekund, vilket är jävligt irriterande. Händer även i andra spel men hade aldrig detta problemet med w7.

Har sökt runt som en galning och har hittat att flera har detta problemet men kan inte hitta någon lösning. Någon som vet vad man kan göra?

Specs:

Gtx 970
i7 4790 @ 3.60Ghz
16gb ram
Citera
2016-01-01, 19:54
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mekarn92
Har problem med w10. Gjorde en ren installation och har alla nyaste drivers till grafik/moderkort/ljud osv osv. Men när jag spelar, så är det precis som att hårddisken inte hänger med eller nåt.

T.ex när jag spelar cs 1.6, så kan spelet frysa till i någon micro sekund, vilket är jävligt irriterande. Händer även i andra spel men hade aldrig detta problemet med w7.

Har sökt runt som en galning och har hittat att flera har detta problemet men kan inte hitta någon lösning. Någon som vet vad man kan göra?

Specs:

Gtx 970
i7 4790 @ 3.60Ghz
16gb ram

Kontrollerar HDD med hjälp av Windows egna verktyg.
Citera
2016-01-01, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kontrollerar HDD med hjälp av Windows egna verktyg.

Tack för snabbt svar. Ska kolla strax, även kört Samsungs verktyg på ssd'n och inget fel där. Har alla program på en Toshiba hdd 2tb. Skumma är ju att allt funkar perfekt i w7, men i w10 har jag fått dessa micro lagsen i grafiken och även högre ping.

Update: Windows kunde inte hitta något fel.
Senast redigerad av Mekarn92 2016-01-01 kl. 20:39.
Citera
2016-01-01, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mekarn92
Tack för snabbt svar. Ska kolla strax, även kört Samsungs verktyg på ssd'n och inget fel där. Har alla program på en Toshiba hdd 2tb. Skumma är ju att allt funkar perfekt i w7, men i w10 har jag fått dessa micro lagsen i grafiken och även högre ping.

Update: Windows kunde inte hitta något fel.

testa ChrystalDiskInfo för den 'pratar' med hd's egna cpu etc och den rapporterar om ev. fel
väldigt användbar

gratisversion
Citera
2016-01-02, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xenix1
testa ChrystalDiskInfo för den 'pratar' med hd's egna cpu etc och den rapporterar om ev. fel
väldigt användbar

gratisversion

Struntade i det. La in w7 igen, vet att allt funkar som det ska där.
Citera
2016-01-04, 12:51
Medlem
Någon som vill hjälpa mig med startmenyn i windows 10?
Försöker ta bort appar från start men dom bara ligger kvar där... jag högerklickar och klickar "ta bort från start" men som sagt, de ligger kvar där ändå.
Går inte att göra nånting på startmenyn - har gått in på inställningar för start och klicka av och på olika saker som ska visas, jag har klickat av och på vilka mappar som ska visas men ingenting förändras! Allting ser ut precis likadant...
Citera
2016-01-04, 12:52
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABCFC
Någon som vill hjälpa mig med startmenyn i windows 10?
Försöker ta bort appar från start men dom bara ligger kvar där... jag högerklickar och klickar "ta bort från start" men som sagt, de ligger kvar där ändå.
Går inte att göra nånting på startmenyn - har gått in på inställningar för start och klicka av och på olika saker som ska visas, jag har klickat av och på vilka mappar som ska visas men ingenting förändras! Allting ser ut precis likadant...

Startat om datorn?
Citera
2016-01-04, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Startat om datorn?
Huh?! Startade om datorn nu och nu funkar det att ändra i menyn...
Det var ju det skummaste jag nånsin varit med om! Vad var det för bug?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in