Citat:
Ursprungligen postat av
Kleopatra2013
För mig finns bara två frågetecken och de är - som även Expressen tar upp i sin utomordentligt välskrivna artikel: varför var Lisas ägodelar utspridda och hur kommer det sig att man hittade även fruns DNA på Lisas kläder?
Jag tror att NB är ensam gärningsman därför att han har inget intresse av att blanda in fler personer
Denna kväll när han mördade Lisa hade han en tid att passa
Han skulle Skypa med sin mamma 19.30 och därför hade han bråttom annars kunde det bli besvärligt att förklara var han varit om han inte hörde av sig till mamma denna söndagkväll
Han tog med Lisas döda kropp och saker i bilen och körde till Martorp och lastade in
Därefter in till frun som tvättade hans byxor osv...
Men plötsligt senare på kvällen är det fullt av militärer, poliser och Lisas pappa som letar efter flickan
Nu kan han inte röja undan mordet som han hade tänkt
Och han måste räkna med att förr eller senare hittar dom den döda kroppen
Då placerar han fruns DNA på Lisas kläder (svartsjukedrama kanske och kvinnor kan man offra...)
Sedan sprider han ut Lisas saker (kanske gör NB detta på måndagsmorgon - iallafall innan MP är på plats)
Om man hittar Lisa kan han skylla på frun och få folk att tro att var ett svartsjukedram med dödlig utgång
Vist är NB ensam gärningsman, jag har nyligen läst igenom FUP och alla handlingar
och tycker inte allt är så konstigt som folk vill göra gällande.
När han mördat Lisa blev han stressad och insåg att han måste göra sig av med kroppen.
Han snabbt plastade in henne och lyfte in henne i bilen,och han viste om byssjan som bra plats.
På väg från Ladan till Martorp körde han som en dåre och slände ut Lisas saker. Det blev som en snittslad bana till Martorp och fyndplatsen.
Han hade tänkt göra sig av med kroppen för gott, men det började krylla av folk som du skriver.
Han hade inte räknat med att det så snabbt skulle bli fullt med folk som letade efter Lisa.
Han insåg att risken finns att kroppen hittas, och ber då bror och hustru om alibi.
Men det genomskådas senare.
Att han mördat Lisa råder det inget tvivel om, med all teknisk bevisning och alla vittnen som kan styrka att han kört fort i området vid aktuella tider. Samt alla DNA och det är sällan nästan alldrig som man hittar så många DNA vid ett mord.
Jag tycker tingsrättens dom är väl genomtänkt också med syn på platsen.
Sen kan man vrida och vända på varför ett snöre låg si och så, men det saknar betydelse.
Det är det hela stora som är avgörande för TR dom. En väl genomtänkt dom.
Det kommer att bli likaså i Hovrätten.
I Hovrätten kan man inte sitta och spela pajas hur som helst.
I Hovrätten är det mer fakta som tas upp, och NB har spridit spår efter sig som en dyngspridare.
I Hovrätten fastställer dom domen.