Citat:
Ursprungligen postat av
morbrostewart
kabel på biltema och prova ladda batteriet, det kan ha blivit urladdat pga att kontakten på kabeln glappar så pass mycket att laddningen från generatorn failat.
Men om inte pengar är ett bekymmer så köper du bara ett nytt batteri också.
Har du ytterligare utrymme i ekonomin så köper du en annan bil (som inte är fransk).
Kolla även att den lilla laddningslampan tänds när du slår på tändningen, det är nämligen den lampan som kickar igång laddningen.
hur vet jag vilka kabel jag behöver, frågar dom helt enkelt i butiken? Dum fråga kanske, men hur laddar jag batteriet om det är urladdat?
jag ska sälja bilen om 1-2månad och nästa gång köper jag något bättre(detta var min första bil). Pengar finns för ett batteri men köper gärna inte de i onödan om det bara är kabel jag behöver, men hur kan jag veta de?
Kan tillägga att bilen dog på en bensinmack när jag skulle fylla på med förfriskningar, då gick den inte längre att starta på ett vanligt sett. hände även på detta vis dagen innan men då gick den igång efter 2 minuter ungefär frekvent testande. Vet ej om den infon hjälpte för att bedöma felet
tack för din hjälp!