2015-12-30, 01:06
Bannlyst
Så jävla bra serie
Citera
2015-12-30, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramida
Alla tonåringar har sina stunder med hatiska tankar om föräldrarna. Det är en normal del av uppväxten.

Jag tycker nog du förenklar det hela. Han verkar ha haft väldigt klart för sig hur det skulle gå till. Tycker även det är märkligt att i vuxen ålder sitta och berätta om det. Nästan så att det kändes som att det fortfarande inte hade varit en främmande tanke om han hade varit i samma situation idag.
Citera
2015-12-30, 01:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherJohn
Berätta gärna för oss som inte läst boken.
dom som "jobbade" där var underåriga prostituerade.
Citera
2015-12-30, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Jag tycker nog du förenklar det hela. Han verkar ha haft väldigt klart för sig hur det skulle gå till. Tycker även det är märkligt att i vuxen ålder sitta och berätta om det. Nästan så att det kändes som att det fortfarande inte hade varit en främmande tanke om han hade varit i samma situation idag.
Författare till kriminalromaner har klarat för sig hur mord går till samt beskriver det detaljerat. Det är liksom deras grej.
Citera
2015-12-30, 02:15
Medlem
Realisten73s avatar
Om ni inte redan har läst boken: Gustavs grabb, så föreslår jag att ni gör det innan ni ser på Min klassresa.

Bra pris på boken just nu, endast 39:- hos Bokus.

http://www.bokus.com/bok/9789174292824/gustavs-grabb/
Citera
2015-12-30, 02:20
Medlem
Isnatts avatar
Jag är inte så intresserad av GW som person utan snarare av att få en bild av hur människor som föddes då han föddes har levt sina liv, hur möjligheterna såg ut och var deras liv tog vägen. Det finns och har funnits tiotusentals GW i landet.
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Det är väl det som är skillnaden på galningar och vanligt folk. Vanligt folk har tankarna att ta livet av människor men utför det inte, galningar däremot gör slag i saken.
Citera
2015-12-30, 02:33
Medlem
LucioFontanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Någon som vet varför det skar sig mellan Leif och Jan Guillo?
Båda två har för stora egon och är korkade.
Citera
2015-12-30, 02:41
Medlem
GW hade tur som föddes i den tid han gjorde och växte upp i det exanderande och ganska öppna Sverige på femtio och sextiotalet. Han talar ofta om hans oerhörda begåvning, men hans föräldrars inställning och det faktum att han fick möjlighet att gå en högklassig utbildning och bygga ett kontaktnät med viktiga personer var nog avgörande för hans framgång.

Hade han växt upp idag med ett par lågutbildade föräldrar och en utbildning i dagens skola så hade han nog inte kommit lika långt.
Citera
2015-12-30, 02:43
Medlem
LucioFontanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finsk-fylla
Jag gillar GW skarpt! Han tillhör den gamla stammen. Fan vad Sverige blir mycket sämre sen, när alla som GW har gått bort. Vi andra får jävligt stora skor att fylla!

Du kan nog lämna de skorna ofyllda. Det kommer nya tider, nya idioter lr kanske TVn försvinner och inga idioter behövs längre. Men visst fyller han ut TVn bra. Han e ganska ok GW men det blir för mycket bara samma dravel över allt, ska lösa Palme mord för att han ska sälja sina böcker. Palmemordet e redan löst. Man kan påstå vad som helst idag. Folk har inget minne, ingen slutledningsförmåga, ingen ork att ta fram saker som är relevant och göra en analys o dra en slutsats. Det måste va en jävel som kallar sig expert som säger vad skit som helst då tror folk på det. Tills nästa expert påstår nåt annat förstås.
Citera
2015-12-30, 02:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Otroligt intressant program och jag gillar verkligen gubben ännu mer nu än tidigare men programmet var lite för tillrättalagt, finns det ingen journalist med pondus som åtminstone kan försöka stänga in sig i ett hus på landet med GW en hel helg med en massa god mat och alkohol och snacka allvar?
Citera
2015-12-30, 03:47
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Otroligt intressant program och jag gillar verkligen gubben ännu mer nu än tidigare men programmet var lite för tillrättalagt, finns det ingen journalist med pondus som åtminstone kan försöka stänga in sig i ett hus på landet med GW en hel helg med en massa god mat och alkohol och snacka allvar?

Ja tänk var info han lär sitta inne på som han inte säger han vet nog en hel del..
Citera
2015-12-30, 05:24
Medlem
JerryCottons avatar
Lustigt att folk köper allt Leif säger rätt av. Karln är en penga- och mediakåt skrävlare med ett stort ego. Han vill hela tiden föra fram sin egen förträfflighet, även när han gjort fel. Dock duktig på att berätta historier, för det är ofta vad det handlar om, det skarvas både här och där men med finess.

Kul program trots allt.
Senast redigerad av JerryCotton 2015-12-30 kl. 05:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in