2015-12-26, 18:13
  #44821
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Möllan63
Hur höga opinionssiffror Sverigedemokraterna än får i olika undersökningar, spelar de ändå ingen roll. De är ändå bara golv för SD:s kommande framgångar. Det framgår mellan raderna, när man pratar med vanligt folk. Skämsfaktorn inför att berätta att man stödjer SD är fortfarande ihållande. Jag har full förståelse för den faktorn. Svenskarna ser först och främst till att hålla sig god med allt och alla. Nästa valdag kommer SD att triumfera. Vi har anonyma och hemliga val, och ingen ser vilken papperslapp man lägger ner i kuvertet i valbåset.

Tror också att SD ligger högre än vad som går att skönja i undersökningarna. Nu har många av mina bekanta och vänner som vid valet 2010 gick med i fb-grupper såsom "Sverigedemokraterna i riksdagen - nej tack" mumlar till mig om att de inte är främmande för att rösta sd. Men att säga det i en undersökning när man tidigare varit så emot sd är såklart kontroversiellt. Ser mycket fram emot Pascalidous, Kakans och Ginas ansiktsuttryck på SVTs valvaka (utgår från att dessa tre får hålla i valvakan)
2015-12-26, 22:52
  #44822
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vjvs
Ser mycket fram emot Pascalidous, Kakans och Ginas ansiktsuttryck på SVTs valvaka (utgår från att dessa tre får hålla i valvakan)

Ja, det ska bli mycket underhållande. Du har nog träffat helt rätt angående vilka gäster som valvakan kommer att ha, kanske Anders Lindberg kommer in också. Varje rapportering angående SD's 30-35% kommer att föregås av en liten "varningsvideo" som berättar hur hemskt partiet är.
2015-12-29, 00:03
  #44823
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Möllan63
Hur höga opinionssiffror Sverigedemokraterna än får i olika undersökningar, spelar de ändå ingen roll. De är ändå bara golv för SD:s kommande framgångar. Det framgår mellan raderna, när man pratar med vanligt folk. Skämsfaktorn inför att berätta att man stödjer SD är fortfarande ihållande. Jag har full förståelse för den faktorn. Svenskarna ser först och främst till att hålla sig god med allt och alla. Nästa valdag kommer SD att triumfera. Vi har anonyma och hemliga val, och ingen ser vilken papperslapp man lägger ner i kuvertet i valbåset.

Skämsfaktorn borde fan inte finnas längre med tanke på alla mord och våldtäkter på sistone med invandrad gm. Om inte SD ökar efter all denna kriminalitet med tex asylsökande gruppvåldtäkter så förtjänar Svenska folket att lida och bli en minioritet i sitt eget land. Förstår inte att folk forfarande kan skämmas när deras land blir invaderat av lycksökare och sjuka, pensionärer, vården, skolan ja i princip allt håller på att rasa samman, sjukt ju! Vad fan är där att skämmas för då. Nä det handlar om medias makt att kunna hänga ut oliktänkande och att man då kan mista jobb och anseende.
__________________
Senast redigerad av Sorrymf 2015-12-29 kl. 00:11.
2015-12-29, 01:41
  #44824
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Skämsfaktorn borde fan inte finnas längre med tanke på alla mord och våldtäkter på sistone med invandrad gm. Om inte SD ökar efter all denna kriminalitet med tex asylsökande gruppvåldtäkter så förtjänar Svenska folket att lida och bli en minioritet i sitt eget land. Förstår inte att folk forfarande kan skämmas när deras land blir invaderat av lycksökare och sjuka, pensionärer, vården, skolan ja i princip allt håller på att rasa samman, sjukt ju! Vad fan är där att skämmas för då. Nä det handlar om medias makt att kunna hänga ut oliktänkande och att man då kan mista jobb och anseende.

Borde ha varit så, men det finns ett problem: De 73% som ännu inte är SD, läser ssällan eller aldrig alternativa medier. De läser MSM och förfäras möjligen över gruppvåldtäkter men vet inte att det är asylsökanden eller PUTare som är gärningsmän.
2015-12-29, 07:20
  #44825
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Borde ha varit så, men det finns ett problem: De 73% som ännu inte är SD, läser ssällan eller aldrig alternativa medier. De läser MSM och förfäras möjligen över gruppvåldtäkter men vet inte att det är asylsökanden eller PUTare som är gärningsmän.
Ser man till mindre städer och landsbygden så har folk full koll, men å andra sidan har SD ett starkt stöd i de orterna.
2015-12-29, 07:28
  #44826
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Som sagt risk för OT, men vad katten är det för siffror du slänger dig med egentligen? Tre miljoner 2016? Av vad??
EU kommer täppa till gränserna bättre i vår än i höstas och med ID kontroll så bromsas inflödet kraftigt och asylturisterna blir kvar i Danmark vilket leder till att Danskarna täpper till mot Tyskland osv osv.
2015-12-29, 10:15
  #44827
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
EU kommer täppa till gränserna bättre i vår än i höstas och med ID kontroll så bromsas inflödet kraftigt och asylturisterna blir kvar i Danmark vilket leder till att Danskarna täpper till mot Tyskland osv osv.

Allt snack om kontroll av id-kort, pass och visum är helt döfött.
Det finns för Sverige endast en lösning, och det handlar om att göra villkoren så obekväma och motbjudande som möjligt.
Är helt övertygad om ifall Sverige skulle behandla lycksökarna som t.ex. Polen eller Tjeckien, kommer ingen välja Sverige som destination.

Varför inte SD vill lyfta fram dessa synpunkter är helt oförklarligt?
2015-12-29, 12:08
  #44828
Medlem
Det har spekulerats om SD eventuellt skulle tappa i OU när 7-k tvingas vända kappan och anpassa politiken till att kopiera SD:s.

Nu inför Norge en betydligt stramare asylpolitik. Se länk
http://www.tv2.no/2015/12/28/nyheter/asylsokere/flyktningstrommen/7848225

Är det någon som tror att fremskrittspartiet förlorar på att uppfylla sina vallöften?

Tror samma sak gäller beträffande SD.
2015-12-29, 12:16
  #44829
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Det har spekulerats om SD eventuellt skulle tappa i OU när 7-k tvingas vända kappan och anpassa politiken till att kopiera SD:s.

Nu inför Norge en betydligt stramare asylpolitik. Se länk
http://www.tv2.no/2015/12/28/nyheter/asylsokere/flyktningstrommen/7848225

Är det någon som tror att fremskrittspartiet förlorar på att uppfylla sina vallöften?

Tror samma sak gäller beträffande SD.

Ja varför skulle SD mista en enda röst?
2015-12-29, 13:50
  #44830
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Ja varför skulle SD mista en enda röst?

Beror mycket på vilka övriga frågor 7-klöverpartierna aktualiserar i valrörelsen. Löften om höjda bidrag och pensioner kan locka tillbaka sympatisörerna från SD till S och VP. Miljöfrågor kan stärka MP opinionsmässigt. Löften om skattesänkningar kan fungera bra för M.
Man får inte glömma att SD:s enda riktigt starka fråga är invandringspolitiken. I övriga frågor måste partiet rikta sig till väljare i såväl vänster- som högerblocken, vilket inte alltid är så lätt. Folk, som tidigare röstat på M, brukar inte charmas av vallöften om offentliga sektorns utbyggnad, då detta per automatik innebär skattehöjningar. Därför kan de misstänkas för att återflytta sina sympatier till det kroniska skattesänkarpartiet M.
LO-medlemmar däremot - som tidigare sympatiserade med S - brukar gilla bidragspolitik och socialpolitiska satsningar. De kan misstänkas vilja återgå till S och VP.
SD kan nödgas utlova "allt åt alla", dvs flirta med såväl S- som M-väljare i alla frågor utom invandringspolitiken. Sådant skadar lätt trovärdigheten.
I politiken är det alltid svårt att hålla alla sina nyvunna vänner vid gott humör hela tiden. Med smart propaganda och en skicklig partiledning lyckas det understundom. Men bara då.
Dessutom måste man hantera en massa pockande fantaster i det egna partiet. Ibland svårast av allt.
2015-12-29, 13:51
  #44831
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Allt snack om kontroll av id-kort, pass och visum är helt döfött.
Det finns för Sverige endast en lösning, och det handlar om att göra villkoren så obekväma och motbjudande som möjligt.
Är helt övertygad om ifall Sverige skulle behandla lycksökarna som t.ex. Polen eller Tjeckien, kommer ingen välja Sverige som destination.

Varför inte SD vill lyfta fram dessa synpunkter är helt oförklarligt?


Var inte orolig. SD kommer säkert att gå längre än vad övriga partier i Sverige kan göra. Det gäller dock att finna en formel som passar breda grupper. Man skall avskräcka invandrare från MENA men inte en sund arbetskraftsinvandring. Man måste hårdare trycka på aspekterna att det gäller att rädda Sverige, rädda den eventuella Svenska kulturen, våra lagar och regler, rädda vår välfärd från turistasylanter m.m.
Jag tror att inom SD finns en beredskap och taktiskt sinnelag för att i rätt tid skärpa politiken.
Jag tror dock att det blir svårt att samarbeta med AK Blattra....Även om Blattra för en bättre politik än förrädaren Ren Svält anser jag att Moderaterna skall straffas för lång tid framöver.
2015-12-29, 20:01
  #44832
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Var inte orolig. SD kommer säkert att gå längre än vad övriga partier i Sverige kan göra. Det gäller dock att finna en formel som passar breda grupper. Man skall avskräcka invandrare från MENA men inte en sund arbetskraftsinvandring. Man måste hårdare trycka på aspekterna att det gäller att rädda Sverige, rädda den eventuella Svenska kulturen, våra lagar och regler, rädda vår välfärd från turistasylanter m.m.
Jag tror att inom SD finns en beredskap och taktiskt sinnelag för att i rätt tid skärpa politiken.
Jag tror dock att det blir svårt att samarbeta med AK Blattra....Även om Blattra för en bättre politik än förrädaren Ren Svält anser jag att Moderaterna skall straffas för lång tid framöver.

Formeln är ju enkel, de kan tom sänka skatterna så borgarna blir nöjda det handlar enkelt sagt om att slakta ett utgiftsområde och flytta de stålarna till annat!

Sen att få folk att fatta det är det svåra men nu kommer skitstormen (bokstavligen) för de andra, bostäderna är slut, pengarna är lånade, chansen att få ens 10% av de som kommer i arbete är obefintligt. Sjukvården är väntan på döden, tandvård glöm det, flytta hemifrån bara att glömma. Osv osv osv denna migration drar i stort sett inte med sig något gott alls de är helt enkelt som Egyptens gräshoppor.

Minska säger någon?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in