2015-12-29, 00:38
Medlem
Minipaxs avatar
Hur fungerar det med moderering när trådar flyttas mellan olika delforum?
Säg att jag skriver något i en tråd som är placerad i Integration och invandring, denna tråd flyttas sedan till Aktuella brott och kriminalfall.

De inlägg som jag tidigare skrev och som var relevanta för den tidigare trådplaceringen raderas nu för att tråden ska passa in i det nya delforumet.

Visst, jag är med på det.

Men vad händer nu om tråden återigen placeras i Integration och invandring?
Då får man väl anta att mina inlägg återigen blir relevanta och återinförs?

Är bara nyfiken på hur ni går tillväga och hur det fungerar i sådana rafflande fall.
Citera
2015-12-29, 01:33
Moderator
Tinuviels avatar
Om vi bortser från att trådar sällan flyttas mer än en gång tror jag inte att det problem du beskriver är så stort. Trådarna har ett diskussionsunderlag och inläggen bedöms som OnT/OT utifrån detta. Topic förändras därför inte så mycket av en flytt till en annan forumdel.

Skulle en tråd flyttas till ett av "mina" forumdelar skulle jag därför lita på att moderatorerna modererat efter topic och själv fortsätta göra detsamma.
Citera
2015-12-29, 14:17
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Om vi bortser från att trådar sällan flyttas mer än en gång tror jag inte att det problem du beskriver är så stort. Trådarna har ett diskussionsunderlag och inläggen bedöms som OnT/OT utifrån detta. Topic förändras därför inte så mycket av en flytt till en annan forumdel.

Skulle en tråd flyttas till ett av "mina" forumdelar skulle jag därför lita på att moderatorerna modererat efter topic och själv fortsätta göra detsamma.
Tack för svar.
Ja, det är ju inget fasligt stort problem.
Jag fick några inlägg raderade i en forumflytt men det jag skrev var knappast banbrytande eller till gagn för mänskligheten, så ingen skada skedd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in