2015-12-28, 20:30
Moderator
zanteras avatar
Hur mycket svärd-träning kan Kylo Ren ärligt talat ha? Luke tränades ju aldrig med vapen av Yoda, och skulle tänka mig att han körde fokus på liknande när han tränade nya Jedi, fokus på meditation och liknande. Kylo Ren har ju inte direkt stött på andra Jedi eller Sith, utan mest dödat oskyldiga personer som gjort motstånd.
Citera
2015-12-28, 20:38
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStockholm
Men att Luke kan pricka rätt med missilerna åkandes snabbare än vanligt utan sikte med hjälp av kraften är inget problem men att Rey med hjälp av kraften kunde svinga ett svärd är alltså helt otroligt? Kom igen för fan. .

Jag har aldrig sagt att Lukes äventyr med missilerna inte är häpnadsväckande. New Hope är inte perfekt heller. Men den, till skillnad från The Force Awakens hade sympatiska karaktärer som man kunde känna sympati för. Storyn var inte lika förutsägbart, tycker jag. Dess story kändes som nyskapande vilket inte är konstigt med tanke på att det var den första Star Wars filmen som visades på bio. Som sagt, det sämsta med Force Awakens är inte dess orimlighet utan dess idélöshet.
Senast redigerad av AttCza 2015-12-28 kl. 20:40.
Citera
2015-12-28, 20:43
Medlem
Con-artists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Några obesvarade frågor. Förmodligen på grund av värdelöst filmskapande. Får väl även länka till denna tråd (FB) Manipulerar filmbolagen recensioner och betygsättningar på sina filmer? på grund av de löjligt höga recensionerna för denna historia.

Eller är det bara jag och alla andra som jag såg filmen med som är fullständigt dumma i huvudet? Då består det ändå av folk som brukar se Star Wars-filmerna minst en gång om året men den här var en fruktsansvärd besvikelse.

Så åter till frågorna:

Det du har sammanfattat under sista spoilern stör mig något så enormt och i min mening drar det ner helheten som fan. Det frångår allt som man "lärt" sig i de andra filmerna, orealistiskt i Star Wars universumet liksom.
Citera
2015-12-28, 20:43
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Hur mycket svärd-träning kan Kylo Ren ärligt talat ha? Luke tränades ju aldrig med vapen av Yoda, och skulle tänka mig att han körde fokus på liknande när han tränade nya Jedi, fokus på meditation och liknande. Kylo Ren har ju inte direkt stött på andra Jedi eller Sith, utan mest dödat oskyldiga personer som gjort motstånd.

Var det inte han som dödade Lukes studenter?
Citera
2015-12-28, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Jag har aldrig sagt att Lukes äventyr med missilerna inte är häpnadsväckande. New Hope är inte perfekt heller. Men den, till skillnad från The Force Awakens hade sympatiska karaktärer som man kunde känna sympati för. Storyn var inte lika förutsägbart, tycker jag. Dess story kändes som nyskapande vilket inte är konstigt med tanke på att det var den första Star Wars filmen som visades på bio. Som sagt, det sämsta med Force Awakens är inte dess orimlighet utan dess idélöshet.

Aja, sympatiska karaktärer eller ej, upp till var och en att bestämma. Att du tycker det har jag absolut ingenting emot tillsammans med att du tycker att det är för lite nytt, helt fair. Men det jag stör mig på däremot är varför så många stör sig på fighten mellan Rey och Ren så jävla mycket, att det är orimligt osv. Det är för fan Star Wars och långt ifrån första gången något orimligt händer i filmserien! Det jag stör mig på är hur i helvete de lyckades bygga deras jävla Death Star-planet utan att någon märkte.
Citera
2015-12-28, 21:20
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStockholm
Aja, sympatiska karaktärer eller ej, upp till var och en att bestämma. Att du tycker det har jag absolut ingenting emot tillsammans med att du tycker att det är för lite nytt, helt fair. Men det jag stör mig på däremot är varför så många stör sig på fighten mellan Rey och Ren så jävla mycket, att det är orimligt osv. Det är för fan Star Wars och långt ifrån första gången något orimligt händer i filmserien! Det jag stör mig på är hur i helvete de lyckades bygga deras jävla Death Star-planet utan att någon märkte.

Kanske uppfattar många fighten mellan Rey och Ren som orimligt eftersom det har aldrig hänt i en Star Wars film att en person som inte hade någon kontakt med en lasersvärd lyckades lära sig konsten att hantera svärdet på en förhållandevis avancerat sätt så snabbt.
Angående din fråga om Death Star får vi nöja oss med att Darth Sidious och hans män var bra på att dölja sina planer.
Citera
2015-12-28, 21:22
Medlem
Roll8ors avatar
Citat:
Storyn var inte lika förutsägbart, tycker jag. Dess story kändes som nyskapande vilket inte är konstigt med tanke på att det var den första Star Wars filmen som visades på bio. Som sagt, det sämsta med Force Awakens är inte dess orimlighet utan dess idélöshet.

Allvarlig? https://en.wikipedia.org/wiki/Monomyth

A new hope följer mallen för typ den äldsta storyn någonsin, knappast nyskapande på något sätt alls. Brukar studeras av bland annat nybörjarfilmstudenter och andra äckliga hipsters.

Eller så var du ironisk och jag fattade inte det...
Citera
2015-12-28, 21:37
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roll8or
Allvarlig? https://en.wikipedia.org/wiki/Monomyth

A new hope följer mallen för typ den äldsta storyn någonsin, knappast nyskapande på något sätt alls. Brukar studeras av bland annat nybörjarfilmstudenter och andra äckliga hipsters.

Eller så var du ironisk och jag fattade inte det...

Med nyskapande menar jag att det inte förekom på en Star Wars film förr.
Citera
2015-12-28, 22:16
Medlem
NS_14s avatar
Efter att ha sett den en andra gång kvarstår kritiken och för att summera:

Senast redigerad av NS_14 2015-12-28 kl. 22:20.
Citera
2015-12-28, 22:26
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Kanske uppfattar många fighten mellan Rey och Ren som orimligt eftersom det har aldrig hänt i en Star Wars film att en person som inte hade någon kontakt med en lasersvärd lyckades lära sig konsten att hantera svärdet på en förhållandevis avancerat sätt så snabbt.
Angående din fråga om Death Star får vi nöja oss med att Darth Sidious och hans män var bra på att dölja sina planer.

Det är väl inte klarlagt huruvida Rey inte haft något med lasersvärd att göra tidigare? Finns ju diverse teorier om att även Rey skulle varit en student hos Skywalker.

Sen om det nu inte skulle vara så, hon är stark i kraften, van vid att slåss med sin käpp, och möter en skadad och psykiskt instabil amatörutövare av kraften som inte ens valt sida. Hur svårt kan det egentligen vara om man har gener direkt från självaste Luke Skywalker?

Sen har jag en fråga till mods som gärna skulle kunna klargöras i tråden? Är det inte rätt efterblivet att hålla på och fjanta sig med spoilers nu för tiden?? Om man går in här kan man fan skylla sig själv. Känner inget större ansvar att vara snäll mot efterblivna.
Citera
2015-12-28, 22:48
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Det är väl inte klarlagt huruvida Rey inte haft något med lasersvärd att göra tidigare? Finns ju diverse teorier om att även Rey skulle varit en student hos Skywalker.

Sen om det nu inte skulle vara så, hon är stark i kraften, van vid att slåss med sin käpp, och möter en skadad och psykiskt instabil amatörutövare av kraften som inte ens valt sida. Hur svårt kan det egentligen vara om man har gener direkt från självaste Luke Skywalker?

Sen har jag en fråga till mods som gärna skulle kunna klargöras i tråden? Är det inte rätt efterblivet att hålla på och fjanta sig med spoilers nu för tiden?? Om man går in här kan man fan skylla sig själv. Känner inget större ansvar att vara snäll mot efterblivna.

Nej, det är inte klarlagt. Tyvärr. Det hade förklarat en hel del.

Såvitt jag vet tar det en viss tid att lära sig hantera svärdet på ett hyfsat skickligt sätt. Det kan man läsa på diverse olika Star Wars serier. Även för Anakin Skywalker tog det flera år att bli en skicklig användare av svärdet. Med skicklig menar jag att kunna vara tillräckligt skicklig för att besegra en hyfsat stark fiende. Vi kan väl lugnt påstå att Kylo Ren är en skicklig motståndare och att vem som helst kan inte besegra honom., inte ens om han är skadad. (Finn kunde inte göra det) En skadad Kylo Ren borde vara skickligare med svärdet än en som inte har haft kontakt (så som vi vet) med lasersvärdet tidigare.
Citera
2015-12-28, 23:06
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Efter att ha sett den en andra gång kvarstår kritiken och för att summera:

Vi kan som vanligt summera kritiken i tre punkter:
1. Finn är svart.
2. Rey är kvinna och duglig sådan.
3. Bovarna liknar nazister.
Inte särskilt mycket mer har kommit ut ur tråden på senare tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in