2015-12-28, 15:58
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob'sYerUncle
501rna är väl inte vad jag klassar som trådsmala men Edwin skulle jag rekommendera. De har en modell som är typ som 501rna som väl heter 55 och följande nummer är mer baggy.
Så dessa är inte smala vid lår?
http://www.mainlinemenswear.co.uk/product.php?xProd=66828&xSec=2006

Om man jämför med te.x ed-55?
Citera
2015-12-28, 16:12
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det diskuteras väldigt lite runt byxor i denna tråd. De trådsmala levis 501 är ju klassiker men passar inte alla.

Vad rekommenderar ni alla andra? Man hör aldrig nåt om SIs byxor trots att dom alltid har många i varje kollektion...

Tidigare kört Levis 508.
Sist köpte jag mig ett par Edwin ED-80 som jag är extremt nöjd med!

Kommer bli fler par från Edwin framöver. Har ett par SI jeans sedan tidigare, för stora för mig nu mer men jag var nöjd med dom, kommer inte ihåg vilken modell det är dock.
Citera
2015-12-28, 16:32
Medlem
Ser att ni pratar jeans.

Jag beställde dessa för 4 dagar sedan.
http://m.caliroots.com/edwin/s/119

Har vanligtvis levis 511 och 501. Hur skulle ni säga att dessa som jag har beställt är?
Citera
2015-12-28, 18:40
Medlem
Detta blir märkligare och märkligare.

Nu är paketet påväg, det har lämnat Bentivoglio.
Fick även bekräftelse på detta, ni vet den vanliga om debitering etc.

Fortfarande ingen debitering.

Luktar gratis jacka.
Citera
2015-12-28, 19:39
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Levi's har även andra modeller. www.levi.com
Någon som köpt från denna "officiella" ? Är det med UPS det levereras? Klockrent?
Citera
2015-12-28, 21:32
Medlem
420anonyms avatar
Eftersom ni snackar jeans så kan jag tipsa om att Edwin (edwin-europe.com) har 30% rea med koden "AW15PREVIEW ", gäller tills 3e januari.
Citera
2015-12-28, 22:57
Medlem
beshliks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirbagge
Hur är Ellesse pikèer i storlekarna? Har small i deras t-shirts men large i stone island. Är ellesse pikèer också stora i storlekarna?

Jag har small i andra pikeeer och köpte även small i ellese. De sitter som vanligt. Är dock lite tajta i armarna än andra märken jag haft. Har tre stycken och är nöjd.
Citera
2015-12-28, 23:11
Medlem
beshliks avatar
Testade ett par trinidad här om dagen. De känns lite mindre , men jag har fortfarande ca en halv centimeter space till toppen och kan röra tårna. . Känns lite mer "snabbare". Hade dock tunna strumpor. 42,5 kändes helt ok också fast lösare än vanligt, snörde dock inte åt de ordentligt.

Testade en adidas hamburg modell och de satt perfekt som 42or. Vill dock inte byta ut då jag tycker att triniaden är så jäkla snygga. Har ett dilemma nu. Men det är väll jag som är ovan vid modellen bara. Blir nog att ha kvar 42orna.

Förlåt för vardagsproblemet. Cheers
Citera
2015-12-29, 09:48
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Så dessa är inte smala vid lår?
http://www.mainlinemenswear.co.uk/product.php?xProd=66828&xSec=2006

Om man jämför med te.x ed-55?

501 är en modell som ändras lite till och från. Skulle säga att ed55 och 501 är ganska lika men har man breda lår, vilket jag antar är det som gnuggar sönder jeansen i grenen, kanske någon mer baggy modell är att föredra.
Kanske någon annan har ett bättre svar då mina jeans aldrig spricker i grenen men vet att många klagar på just det.
Citera
2015-12-29, 10:02
Medlem
Väl mycket OT nu.

Jag letar fortfarande skor. Swertandtender hade enligt egen utsago "mycket att erbjuda" i min storlek. Erbjöd sig även skicka info till mig eftersom shoppen låg nere online.

Har tyvärr inte hört av dem och nu fryser jag om fötterna.
Citera
2015-12-29, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Väl mycket OT nu.

Jag letar fortfarande skor. Swertandtender hade enligt egen utsago "mycket att erbjuda" i min storlek. Erbjöd sig även skicka info till mig eftersom shoppen låg nere online.

Har tyvärr inte hört av dem och nu fryser jag om fötterna.

Kolla typ junkyard, boozt, footisch osv. Inga "casualsidor" men det finns adidas originals iallafall.
Citera
2015-12-29, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asiii
Kolla typ junkyard, boozt, footisch osv. Inga "casualsidor" men det finns adidas originals iallafall.

Har kollat. Finns ingenting kvar i mina storlekar. Verkar som det plockats bort enkel helt enkelt sålt slut.

Kollar fodrade Lacoste nu istället som sista utväg... Zzz
Då får jag i alla fall slippa frysa men byter snyggt mot fult
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in