Citat:
Ursprungligen postat av
muntorka
Okej dina NBB är samma jag tittat på nu senaste timmen och tänker satsa på. Men du säger att dom inte är bra samt är SIM, så jag antar att du inte fick upp samma länk som jag fick först.
Frågan är dock ska jag satsa på 2 eller 3st, vad säger ni som är mer insatta? Jag har sämre syn än vanlig svensson, inte så jag behöver glasögon men inte långt ifrån där av att starka extra ljus är väldigt bra för mig på natte tider då jag ofta kör i mörker.
Men gör det stor skillnad på 2 vs 3 lampor?
Tips på hur man ska göra för att minska risken för stöld igen?
Här ser du direkt in på deras hemsida så ser du vilka ljus jag menar.
http://www.mlimits.se/belysning/nbb-70w-speedstart-xenon-3-pack.html
Jag kommenterade den länken du hade i trådstarten, till SIM lysena.
Men det som du länkar till här (NBB) är ju typ samma som jag har, men lite lägre pris i din länk än vad xenonkungen tar. Troligen skiljer det väl något på kvalitén när det gäller ballasterna, jag vet dock inte vad? Priserna brukar oftast följa kvalitén...
Men det där vet nog någon annan vilka märken på ballaster som man ska undvika.
Det finns ju tyvärr en hel del kina-skräp på marknaden när det gäller konverteringssatser och tillhörande ballaster... Köp kvalité är mitt ledord. Så slipper man handla två gånger...
Det dom menar med heljus respektive pencil är förmodligen om man vill ha så kallade "flood" lampor eller så kallade "pencil" lampor, deras skrift "helljus" motsvarar förmodligen "flood". Skulle jag gissa... En del brukar sätta 2 flodlampor och ett pencil för att få både bredd och längd. Pencil lyser långt, men smalt, som en liten punkt långt bort i fjärran.
Jag skulle absolut INTE välja Pencil lampor, men det är ju jag det, jag kör med tre stycken "flood" lampor, pencil lyser alldeles för långt bort, nästan 1 km, det har man ingen användning av,
Jag förmodar att din bil inte är en Scania eller Volvo F16 och därmed har du alltså
INTE 24 volt.
Extraljusfäste att skruva fast i stötfångaren bakom reg.skylten kan du köpa på Biltema eller hos vilken biltillbehörsfirma som helst, finns för 2 eller 3 extraljus. Företagen som säljer extraljus brukar också ha detta i sitt sortiment.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Belysning/Extraljus/Extraljusfaste-2000018742/
Glöm inte att staga upp extraljusena också, så dom inte fladdrar.
Mitt tips är att alltid ringa till det företag som man har tänkt handla av, på detta sätt undviks alla misstag.