2015-12-27, 16:27
Medlem
spknoises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TacoKryddmix
Min favorit av honom är när han öppet sågar alla män med en vilja att arbeta inom ett kvinnodominerat och omhändertagande yrke som pedofiler....

http://www.svt.se/opinion/det-finns-risker-med-manliga-forskollarare

Antingen ser han sig själv som en hjälte för kvinnorna eller sa har han inte alla hemma

Märkligt att dom aldrig tar upp att män faktiskt är mer utsatta för vald och sexuella trakasserier än kvinnor..
Citera
2015-12-27, 16:35
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spknoise
Antingen ser han sig själv som en hjälte för kvinnorna eller sa har han inte alla hemma

Märkligt att dom aldrig tar upp att män faktiskt är mer utsatta för vald och sexuella trakasserier än kvinnor..

Han ser sig själv som Lancelot som med svallande guld lockar ska rädda alla kvinnor från alla onda drakar...

Troligen ligger det väl så att hans skeva självbild är grundad i att han pumpat och dumpat alla han kunnat på SVT Göteborg, varit en sexistisk gubbjävel och när han själv får två döttrar så vet han att han inte är ensam i världen med taskig människosyn...

Då börjar han se sig i spegeln och tischan blir en rustning, skalligheten blir hårsvall samt alla män blir ondskefulla drakar...

Detta har jag inga som helst belägg för, utan är rena spekulationer... Det är dock vad jag själv är helt övertygad om....
Citera
2015-12-27, 17:33
Medlem
spknoises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TacoKryddmix
Han ser sig själv som Lancelot som med svallande guld lockar ska rädda alla kvinnor från alla onda drakar...

Troligen ligger det väl så att hans skeva självbild är grundad i att han pumpat och dumpat alla han kunnat på SVT Göteborg, varit en sexistisk gubbjävel och när han själv får två döttrar så vet han att han inte är ensam i världen med taskig människosyn...

Då börjar han se sig i spegeln och tischan blir en rustning, skalligheten blir hårsvall samt alla män blir ondskefulla drakar...

Detta har jag inga som helst belägg för, utan är rena spekulationer... Det är dock vad jag själv är helt övertygad om....

Förstar mig inte pa människor som orkar springa runt och leka världsförbättrare. Finns väl viktigare saker att fokusera pa?

Förövrigt finner jag den svenska feminismen rasistisk.
Citera
2015-12-27, 18:22
Medlem
Citat:
Kan det ligga nagon psykologisk faktor bakom att man blir extrem feminist? Typ saknaden av en fadersgestalt fran barndomen? Borderline och narcissism?

Definitivt avsaknad av en positiv fadersgestalt (läs manlig). Sen kan inte dessa "män" bete sig som riktiga män och då kör man feministfloskler för att tilltala kvinnors känslomässiga sida även om man framstår som en idiot i andras ögon.

Helt otroligt att denna man är gift. Hans fru måste vara svårt störd.
Citera
2015-12-27, 19:04
Medlem
spknoises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Definitivt avsaknad av en positiv fadersgestalt (läs manlig). Sen kan inte dessa "män" bete sig som riktiga män och då kör man feministfloskler för att tilltala kvinnors känslomässiga sida även om man framstår som en idiot i andras ögon.

Helt otroligt att denna man är gift. Hans fru måste vara svårt störd.

Lamotte är den typen av personlighet som garanterar kommer hota sina döttrars killar bara genom att fa respekt Typ " Kommer du närheten av min dotter slar jag ihjäl dig." eller "10 regler för att dejta min dotter" attityd.
Senast redigerad av spknoise 2015-12-27 kl. 19:12.
Citera
2015-12-27, 19:07
Medlem
spknoises avatar
Sen undrar jag pa om dessa svenska feminister nagonsin tänker pa dessa stackars muslimska kvinnor/tjejer som ständigt lever under förtryck och orättvisor. Vidriga är dom!
Citera
2015-12-27, 19:23
Medlem
Citat:
Lamotte är den typen av personlighet som garanterar kommer hota sina döttrars killar bara genom att fa respekt Typ " Kommer du närheten av min dotter slar jag ihjäl dig." eller "10 regler för att dejta min dotter" attityd.

Lamotte verkar ha lagt hela det kvinnliga släktet under en offerkofta. Han måste ha varit/vara ett extremt svin mot kvinnor och nu tänker han att hans döttrar ska råka ut för samma sak.

Hycklare deluxe. Problemet ligger inte hos andra män utan enbart hos Joakim själv.

Han verkar vara i det närmaste helt utfryst från media nu. Vi får hoppas att han aldrig kommer tillbaka igen.
Citera
2015-12-27, 21:08
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Lamotte verkar ha lagt hela det kvinnliga släktet under en offerkofta. Han måste ha varit/vara ett extremt svin mot kvinnor och nu tänker han att hans döttrar ska råka ut för samma sak.

Detta. Varningsklockorna ringer hårt när en snubbe inte inser att kvinnor är människor förrns han får döttrar. Och då får hans "feminism" en jävligt äcklig hedersklang med.
Citera
2015-12-27, 22:17
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Jag tyckte han var bra i Debatt förutom att han blev lite för arg.
Men Danskarna sa väl taskiga saker också så de var inte bara han.
Citera
2015-12-27, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Jag tyckte han var bra i Debatt förutom att han blev lite för arg.
Men Danskarna sa väl taskiga saker också så de var inte bara han.

Ja stackars liten, de där dumma Danskarna sa säkert elaka saker åt han och då får man faktisk som feminist bete sig presis om man vill tycker jag , och speciellt om man har hen mens och hormonerna flödar som han verkade ha.
Citera
2015-12-28, 14:39
Medlem
Jag tror vi ska ta Lamotte för vad han är - en klickjagare, en individ som bokstavligen lever på uppmärksamhet.
Citera
2015-12-28, 14:49
Medlem
Även skinheads kan vara feminister !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här